Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Battlefield 1942, allmän diskussion

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tycker att vi samlar alla våra inlägg rörande [99]-klanerna i olika trådar och håller dom klistrade(?) I denna tråd kan vi snacka om allt som har me [99].bf och battlefield 1942 att göra...

Byter härmed ämne på denna tråd, som från början var tänkt för klansnack, till att bli en allmän diskussion om Battlefield. Klandiskussioner hänvisas framöver till denna tråd.

Christofer, MacGamers.se

Senast redigerat 2004-08-11 00:59

Aspyr meddelade igår att Battlefield 1942 gått guld. Finns i amerikanska affärer 9 juli.

Vi har fått ett recensionsexemplar av spelet, så även det är på g...

Läs mer – Spelnyheter 28 juni

Jag har precis spelat på Aspyrs BF server med några jänkare... Själv spelade jag PC versionen så jag ska inte uttala mej. Däremot så var dom (som inte spelat spelet tidigare) väldigt imponerade av spelet och hur bra de flöt på deras G5:or.

Citat: "No more Halo or UT2K4 for me, Battlefield is the best game for Mac!" Sen vinkade dom snällt och lovade besöka 99mac.se

Nej, nu måste jag sova.... även om jag vill spela mer

Fick mitt paket med BF idag. Testade att dra över moddarna Silent Heroes, Desert Combat och Secret Weapons från min PC. Den enda som inte fungerade var Secret Weapons, men det var väl egentligen inte så oväntat.

/JD

Senast redigerat 2004-07-08 17:31
Ursprungligen av rudeboy:

Fick mitt paket med BF idag. Testade att dra över moddarna Silent Heroes, Desert Combat och Secret Weapons från min PC. Den enda som inte fungerade var Secret Weapons, men det var väl egentligen inte så oväntat.

/JD

Mmm, att moddar funkar så felfritt är ju verkligen ett gott tecken.

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-07-08 17:43

Nån som kan säga om det är samma typ av CD-Key i Windows versionen som i OSX versionen av Battlefield?

Tycker inte om att köpa ett spel 2 gånger

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-07-09 14:15

Fick mitt BF igår, skojsigt värre!

Vad säger ni, är det inte dags att köra lite tillsammans?

Jag är gärna på.....att spela. Är battlefield släppt nu? Ska man kila förbi Macoteket eller Inlife under morgondagen och inhandla ett exemplar månne?

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Jag är gärna på.....att spela. Är battlefield släppt nu? Ska man kila förbi Macoteket eller Inlife under morgondagen och inhandla ett exemplar månne?

Det skulle verkligen sitta bra! Har kört lite nu och fått rumpan sparkad, men har iaf lyckats ge igen lite.

Var beställde ni andra er Mac-version ifrån? Direkt från Aspyr? Enligt de uppgifter jag fått senast så skulle BF släppas 9 juli i Europa, men som synes så fick endel sina kopior tidigare. Kul att se att världen inte bara är fylld av förseningar för en gång skull.

Själv har jag kört på Aspyrs server då 99mac-servern inte ser ut att ha dykt upp ännu (serverlösen: macsrule). Glöm inte att lägga dit [99] framför ert namn när spelar så att vi kan hitta varandra. Jag går under namnet "[99] OfiExtreme". En varning är på sin plats, det är skapligt beroendeframkallande!

Ursprungligen av Christofer:

Var beställde ni andra er Mac-version ifrån? Direkt från Aspyr? Enligt de uppgifter jag fått senast så skulle BF släppas 9 juli i Europa, men som synes så fick endel sina kopior tidigare. Kul att se att världen inte bara är fylld av förseningar för en gång skull.

Köpte min via Macoteket på postorder. Gick hur snabbt som helst.

/JD

BF1942 är det spel som jag har fastnat för. Nu har jag (dessbättre!?) ingen vettig spel-pc längre. Jag har en stationär dual G4 867Mhz med 32MB Geforce4 MX. Hur sunkigt blir det tror ni? Hur funkar det på en modern PowerBook?

Helt allvarligt så skulle jag kunna köpa en ny Mac för att få BF1942 att funka bra.

Jag fick mitt 1942 igår jag med, hann testa lite igår, single player, jag kan inte säga att jag är speciellt imponerad.
Grafiken är så där. Kör på min Powerbook med 64 Mb grafik.
Okej tänkte jag, single player är sällan bra, det är adrenalin pumpande online action som gör alla spel roliga.
Försökre koppla upp mig... efter cirka 10 st "Map is missing" lessnade jag. Provade att koppla upp mig mot Aspyrs server med det gick inte. Trots lösenord och allt.

Ett par chanser till får spelet sedan får någon köpa det av mig.
Kalla mig kinkig men det ska vara lika lätt att koppla upp sig online som Quake eller Warcraft III.
Saknar jag kartan ladda ner den åt mig då! Jag orkar inte installera alla paket med 100 000 kartor i.

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-07-14 05:19
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag fick mitt 1942 igår jag med, hann testa lite igår, single player, jag kan inte säga att jag är speciellt imponerad.
Grafiken är så där. Kör på min Powerbook med 64 Mb grafik.
Okej tänkte jag, single player är sällan bra, det är adrenalin pumpande online action som gör alla spel roliga.
Försökre koppla upp mig... efter cirka 10 st "Map is missing" lessnade jag. Provade att koppla upp mig mot Aspyrs server med det gick inte. Trots lösenord och allt.

