Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

61 Miljoner i vinst för Apple

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-14 23:18

Apple Reports Third Quarter Results

CUPERTINO, California—July 14, 2004—Apple® today announced financial results for its fiscal 2004 third quarter ended June 26, 2004. For the quarter, the Company posted a net profit of $61 million, or $.16 per diluted share. These results compare to a net profit of $19 million, or $.05 per diluted share, in the year-ago quarter. Revenue for the quarter was $2.014 billion, up 30 percent from the year-ago quarter. Gross margin was 27.8 percent, up from 27.7 percent in the year-ago quarter. International sales accounted for 39 percent of the quarter’s revenue.

The quarter’s results include an after-tax restructuring charge of $6 million. Excluding this charge, the Company’s net profit for the quarter would have been $67 million, or $.17 per diluted share.

Apple shipped 876 thousand Macintosh® units and 860 thousand iPods during the quarter, representing a 14 percent increase in CPU units and a 183 percent increase in iPods over the year-ago quarter.

“It was an outstanding quarter—our highest third quarter revenue in eight years,” said Steve Jobs, Apple’s CEO. “Our Mac-based revenue grew a healthy 19 percent, and our music-based revenue grew an incredible 162 percent. We’ve got a strong product portfolio, with some amazing new additions coming later this year.”

“We were very pleased with our 30 percent year-over-year revenue growth and our operating margin expansion,” said Peter Oppenheimer, Apple’s CFO. “Looking ahead to the fourth quarter of fiscal 2004, we expect revenue of about $2.1 billion and earnings per diluted share of $.16 to $.17, including $.01 per diluted share in restructuring charges.”

  • Oregistrerad
  • 2004-07-14 23:22

Låter gott - maclinan upp 19% i lönsamhet och 14% i enheter…

Är så nyfiken på some amazing new additions - men det är väl meningen

Aktuella rykten?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-14 23:49
Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Aktuella rykten?

Jamen det går ju inte att posta i Nyheter. Iallafall så kan inte jag det.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-14 23:58

Det verkar som om det är mer Mac användare på nätet och jag undrade om det bara var min fantasi.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-07-15 07:52

Fler och fler hittar till den ljusa sidan
Kolla bara på mig, för ett par månader sedan var jag PC nisse!
Nu har jag köpt en G5a till mig och sett till att päronen switchat, dom fick en fin
eMac!
Nästa steg, se till att syrran skaffar sig en iBook!
Får inte heller glömma att jag gav bort en gammal Power Mac 8600 till syrrans kille

Kommer att köpa en iMac G5 så snart den släpps! Ska bli kul att se hur den kommer att se ut.

/Stefan

1
Bevaka tråden