Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iPod!

Tråden skapades och har fått 90 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Thinksecret (som inte brukar köra med helt vilda rykten) rapporterar att det kommer nya slimmade iPods i augusti. Tydligen i flera färger också, precis som iPod mini.

Undrar om det samtidigt kommer docka till iPoden med inbyggt Airport?

Ciryon

Senast redigerat 2004-07-19 09:43
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-16 14:13
Ursprungligen av Ciryon:

Undrar om det samtidigt kommer docka till iPoden med inbyggt Airport?
Ciryon

Airport vore koolt, men undrar om det händer något på batterifronten. Det är helt klart den vanligaste (och ofta enda) kritiken man hör mot iPods.

Ja ett utbytbart batteri skulle nog alla vinna på.
Men även en docka till iPoden med inbyggt Airport vore riktigt nice.

Fler färger vet jag inte riktigt om det behövs, möjligen en svart version som för övrigt är lik den vita.

Flera färger skulle säkerligen höja försäljningen en del skulle jag tro.
Airport ja då måste jag köpa en ny iPod...

Ursprungligen av Ciryon:

Thinksecret (som inte brukar köra med helt vilda rykten) rapporterar att det kommer nya slimmade iPods i augusti. Tydligen i flera färger också, precis som iPod mini.

Undrar om det samtidigt kommer docka till iPoden med inbyggt Airport?

Ciryon

Och vad exakt är meningen med att ha airport inbyggt i dockan?
Självklart är det bättre än att behöva springa upp till sin mac på övervåningen för att byta låt.

Men om man har den i dockan, ja då måste ipoden sitta "fastgjuten" när man sätter på nästa låt, för jag tror inte man byter låt när ipoden sitter i dockan, som det är nu så är det en aningen osmidigt.

Nej, jag vet att det kräver mer men ska det vara någon riktig vinst så ska den sitta i ipoden, det finns idag Tungsten som har det i så det borde inte vara omöjligt.

DÅ köper jag en genast....

Problemet med inbyggd Wifi i saker är att de drar sjukt mycket batteri. Till exempel brukar handdatorer med Wifi ha riktigt dålig batteritid. I iPoden är den redan idag ganska dålig. Skulle man bygga in airport i den skulle den garanterat försämras ännu mer.

/K

Jo det är ett problem med batteriet.

Men en Tungsten c som har wifi har 6 dagars batteritid i jämförelse med ipoden cirka 10 timmar. De tester som gjorts av denne har gett den 8/10 i batteritid så helt omöjligt borde det inte vara.

Och jag tycker fortfarande att det skulle bli en aningen poänglöst att ha wifi i dockan. men man vet aldrig Apple kanske kommer på nått bra.

Ursprungligen av draags:

Jo det är ett problem med batteriet.

Men en Tungsten c som har wifi har 6 dagars batteritid i jämförelse med ipoden cirka 10 timmar. De tester som gjorts av denne har gett den 8/10 i batteritid så helt omöjligt borde det inte vara.

Och jag tycker fortfarande att det skulle bli en aningen poänglöst att ha wifi i dockan. men man vet aldrig Apple kanske kommer på nått bra.

Okey, den är så bra trots allt (även om det ju är rätt kass egentligen).
Tekniken går ju framåt hela tiden, så nya batterityper kommer väl också att utvecklas.

Jag står också frågande till vad det skulle vara bra för att ha wifi i dockan. Precis som ni andra säger så borde det väl vara bättre att ha det i den så att man kunde synca den direkt utan någon som helst koppling?

/K

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-07-17 22:50
Ursprungligen av draags:

Jo det är ett problem med batteriet.

Men en Tungsten c som har wifi har 6 dagars batteritid i jämförelse med ipoden cirka 10 timmar. .

Men Tungsten har väl ingen Hd? en HD drar mycket batteri...

Jaha, det är måndag som gäller verkar det som...
mrdhammers inlägg på Macrumours:

FOUND A PICTURE OF THE NEW IPOD

--------------------------------------------------------------------------------

Well, those who said it was on the cover of newsweek were right. I went to the site, looked at the image URL, messed around with it so it referred to next week's edition, and look what lovely image popped up:

http://msnbcmedia.msn.com/i/msnbc/S...over_040717.jpg

It's kinda small, but it looks like a new iPod to me.

Ja, knapparna har ju varit borta från illustrationerna i reklamen sen en tid tillbaka. Och färger på storebror trodde jag inte på, det lät helknas... undrar vad nytt som finns under skalet?

Ursprungligen av Ciryon:

Thinksecret (som inte brukar köra med helt vilda rykten) rapporterar att det kommer nya slimmade iPods i augusti. Tydligen i flera färger också, precis som iPod mini.

Undrar om det samtidigt kommer docka till iPoden med inbyggt Airport?

Ciryon

Nu vill inte jag vara en partypooper men är inte det hår gårdagens första sida här på 99mac?

/Stefan

Precis.

Vad är den egentliga vinsten med att ha en wifi i dockan, kan nån svara på det.

