Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ännu en Xserver stordator

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-13 20:50

University of Maine bygger en 256 st stor Superdator.
Pressrelease och
bilder

Keep em coming'

Källa:macrumors.com

Häftigt! Det verkar bli en trend det här..

/K

Fan, missade med 10 minuter... Får skärpa mig

Men bra för Apple. Undrar hur många mindre kluster, med säg 20-50 xServe som finns/byggs?

  • Oregistrerad
  • 2004-07-13 21:06

Med tanke på att Xserve G4 "hobbybyggdes" lite i ett rum (enligt "schuckert") - hur ser det ut nu? det går ju stora mängder…

[En kommentar till är väl att dom så jävla snygga inni det nästan ett helgerån stoppa i låda, lådan rack och sedan stänga dörren serverrummet…]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-13 21:15
Ursprungligen av Pär:

Med tanke på att Xserve G4 "hobbybyggdes" lite i ett rum (enligt "schuckert")

Det där skulle jag vilja veta mer om. Schuckert, spill your beans man.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-13 21:18
Ursprungligen av Pär:

Med tanke på att Xserve G4 "hobbybyggdes" lite i ett rum (enligt "schuckert") - hur ser det ut nu? det går ju stora mängder…

Stämmer. I Cork monterades dessa i en lokal som liknade TV-serien "Macken". Delar som drällde överallt i en enda röra. Två personer jobbade där.
Denna montering försörjer dock bara Europamarknaden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-13 21:48
Ursprungligen av Schuckert:

Stämmer. I Cork monterades dessa i en lokal som liknade TV-serien "Macken". Delar som drällde överallt i en enda röra. Två personer jobbade där.
Denna montering försörjer dock bara Europamarknaden.

Toppen, hela Europas Xserve försörjning är i händerna på två greasemonkeys.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-13 21:58
Ursprungligen av acke:

Toppen, hela Europas Xserve försörjning är i händerna på två greasemonkeys.

N.B. Xserve G4 dock N.B. - så det skall de nog hinna med

Kanske därför dom har sådana abnorma leveransproblem, Roy & Roger pallar inte hålla tempot uppe

Hmm. Verkar som att folk kollat mer på bilderna med datorkartongerna än bilderna på serverhallen.

Jag jobbar för ett åkeri i Jönköping nu under sommaren. Får itne ge mer detaljer pga stöldrisken.
Vi hanterar stora mängder G5 or och xserve nu, jag går omkring och dreglar hela dagarna de tror nog jag är från Samhall eller ngt.
I förra veckan gick det iväg ett 10-tal xserve till ett och samma företag och det var inte en återförsäljare så det byggs nog lite minikluster här och där

  • Oregistrerad
  • 2004-07-14 11:54
Ursprungligen av John Schöld:

Jag jobbar för ett åkeri i Jönköping nu under sommaren. Får itne ge mer detaljer pga stöldrisken.
Vi hanterar stora mängder G5 or och xserve nu, jag går omkring och dreglar hela dagarna de tror nog jag är från Samhall eller ngt.
I förra veckan gick det iväg ett 10-tal xserve till ett och samma företag och det var inte en återförsäljare så det byggs nog lite minikluster här och där

Säkerligen något universitet eller liknande eftersom dessa handlar direkt från Apple.

Nej det var till ett företag som jag inte får nämna namnet på av förklarliga skäl.
Hur som helst idag såg jag bara en Mac och det var en G5

  • Oregistrerad
  • 2004-07-14 23:02
Ursprungligen av John Schöld:

Nej det var till ett företag som jag inte får nämna namnet på av förklarliga skäl.
Hur som helst idag såg jag bara en Mac och det var en G5

Vissa företag är klassade som utbildningssektor och köper precis som universitet och skolor direkt från Apple. Vi är själva ombud för ett flertal sådana.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-15 00:54

Saxat från macrumors.com:

Xserve G5s sold 13K units - a quarterly record for Apple

1
Bevaka tråden