Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac besöker AppleStore Soho

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .

ag video filmade utan problem pa soho

Var pa Soho Apple Store 2 dar sedan
Jag video filmade utan problem (med deras dv kamror)

Varför filma med deras kameror? Lite svårt att få ut bandet eller?

Nykomling

Jag har en bild inifrån AppleStore Soho, säg till så skickar jag upp den. Jag var där för ca. en vecka sedan och kollade runt. Imponerande affär! Men J&R nere i financial district har bättre priser..

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-07-14 12:45

Jag var inne på Apple Store i Chicago för ett par månader sedan. Oerhört serviceinriktad personal (som det skall vara)! Min kära sambo tog kort på mig. Efter ett par sekunder gled det upp en säkerhetsvakt som bara i förbigående (där fick jag till det!) och extremt tyst nämnde att det var fotoförbud i butiken. Efter allt man hört om Apple och deras advokater så hade man förväntat sig att de skulle dra ut oss i gränden bakom butiken och ge oss rejält med stryk, men inte då...! Han bara fortsatte glida runt efter detta. Eftersom jag är vad stockholmarna kallar skogsmupp (dvs glesbygdsbo på svenska) så hade jag inte ens varit inne på de datorbutiker som finns i Sverige. Jag räknar alltså inte OnOff/Office etc som sådana!
Om nu någon, mot all förmodan, skulle vilja se fotobevis på mitt pillande på G5:a så finns det här:

http://homepage.mac.com/peanjo/PhotoAlbum9.html

Ned ungefär 1/3-del.

Jag vill så gärna köpa en sådan dator, men jag kan inte riktigt motivera att jag behöver en 35:e dator. Utför ju inget riktigt arbete med datorerna. Rippar MP3, fixar lite med bilder och video, men inget som drar in några pengar till hushållet Om jag blir riktigt bra på Myth II kanske jag kan vinna någon tävling och tjäna jättemycket pengar!!!
"Fick" i alla fall köpa en PowerBook 12" i Chicago så lite nöjd blev jag!

Med vänlig hälsning

Per-Anders

Ursprungligen av Drill Sergeant:

Nykomling

Jag har en bild inifrån AppleStore Soho, säg till så skickar jag upp den. Jag var där för ca. en vecka sedan och kollade runt. Imponerande affär! Men J&R nere i financial district har bättre priser..

Skicka på du, bifoga bilden direkt till inlägget.

AppleStore Soho

Jag är inte världens bästa fotograf men man ser iaf trappan..

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-07-14 15:40

När jag var senast på AppleStore Soho (MacWorld 2002) så var det inga problem att fotografera

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-17 20:32
Ursprungligen av MikaelF:

När jag var senast på AppleStore Soho (MacWorld 2002) så var det inga problem att fotografera

Säger du det. Ja, han som står lutad över Geniusbaren på kort nummer två har verkligen tagit på sig fotominen.

Hej allihopa - direktrapport ifrån MacWorld Expo i Boston (reportage kommer snart)

- Vi använder två kameror: Canon EOS-1Ds och EOS-D60 med lite olika tillbehör.

- Jag kommer nog tillbaka någongång

oj fotoförbud!!

ingen sa då till mig när jag var där i påskas

inte för att jag tog så många kort...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-16 14:43

Själv han jag ta en 5-7 bilder innan jag blev tillsagd i affären i SoHo. Behövde inte heller radera minnet...

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-07-17 22:33

Han t.o.m bjöd på vatten flaskor, hela nedre delen av Manhattan var utan ström p.g.a. en brand i ett ställverk så det var ca 35c i lokalen
(Jag tillbringade lördagen efter MacWorld 2002 med att gå ner från Times Square till sydspetsen på Manhattan och sedan till AppleStore i Soho och upptill Times Square igen.)

Jag är i Chicago nu och sticker till den lokala (och snygga!) AppleStore som finns på Michigan Avenue om en timme. Hoppas att personalen är snällare mot kameror idag

Cool blogg, sådant gillar jag... skrattade hejdlöst åt de med "shoppingbilen" på släp

Håller med. Bra skrivet och snygga bilder.......tar fö hellre shoppingkärran än RV´n.

Bevaka tråden