Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spel för Barn

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-07-17 03:28

Mina barn har en iMac, gammal 333MHz med OS9, och ca 25-30 spel, mest Disney och spel från Levande Böcker. Nu tänkte jag köpa en ny iMac med OS X till dom, men både Disney och Levande Böcker uppgraderar inte sina spel. Hur är det med barnspel till OS X? Finns det nåt överhuvudtaget?

Håll utkik här på 99mac under helgen... we got some surprises

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-07-17 10:23

De borde väl gå att köra i "Classic mode" under OSX.

Hur gamla är barnen? Min 4-åriga dotter älskar Björnes Magasin och hittar nya grejer fortfarande efter ett halvårs spelande. (Ja, inte konstant då...)

Hitta Nemo är kul men spelas igenom på alldeles för kort tid.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-07-17 15:18

Vissa spel fungerar t o m bättre i Classic t ex "Flygande start Första klass" och Freddie Fisk.
Rena Mac OS X barnspel är det lite ont om, men SIMS Livin' Large och Hitta Nemo funkar utmärkt.
Även Myst III (med Mac OS X-patch) kan sonen ägna timmar åt. Går att hitta billigt på REA.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-17 16:59

Barnen är 9, 6 och 1, den äldsta har spelat sen 2-års åldern, i och för sej så kan man väl köra Classic, men jag tänker lite framåt nu, när 1-åringen är 9 och jag sitter och föröker få Classic att funka på min 567GHz G12:a med OS 22.....
Spel borde ju uppgraderas som alla andra program, men så verkar ju inte vara fallet. Har ju i alla fall köpt spel för ca 12-15 000 Kr. Men det blir väl till att bita ihop och köpa nytt alllteftersom antar jag....
Såg i alla fall att , Shrek2 hade kommit till OS X Mac Only stod det på websidan : )

  • Oregistrerad
  • 2004-07-17 17:15

Sims!
9 åringarna trängs framför datorn för att spela.

Ursprungligen av bhagert:

Sims!
9 åringarna trängs framför datorn för att spela.

Kräver Sims läskunskaper i engelska?

Sims är på svenska? Mitt är det iaf, tror du får välja under installationen

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-07-17 21:07
Ursprungligen av bobbanbobbelito:

Sims är på svenska? Mitt är det iaf, tror du får välja under installationen

SIMS på PC är på svenska. SIMS på Mac är på engelska.
Men man behöver inte kunna läsa engelska. Ungarna lurar ut hur det fungerar ändå.

  • Medlem
  • 2004-07-30 00:25

Någon som är säker??

Vissa säger att The Sims till mac finns på svenska och vissa inte. Någon som vet säkert??? Finns The Sims på svenska eller kan man fixa det på något sätt? Mitt är tyvärr på engelska iallafall. Nu längtar man efter The Sims 2 för mac :D! Undrar om det kommer på svenska? (Är rädd för att det är en för liten marknad). Visste ni att Sim City 4 för mac är på svenska, undrar varför.

På sidan http://www.clanmacgaming.com/macosx.php kan du hitta en hel del spel för OsX.

1
Bevaka tråden