Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surfa med Palm Zire 72

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-07-12 20:53

Har försökt att koppla ihop min Zire 72 med min mac och så långt är allt väl.
Men jag vill även få till det med att man kan surfa med Blåtand via macen ut på nätet.

Någon som har lyckats få till detta?

För det ska väl gå om man läse lite på nätet men jag har inte hittat hur man gör det så det funkar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-12 22:23

jag kör följande script för att slå på resp. av bt "internet" till min palm tungsten t
För att använda dessa ska du sedan upprätta en ppp koppling till din mac via bluetooth
du ska inte ha något användarnamn eller lösenord för koppling och använda din bluetooth "parning" som enhet att koppla via, så ska det förhoppningsvis fungera fint

  • Oregistrerad
  • 2004-07-12 22:43

Ska prova och se hur det går.
Tack för din hjälp!

  • Oregistrerad
  • 2004-07-12 23:17

Nu kan jag av någon anledning inte skicka filerna till telefonen från Mac:en.
Ska prova och skicka dem från min arbets PC på jobbet så får vi se hur det funkar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-12 23:38

filerna ska du inte lägga på telefonen, du kör dom på mac:en för att starta resp. stänga av bluetooth delningen mellan din mac och din palm. Du behöver inte köra några ändringar på din palm mer än att slå på bluetooth och göra en ppp koppling via communications/network i settings på din palm.

hoppas det blev lite klarare nu.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-13 19:46

Ok...
Men de skript som du har lagt med hittar inget passande program.

Hur öppnar jag dessa eller vilket program måste jag använda för att kunna köra filerna?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-13 21:35

du kör dom genom terminalen..
kommer inte ihåg exakt vad man kan ge dom för filändelse för att de ska bli klickbara..
annars körs dom i terminalen med följande syntax:
./palmbt.sh
om skriptet ligger i samma mapp som man står i..

1
Bevaka tråden