Ett par chanser till får spelet sedan får någon köpa det av mig.
Kalla mig kinkig men det ska vara lika lätt att koppla upp sig online som Quake eller Warcraft III.
Saknar jag kartan ladda ner den åt mig då! Jag orkar inte installera alla paket med 100 000 kartor i.

Använd filtret Pure Server, så slipper du sådant och det visas bara original banorna...

Single player är inte kul, det håller jag med om, men det blir verkligen annorlunda när man kör med mänskliga motståndare vill jag lova. Ge spelet ett chans, det är verkligen kul!

Ang anslutning till andra servrar... se till att det inte står några frågetecken bland de olika statussymbolerna till vänster i serverlistan. Det betyder att de använder banor/tilläggspaket som du inte har installerat (så vitt jag förstått iaf).

Vad får du för felmeddelande på Aspyrs server?

Anledningen till att battlefield inte laddar ner kartor automatiskt är troligtvis eftersom dom ligger på flera megabyte/stycket och de skulle bli stora påfrestningar på spelservrarna om dom skulle tankas därifrån direkt. Senaste BF patchen låg på 260 (nåt sånt) megabyte och den vore nog inte heller så aktuell att ladda ner från spelservrarna, till skillnad från Warcraft eller Quake då banorna inte är särskilt stora... hoppas du ger spelet en annan chans eftersom det är helt klart värt det, och jag lovar att du kommer ångra dig om du säljer det!

Jag vill spela Battlefield 1942 i multiplayer!

Någon annan som har lust? Kontakta mig på iChat/AIM. Jag har screen name: christianhedin.

Ciryon

Lanar just nu battlefield Vietnam... himla najs spel... Vad e kraven för Battlefield 1942 för mac? räcker en iBook 1Ghz 768mb ram?

Klipper och klistrar från en av våra spelnyheter...

Systemkrav
- Mac OS X 10.2.8 eller senare
- PowerPC G4/G5, 867 MHz eller snabbare
- 256 MB RAM
- 1.6 GB ledigt hårddiskutrymme
- 3D-accelererat grafikkort (ATI Radeon 7500/nVidia GeForce 2 eller bättre)
- 32 MB VRAM
- DVD-spelare krävs för installation och spel

Hos mig är singelspel småhackigt, det trots att jag kör på en G5 2x2 GHz med Radeon 9800 Pro. Multiplayer flyter dock betydligt bättre. 1024x768 i upplösning med högsta grafikläge. Med tanke på att originalspelet har två år på nacken så förväntade jag mig att det skulle flyta betydligt bättre...

Ciryon

häng lite Aspyrs server. filtrera namnet till Aspyr så hittar du den. Pass: macsrule

Vi får bestämma en tid då vi alla går in och sparkar amerikanska rumpor på Aspyrs server, eller hur?

lägg till mej på iChat å gnata så kommer jag på stört

Okej, då kom äntligen BF till butiken och ett ex följde med hem, så nu är jag på när det gäller [99]-lir.

Ska vi ta en kväll o lira lite allesammans? T.ex. på Aspyrs server? Jag kan närsom egentligen så de vore bättre om nån annan kommer med förslag på datum...

Nån som har 'the inside story'; är PC och Mac olika via netplay? Kör EA med regions beroende på var man köpt spelet? Vad jag undrar är bara detta: kan Mac versionen och PC versionen nå och spela mot samma server? Det gick i gamla hederliga Quake en gång i tiden.
Jag kör ju både Mac och PC, men just BF 1942 har jag ju bara i PC version. Sätter ni upp en server nånstans med 99-lirare som även en PC kan nå så är jag gärna med på ett eller ett par lir. Sätt isåfall nått passord så vi slipper 'outsiders´!
Men måste jag handla spelet (en gån till) bara för att nå servern får det väl kvitta.
Hursomhelst: BF1942 är ett, på många sätt, banbrytande spel! Med Svenskt ursprung!
(Och BF Vietnam är ännu ett par strån bättre....)

det är inga som helst problem mellan mac och pc med bf1942... inte vad jag stött på själv iaf

Ursprungligen av bobbanbobbelito:

det är inga som helst problem mellan mac och pc med bf1942... inte vad jag stött på själv iaf

Jag har kollat lite i 'community' och du har nog rätt! Posta bara när och var så skall jag försöka producera 'hur' !

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-08-01 14:39

Kan vi inte få upp en 99mac server???

Denna länk kanske har varit uppe förut. Men här listas alla BF moddar (med länkar) för Mac.

http://www.macologist.org/viewtopic.php?p=566#566

Jag har ibland på kvällarna igång en Battlefield 1942-server. Lägg till xxx.xxx.xxx.xxx som Favorite och prova anslut då och då. Jag har hört att det ska gå att ansluta även om man inte har en riktig cd-key. *host host*

Edit: tog bort IP-numret.

Ciryon

Senast redigerat 2004-08-27 21:22
Bevaka tråden