Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Eclipse 3.0 klar

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Äntligen! Eclipse 3.0 är skarp och finns för nedladdning sedan i fredags. Läs mer och ladda ned här.

/Per

  • Oregistrerad
  • 2004-06-28 17:13

Geee...
Vad jag hatar när det blir svårt att beskriva kort och koncist…

Men verkar ju inte lite rätt
Någon som "lekt" mycket med Eclipse?
(Hur mycket "dependant" blir det till ett färdigt project? Java?)

Jag kör Eclipse mer eller mindre på heltid, uteslutande Java. Eclipse på mac, WSAD (WebSphere Application Developer) på PC. WSAD bygger på Eclipse.

Eclipse är "bara" en utvecklingsmiljö och en färdig produkt blir inte alls beroende till Eclipse, om man inte använder Eclipse som ramverk för produkten förstås. Men det kanske inte var det du frågade om?

  • Oregistrerad
  • 2004-06-28 17:41

Jo, var lite intresserad om den färdiga produkten blev helt fristående, låst till massa "foundations" eller bara java-beroende…
(Och det sista är rätt i normalfallet? )

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-28 20:51

beror på vad du väljer att ha med. jag har kodat mycket i eclipse och det bara vanliga java apps.

sen finns det SWT som är en bättre Swing kan man säga...det kommer från samma folk, men e inte på något sätt låst till eclipse. bara vanliga libraries.

once you go eclipse you never go back...

fyfan vad bra det e ... kolla bara på alla refactorings!
mumma...

mvh
en lite upphetsad b0bben...
(p.g.a eclipse och inget annat ;D )

Att SWT skulle vara en bättre Swing... hmmm det håller jag INTE med om!! Det beror helt och håller vad du har för krav. Men Eclipse 3.0 låter helt klart intressant! Är Eclipse låst till SWT, eller kan jag använda även Swing?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-07-12 12:58

Du kan använda vad du vill. Eclipse är "bara" en IDE, dock en grym sådan.

mvh
b0bben

Det intressanta är väl stödet för att "rita" swing. Jag skulle vilja ha något så bra som Apple's Interface Builder, fast för Swing.

Ciryon

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-07-12 15:42

Vet inte hur det går med VE för eclipse. har för mig att de skulle inkludera den med i 3.0final.
www.eclipse.org/ve

http://www.eclipse.org/vep/ menar du? Den kanske kan vara intressant...

Ciryon, vill du "rita" swing så är ju Netbeans ett alternativ. www.netbeans.org.
Version 3.6 är ganska ok, men enligt rykten så ska 4.0 vara något alldeles extra. Men jag har själv inte provat något senare än 3.6. Det är ju den senaste stabila version.
Sen finns det några swing-builders eller vad man ska kalla dem. Har inte kollat in dem så noga, så jag har tyvärr ingen jag kan rekommendera.

Ursprungligen av KristerG:

http://www.eclipse.org/vep/ menar du? Den kanske kan vara intressant...

Ciryon, vill du "rita" swing så är ju Netbeans ett alternativ. www.netbeans.org.
Version 3.6 är ganska ok, men enligt rykten så ska 4.0 vara något alldeles extra. Men jag har själv inte provat något senare än 3.6. Det är ju den senaste stabila version.
Sen finns det några swing-builders eller vad man ska kalla dem. Har inte kollat in dem så noga, så jag har tyvärr ingen jag kan rekommendera.

NetBeans variant gillar jag inte alls. Isåfall är det bättre att pilla manuellt.

Ciryon

Ursprungligen av Ciryon:

NetBeans variant gillar jag inte alls. Isåfall är det bättre att pilla manuellt.

Ciryon

Lite kostsamt men värt att kolla kanske. Har inte själv använt det så jag vet inte om det är bra eller ej.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-07-12 21:37

Cyron: om du kodar mycket java föreslår jag att du kikar lite på SWT. Ganska häftig API aså...

mina .2 intergalaktiska krediter...

mvh
b0bben

1
Bevaka tråden