Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Liten CD-skiva i powerbook ??

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-06-07 14:56

Hej, jag har fått några mindre cd-skivor, 8cm i diameter, jag provade och trycka in en i superdriven på min PB15", men den verkade inte hugga tag i den riktigt, skall detta fungera eller inte ??

/Magnus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-07 15:20

Mangan,

Försök inte mata in en CD-skiva som inte är i fullstorlek i en slot-in enhet...

Dömt att misslyckas, vilket kommer att kosta...

-Torkel

  • Oregistrerad
  • 2004-06-07 21:22

Tror att jag hört nånting nångång om att det kan finnas någon slags adapterskiva, alltså stor som en vanlig CD, men med ett större hål där en liten 8cm-skiva hålls på plats i.

Men vid närmare eftertanke kan jag inte bestämma mig för om det är något jag verkligen hört talas om eller om det bara var nåt som dök upp i huvet nu i form av ett inbillat minne...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-07 21:28

Jodå, Jimmy, adapterskivor finns (eller har i alla fall funnits). Jag minns att man brukade få med sådana till 8 cm CD-singlar för många år sedan.

  • Medlem
  • 2004-06-08 00:12

inget jag skulle peta in i en slot loaded dator...

Ursprungligen av Baron:

inget jag skulle peta in i en slot loaded dator...

Jodå, jag har testat att spela 8 cm-singlar med adapter i min Powerbook och det funger.

läsaren kommer ju gå sönder fortare en fan om man har någon adapter eller skit! En skiva skall vara helt vikt balanserad!

...adapterskivan följde med cd-singeln till Midnight Oils "Beds are burning" från sent 80-tal.

Ursprungligen av Alphonze:

...adapterskivan följde med cd-singeln till Midnight Oils "Beds are burning" från sent 80-tal.

Troligen den sista adaptern som såldes också.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-07-10 21:53
Ursprungligen av Alphonze:

...adapterskivan följde med cd-singeln till Midnight Oils "Beds are burning" från sent 80-tal.

Och till Sisters of Mercy singeln 'This corrosion' och Sex Pistols 'God save the queen' från ungefär samma år

Typ...

DVD läsaren på iMac DV klarar 8 cm skivor, den hugger tag i skivan direkt. Combo driven på iBook G4 verkar dock inte klara små skivor, den tar inte tag i skivan för än man tryckt in nästan hela skivan(12 cm).

Så det fanns alltså slot-in läsare som klarade 8 cm skivor.

Fick en fyrkantig skiva med min Terminator 3-film. Tror inte den fungerar på en adapter skiva

1
Bevaka tråden