Om Apple vill att man ska använda deras airport express och ipoden som musikspelare som blir mer som en fjärrkontroll så vore jag mycket tacksam.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-17 19:15

Nu är det tydligen måndag som gäller...

http://www.thinksecret.com/news/newipods.html

Grymmt snygg är den iaf!

hela artikeln hittar man här:
http://msnbc.msn.com/id/5457432/site/newsweek/

Får se om de fortsätter vägra sätta i en radio.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-18 11:47
Ursprungligen av Rickard A:

Får se om de fortsätter vägra sätta i en radio.

Hoppas! ;)...

Ursprungligen av DaPhox:

Hoppas! ;)...

Varför ska det vara så svårt för Apple att stoppa i en radio egentligen? Det kan inte kosta speciellt mycket, det är bara att låta bli att använda den om man inte vill. Många av de mindre mp3-spelarna i sverige säljer p g a att de har radio. Vare sig man gillar att det är så eller inte.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-18 12:25
Ursprungligen av Rickard A:

Varför ska det vara så svårt för Apple att stoppa i en radio egentligen? Det kan inte kosta speciellt mycket, det är bara att låta bli att använda den om man inte vill. Många av de mindre mp3-spelarna i sverige säljer p g a att de har radio. Vare sig man gillar att det är så eller inte.

Är bara van sen "MD-tiden", skulle aldrig köpa en MD med radio t.ex. Gillar verkligen att Apple varit konsekvent här & gjort en så "ren" spelare som möjligt, (tror inte det kommer vara länge till:(). Kan sträcka mig till att acceptera detta om den är HELT dold, ligger i nån meny man kan stänga av. Är kanske en av få som inte tycker radio hör hemma i en "freestyle", inte i stereon heller;).

Ipoden verkar ju för övrigt sälja utan radio...

sååå det där är alltså den nya ipoden?

12 h batteritid och en 20 och en 40 gigare... en millimeter tunnare. oj då

alltså typ en femhundring dyrare än minin

ojoj.. ähh jag åker till barcelona för pengarna istället. kan ändå inte bestämma mig.
är färgen på scrollen inspirerad av HP´s äckligt fula ipod? yuck. hekvit ska den ju vara. allt apple ska vara vitt. allt allt allt

En DAB-radio hade varit läckert. Det skulle sätta lite fart på teracom dessutom. Som det är nu så finns det ju knappt några apparater att köpa.

/K

Nåt nytt måste den väl innehålla? Ingen färgskärm så fotolagring går väl bort, vad kan det vara? Lägre pris? Radio? Ljud in?

Det är ju bara att köpa till radio om man är intresserad. Håller med DaPhox ovan om att ha en ren spelare är skönt.

Wow, vad snygg den är! Ännu finare än tidigare.

Ciryon

Men iPod är ju inte en ren spelare idag. Den har kalender, adressbok, spel och möjlighet att läsa textfiler. Om det nu inte stör nån borde ju inte en radio göra det heller. Även vi som klarar oss utan adressboken och kalendern får ju vara med och betala för att de utvecklades.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-18 12:59
Ursprungligen av Rickard A:

Men iPod är ju inte en ren spelare idag. Den har kalender, adressbok, spel och möjlighet att läsa textfiler. Om det nu inte stör nån borde ju inte en radio göra det heller. Även vi som klarar oss utan adressboken och kalendern får ju vara med och betala för att de utvecklades.

Jo det är sant.

Samtidigt hoppas jag (personligen) att den utvecklas som en (lite mer) proffesionell musikspelare; typ något slags Airport, gärna line out/digital out, kanske möjlighet att "displaya" cover art, gärna line in f. aac/aiff, framförallt digital förstärkare (detta är framtiden) vore guld för ljudet!!! (om man lyssnat på Sharp MDs med detta...ojojoj!... ja ungefär så...

Det behöver väl nödvändigtvis inte vara Wi-Fi i nya iPoden? De kan ju utrusta den med BT, alla nya Macar kommer ju utrustade med det (rätta mig om jag har fel..). Nackdelen med det är ju isf att det blir iPod > Mac > AirPort Express, om man nu vill använda sin iPod som någon typ av fjärrkontroll till sin stereo.

Några önskemål jag har är i varje fall att de förbättrar batteritiden, sätter ditt ett utbytbart batteri och gör den lite mindre om det går. Utseendet och maskinen i övrigt är OK på alla sätt jag kan komma på.

Btw, bilden på Jobs med "nya" iPod ser riktigt fake ut tycker jag.

Väldigt intressant artikel i Newsweek förresten. I Sverige har ju inte direkt iPoden nått samma höjder som i Usa. Tidigare idag på Discovery var ett program om (rikt) folk i Usa som specialanpassade sina bilar. En av kunderna, en basketspelare fick dockan till iPoden inbyggd i instrumentpanelen och hopkopplat med bilstereoanläggningen. Det var en 3G iPod och den förekom i både bild och ord. I Usa verkar defenitionen på mp3-spelare vara iPod. Så är det ju knappast i Sverige. Här tokdominerar ju fortfarande de små flashminnes-baserade spelarna.

Hur många använder egentligen iPodens B-funktioner (enligt ovan)? Jag känner ingen.

Möjligtvis kommer det en storebror till denne i slutet av Augusti...

Den som kommer på måndag? är troligtvis inte revolutionerande.

Bevaka tråden