Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

diablo II native installer for osX

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hittade mina diablo II skivor och tänkte att jag skulle spela lite nu under semestern i detta trista väder.
Kör igång installern som går att ladda ner från blizzard.com och skriver in cd-keys, sen står det att man ska stoppa in installer cd:n.
Jag gör detta och datorn spottar ut skivan direkt. Har testat med alla 4 skivor (inkl LoD), och ingen av dem fungerar. Datorn bara spottar ut dem. Verkar som om det är något fel på installern.

Någon som har haft samma problem och har en lösning så skulle jag bli väldigt tacksam, så slipper jag sitta och titta på regnet resten av semestern

/johan

jag hade inga problem med att använda installern iaf. Har du orginal skivorna?

  • Oregistrerad
  • 2004-07-11 22:37

Vet någon av er vart man kan få tag på MapHack till dibbe??

Japp har orginalskivorna. Känns lite surt att de inte fungerar, står det att dina skivor är mac kompatibla.
Köpte mina skivor första dagen det släpptes, tänkte om det kommit olika versioner på skivorna med.

MacTim: Näe jag fuskar inte :F

jag har collectors edition och på dom står det att dom är mac kompatibla... har du kunnat spela med dom tidigare på mac?

Var dom inte på G med en StarCraft OS X installer också? eller har den redan släppts?

Ursprungligen av bobbanbobbelito:

Var dom inte på G med en StarCraft OS X installer också? eller har den redan släppts?

Den kom 13 juli. StarCraft_OS_X_Installer.dmg - 9,3 MB.

  • Medlem
  • 2004-07-17 15:38

Jag har samma problem,

gutt, då blir de starcraft imorgon.... igen

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-07-17 18:48

Själv kör jag Diablo II samt LoD i Best Seller utgåva. Det var lite struligt att installera eftersom jag var tvungen att installera classic för att få in det på hårddisken innan jag kunde uppgradera till en carbon-version som funkar under osx. Men spottade ut skivorna råkade jag aldrig ut för... År de kan hända väldigt repiga?

  • Medlem
  • 2004-07-18 03:42

Nepp.

jag tror att det kan bero på att skivorna inte är mac kompatibla, har inga mac ikoner någonstans på dem.
Jag har 1:a utgåvan av skivorna, inhandlades 00:01 dagen då spelet släpptes. kanske får ta och köpa dem igen.
Eller så tar jag och spelar WoW.

PS Airport är nice, sitter utomhus DS

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-07-22 12:46

Ok, såhär gjorde jag för att installera DII på min powerbook:

* Installera Classic
* Installera Diablo II under Classig (med installeraren som ligger på CDn)
* Uppdatera Diablo till OSX (carbon) version

Struligt, och kräver att man installerar Classic, men det funkade för mig...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-07-22 12:50

En gissning kan vara att installeraren är gjord för en specifik uppsättning av skivor. Laddar ner nu för att prova med mina Bestseller-skivor...

/arvid

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-07-22 12:52

Arghhh! Hittar inte min LoD skiva!!! Fodralet va tomt.
*leta* *leta* *leta* *leta*

jobbigt sätt att installera D2 på, köper nog ett nytt sett skivor
sen kan jag inte installera classic

Sen har jag inte ens någon classic installer på cd:na
så det får bli ett nyköpt helt enkelt
eller finns det något sätt att gå runt allt?

dvs kopiera över allt och sånt och sen köra en uppgradering

Senast redigerat 2004-07-22 15:35

installera det via classic på en polares OS X med classic och använd din cd nyckel och skicka sedan över den installerade mappen till din dator via iChat eller nåt... de har funkat för en polare till mej iaf

1
Bevaka tråden