Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Call of Duty, allmän diskussion

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tycker att vi samlar alla våra inlägg rörande [99]-klanerna i olika trådar och håller dom klistrade(?) I denna tråd kan vi snacka om allt som har me [99].CoD och Call of Duty att göra...

Byter härmed ämne på denna tråd, som från början var tänkt för klansnack, till att bli en allmän diskussion om Call of Duty. Finns det intresse för att spela detta i [99]-klanen så är det fritt fram att starta en ny tråd om detta i [99] Spelklan.

Christofer, MacGamers.se

Senast redigerat 2004-08-11 00:57
  • Medlem
  • 2004-06-26 21:47

CoD Strul

Ja, då var man förbi Macoteket och köpte sig en kopia av Call of Duty . Till min stora besvikelse klagar den på att mitt serienummer inte är korrekt!!! (för MP) Hur jag än vänder och vrider och avinstallerar-installerar pånytt osv osv är det tvärstopp: "the key does not seem to be valid". Vad gör man nu då.. Måste ju vara en bugg, eller?? Skicka ett mail till Aspyr, får se om de svarar... Sen får jag väl ringa Macoteket osså... typiskt. Någon som vet vad buggen är eller har några tips.. Hoppas bara inte man får svaret: Jaa du är nog rökt, vi ersätter inga nummer.. Bevisligen funkar inte spelet med den nyckel jag har!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-26 23:24
Ursprungligen av LucE:

Ja, då var man förbi Macoteket och köpte sig en kopia av Call of Duty . Till min stora besvikelse klagar den på att mitt serienummer inte är korrekt!!! (för MP) Hur jag än vänder och vrider och avinstallerar-installerar pånytt osv osv är det tvärstopp: "the key does not seem to be valid". Vad gör man nu då.. Måste ju vara en bugg, eller?? Skicka ett mail till Aspyr, får se om de svarar... Sen får jag väl ringa Macoteket osså... typiskt. Någon som vet vad buggen är eller har några tips.. Hoppas bara inte man får svaret: Jaa du är nog rökt, vi ersätter inga nummer.. Bevisligen funkar inte spelet med den nyckel jag har!

Hejsan LucE.

Fick samma problem, löste sig för mig genom att skriva in cd nyckeln i multiplayer options menyn (tror det heter så). Sen var det bara och köra.

  • Medlem
  • 2004-06-27 09:52
Ursprungligen av jonnes:

Hejsan LucE.

Fick samma problem, löste sig för mig genom att skriva in cd nyckeln i multiplayer options menyn (tror det heter så). Sen var det bara och köra.

Testat det också, utan framgång.. Kanske man skall testa och koppla ur wiFi och köra från eth0 (ethernet jacket), om den har problem med att detta.. Återkommer

Edit: Funkar fortfarande inte.... Några tips???

Senast redigerat 2004-06-27 13:32
Ursprungligen av LucE:

Ja, då var man förbi Macoteket och köpte sig en kopia av Call of Duty . Till min stora besvikelse klagar den på att mitt serienummer inte är korrekt!!! (för MP) Hur jag än vänder och vrider och avinstallerar-installerar pånytt osv osv är det tvärstopp: "the key does not seem to be valid". Vad gör man nu då.. Måste ju vara en bugg, eller?? Skicka ett mail till Aspyr, får se om de svarar... Sen får jag väl ringa Macoteket osså... typiskt. Någon som vet vad buggen är eller har några tips.. Hoppas bara inte man får svaret: Jaa du är nog rökt, vi ersätter inga nummer.. Bevisligen funkar inte spelet med den nyckel jag har!

Kontakta Aspyr, om du kan bevisa att du har betalat för spelet så borde dom byta ut din nyckel åt dej kostnadsfritt... Vet en kille vars warcraft 3 nyckel var ständigt upptagen på battle.net och han skickade helt enkelt in sin manual med cd nyckeln på ihop med sitt kvitto och fick en ny nyckel tillbaka.

Om inte Aspyr har en bra lösning på problemet så tycker jag att denna idé känns rätt smidig och du bör då föreslå denna idé...

Bobbanbobbelito!
Funkar CoD bra på din iBook?

// Danne

Ursprungligen av Stenbäck:

Bobbanbobbelito!
Funkar CoD bra på din iBook?

