Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Server" med 8.1

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skänninge
  • 2004-07-12 11:18

Har en gammal Performa 6200 som jag använder till att backupa och stuva undan större filer på.

Men hur fildelar man bäst i 8.1 ?
Just nu kör jag med AppleTalk (tror jag). Ett problem är dock att det den inte alltid dyker upp på iBooken (med 10.3), alternativt tar en väldig tid. Försöker jag ansluta på IP-numret står den bara och räknar ner i 120 sekunder.
Dessutom visar den att den bara har 1,99 GB i sig, är visst någon begränsning i AppleTalk om jag inte minns fel, vilket gör att jag inte kan kopiera över större filer än så, lite irriterande stundtals.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-12 11:50
Ursprungligen av Clas:

Har en gammal Performa 6200 som jag använder till att backupa och stuva undan större filer på.

Men hur fildelar man bäst i 8.1 ?
Just nu kör jag med AppleTalk (tror jag). Ett problem är dock att det den inte alltid dyker upp på iBooken (med 10.3), alternativt tar en väldig tid. Försöker jag ansluta på IP-numret står den bara och räknar ner i 120 sekunder.
Dessutom visar den att den bara har 1,99 GB i sig, är visst någon begränsning i AppleTalk om jag inte minns fel, vilket gör att jag inte kan kopiera över större filer än så, lite irriterande stundtals.

I inställning Fildelning finns det att kryssa in "TCP/IP över fildelning"
Jag skriver ur mitt minne, ungefär ska det vara så.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2004-07-12 15:00

Hittar inget sådant alternativ.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2004-07-12 18:13

Ingen som vet något mer? Vill alltså kunna skicka större filer/mappar än 2 GB till 6200:an som numer har 8.5 inlagt (hoppsan...). Klart det går att gå från andra hållet, men det känns ju inte lika Macigt...

  • Medlem
  • 2004-07-12 18:18
Ursprungligen av Clas:

Ingen som vet något mer? Vill alltså kunna skicka större filer/mappar än 2 GB till 6200:an som numer har 8.5 inlagt (hoppsan...). Klart det går att gå från andra hållet, men det känns ju inte lika Macigt...

Har för mig att man måste ha 9 eller 9.1 för att fildelning via TCP/IP skall fungera. Då blir å andra sidan 6200:an ännu segare, så det kanske inte är något bra alternativ...

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2004-07-12 18:21

Anade att det var så illa... 9:an är nog inte aktuellt nej...

1
Bevaka tråden