Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläkt race

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-14 15:14

I min tidigare tysta PB17" har helt plötsligt fläktarna startat ett internt fläkt låta mest race,, vad kan det bero på tro??

Ursprungligen av Fredric:

I min tidigare tysta PB17" har helt plötsligt fläktarna startat ett internt fläkt låta mest race,, vad kan det bero på tro??

Några nya applikationer som tar mycket processorkraft kanske? Det finns ju dåligt kodade program som drar massor av CPU även när de inte borde (kolla via terminalen). Annars kanske det har att göra med underlaget? Eller så är temperaturen där du använder datorn några grader högre?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-14 16:57

Just nu så kör jag safari och mail, och lite småprogram som ittec, menu calendar, tiger launce, popChar x ... och fläkten kommer och går..
Det är inget som är direkt störande, men det förekom inte på samma sätt tidigare,, eller det är iallafall min känsla..

Har du prövat att vinkla upp datorn lite, t ex med ett litet suddgummi eller så, så att bakdelen inte kommer precis intill bordet? Det hjälper mig litegrann, i vart fall.

1
Bevaka tråden