// Danne

Det startar, och jag har spelat igenom hela spelet på den... det laggar lite emellanåt (särskilt eftersom jag bara har 256 mb ram) vissa (väldigt få) sekvenser är lite jobbiga att spela igenom men det går... multipleyer däremot är inga problem eftersom datorn slippper ta hand om AI:n.. bara man inte är hosten utan joinar spel...

Ursprungligen av bobbanbobbelito:

Det startar, och jag har spelat igenom hela spelet på den... det laggar lite emellanåt (särskilt eftersom jag bara har 256 mb ram) vissa (väldigt få) sekvenser är lite jobbiga att spela igenom men det går... multipleyer däremot är inga problem eftersom datorn slippper ta hand om AI:n.. bara man inte är hosten utan joinar spel...

Låter ju intressant!
Jag väntar på en PB12 och hoppades få det svar som du gav.
Är ingen hardcore gamer, men lite WW2-spel är ju inte fel.
Att jag sedan kan spela multiplayer med mina PC-kompisar
och få det att flyta ännu bättre är ju kanon. Tack för svaret!

// Danne

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-06-27 11:38

JAAA!!! Sitter här med ett eget exemplar av CoD, gud vad grymt bra det är!!
Man är ju dock inte så bra, men blir bättre för varje uppdrag

Har för mig jag läste nånstans (insidemacgames.com kanske?), att det hade blivit fel med ett gäng cd-nycklar. För att spela singel behöver du dock inte nyckeln, utan kan bara trycka cancel för att lira. Däremot måste du kontakta aspyr för att få en ny nyckel och spela nätverk.

Ursprungligen av magnus.n:

Har för mig jag läste nånstans (insidemacgames.com kanske?), att det hade blivit fel med ett gäng cd-nycklar. För att spela singel behöver du dock inte nyckeln, utan kan bara trycka cancel för att lira. Däremot måste du kontakta aspyr för att få en ny nyckel och spela nätverk.

Det är inte MOHAA: Breakthrough du tänker på? Där missade de att skicka med CD-nycklarna i den första upplagan.

… det har du förmodligen helt rätt i. Det finns för lite 2a världskrigsspel

På vilka servrar brukar folk spela då? Eller är det mer eller mindre slumpat beroende på ping kanske..?

/johan - sugen på att lira lite med 99mac medlemmer

Får man vara med i klanen även om man inte spelar CoD på Mac?

haha, det går nog, även om det inte är mycket till klan förutom taggarna i namnet

Kan vi inte ha lite dm eller tdm någon kväll? älskar detta spel

Då har man klarat CoD i Single Player, så nu är det dags att röja lite på nätet. Finns det någon skojig server som andra hänger på?

Ursprungligen av ohennig:

Då har man klarat CoD i Single Player, så nu är det dags att röja lite på nätet. Finns det någon skojig server som andra hänger på?

jag brukar oftast hoppa in på de med lägst ping, vilket ofta blir nån tysk eller holländsk server (folk brukar dock snacka engelska så det är lugnt).

Nu var det tråkigt nog alldeles för länge sen jag haft tid över till det, men det brukade oftast vara på två stycken som hette nått med "[FD-NL]" och "[UDDP]" i början på namnet.

Ett tips är att uppdatera till 1.4 då kan du spela på pc spelare också (har kört 1.4 sen den första betan kom), eftersom de flesta har pcnissar har uppdaterat till 1.4..

Byter härmed ämne på denna tråd, som från början var tänkt för klansnack, till att bli en allmän diskussion om Call of Duty. Finns det intresse för att spela detta i [99]-klanen så är det fritt fram att starta en ny tråd om detta i [99] Spelklan.

Christofer, MacGamers.se

Det var ett tag sen jag lirade CoD. men jag är gärna med på lite lirande (förslags _inte_ tdm utan några av de andra modes )

Ser förövrigt fram emot United Offensive något så grymt mycket!

Punkbuster

Hur får jag tag i punkbuster till macen? Jag är trött på att bli utslängd...

  • Medlem
  • 2004-12-02 16:06
Ursprungligen av kovalchuk:

Hur får jag tag i punkbuster till macen? Jag är trött på att bli utslängd...

För Call of Duty:
http://www.evenbalance.com/index.php?page=dl-cod.php

Finns för alla andra spel där också...

Är Punkbuster för att man blir utslängd från Multiplayerspel över nätet?

CoD "fryser" mitt i spel

Hej alla!

