Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att fräscha upp en Powerbook Ti

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är nybliven återswitcher (dvs, jag har en Mac för första gången på ett år). Precis som förra gången blev det en Powerbook 15" Titanium, och precis som förra gången är det lite sådär med utseendet. Apple måste verkligen ha använt riktigt kackig färg.

Jag undrar om det är någon som företagit sig att helt sonika skrapa bort all färg på något smart sätt (det skulle ju kunna bli en riktigt snygg "mod"), hur du i så fall har gått tillväga, och om det skulle finnas några egentliga nackdelar med detta?

Annars skulle jag gärna vilja veta vad ni använt för eventuell färg för att måla över skavankerna.

En annan sak - i skärmen är det ett litet hack, förmodligen orsakat av att den kommit för nära trackpaden. Det är alls inte särskilt störande, men är det någon som vet huruvida det går att fixa - på annat sätt än att byta skärmen - t ex genom att använda något genomskinligt limjox... eller så? Jag är inte det minsta haj på optik och hur ljusstrålar bryts.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-13 13:27

Jag rör så lite som möjligt på skärmen och jag vet inte om jag skulle våga göra nåt med den (fast det beror väl på hur mycket du gav för den ) men för att förhindra nya problem brukar jag lägga ett papper eller ett OH blad mellan tangentbordet och locket när jag stänger den, det förhindrar i alla fall fettfläckarna.

Ursprungligen av Martin Kallisti:

...Jag undrar om det är någon som företagit sig att helt sonika skrapa bort all färg på något smart sätt (det skulle ju kunna bli en riktigt snygg "mod"), hur du i så fall har gått tillväga, och om det skulle finnas några egentliga nackdelar med detta?

TiBooken är svart/grå under färglagret, vill du verkligen det?

Om du ska måla om: Porsche-röd, högblank!

Ursprungligen av Andersson:

TiBooken är svart/grå under färglagret, vill du verkligen det?

Om du ska måla om: Porsche-röd, högblank!

Förvisso, en röd PB vore inte helt fel.

Risken finns att den här datorn följer mig tills den är "skåpmat" om ett par år, så jag känner inte direkt att jag måste bevara den i originalskick.

Några andra spännande förslag? Någon som känner någon som målat om sin Powerbook?

1
Bevaka tråden