Ledsen för att jag drar upp en gammal tråd på detta vis, men jag har problem med Call of Duty när jag spelar online.

Kan väl börja med att säga att det här är min första Mac, en PB 1.67, 15" med 1.5 i Ram o 128Mb grafikkort. Sitter i Hong Kong på en 6.0Mb-lina. Kör dom flesta inställingar på normal och vissa på high. Upplever inte samma problem när jag spel SP. Detta är också första gången i hela mitt liv jag spelar online..

Mitt problem är att spelet stannar för ett par sekunder när jag spelar, precis när det börjar hända grejer.. DVD-läsaren börjar snurra och så fryser allt. Ganska irreterarnde då detta ofta betyder att jag får ett par skott i skallen innan spelet går igång igen. Vad beror detta på?

Jag sitter ju en bit ifrån europa(servern jag spelar mot finns där) och har en ping på mellen 200 - 250 när jag lirar. Detta kanske kan ha något me saken att göra? Då jag aldrig spelat från sverige så har jag ingen aning om det hade gått bättre därifrån. Vad tror ni, är det min höga ping som ställer till det?

Ett ytterligare problem är när jag side-steppar(stavning). Om jag bara petar på tangenten så flyttar jag mig en bit, men precis när jag släpper tangenten så fortsätter"jag" att röra mig en bit innan jag stannar. Även detta är ganska trist. Varför?

Hoppas någon har koll. Tack på förhand,

Martin

Ursprungligen av m_hagman:

Hej alla!

Ledsen för att jag drar upp en gammal tråd på detta vis, men jag har problem med Call of Duty när jag spelar online.

Kan väl börja med att säga att det här är min första Mac, en PB 1.67, 15" med 1.5 i Ram o 128Mb grafikkort. Sitter i Hong Kong på en 6.0Mb-lina. Kör dom flesta inställingar på normal och vissa på high. Upplever inte samma problem när jag spel SP. Detta är också första gången i hela mitt liv jag spelar online..

Mitt problem är att spelet stannar för ett par sekunder när jag spelar, precis när det börjar hända grejer.. DVD-läsaren börjar snurra och så fryser allt. Ganska irreterarnde då detta ofta betyder att jag får ett par skott i skallen innan spelet går igång igen. Vad beror detta på?

Jag sitter ju en bit ifrån europa(servern jag spelar mot finns där) och har en ping på mellen 200 - 250 när jag lirar. Detta kanske kan ha något me saken att göra? Då jag aldrig spelat från sverige så har jag ingen aning om det hade gått bättre därifrån. Vad tror ni, är det min höga ping som ställer till det?

Ett ytterligare problem är när jag side-steppar(stavning). Om jag bara petar på tangenten så flyttar jag mig en bit, men precis när jag släpper tangenten så fortsätter"jag" att röra mig en bit innan jag stannar. Även detta är ganska trist. Varför?

Hoppas någon har koll. Tack på förhand,

Martin

Tyvärr så är det helt klart pingrelaterat och något du får leva med om du ska spela på en server så långt ifrån dig.

Pröva med att uppgradera till senaste versionen om du inte redan har den, den är 333MB stor men med din lina går det nog ganska fort.

Ladda ner den härifrån.
http://macgamefiles.com/detail.php?item=18217

Har du dvd-skivan i när du spelar över nätet.. det ska väl inte behövas. Kanske det som strular till det för dig?

Tack för svaren gubbs!

Michael, jag provade att ladda ner den senaste versionen men det blev tyvärr ingen skillnad.

hansfilipelo, har numera insett att det delvis är pingrelaterat. Finns det något enkelt sätt att hitta en server närmare mig?

Pierre/M-stad, om inte skivan sitter i så startar inte spelet och när spelet väl är igång går det inte att ta ut skivan. Har jag kanske missat något här.. finns det ett sätt att spela utan att skivan sitter i? Är inte så duktig på det här:confused:

Nu när jag tänker efter så måste även skivan till Medal of Honor sitta i när jag spelar. Mycket mystiskt.

Mvh

Har du inte två stycken programikoner för spelet? En MP och en SP? Det har jag. För mig är det iaf så, att jag inte behöver skiva när jag spelar MultiPlayer.

Om du har Toast så kan du göra en diskimage. Du måste iofs lagra den på hårddisken men du slipper burret från dvd-spelaren.

Bevaka tråden