Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny skärm

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag är i behov av ny extern skärm sedan jag börjat lära mig InDesign. Det är väldigt svårt på iBookens 1024x768.

Så, bästa TFT-skärmen för 4-5000?

Kristofer

Lägg på 10000

Haha, om man hade haft råd...

Ursprungligen av Kristofer G:

Hej!

Jag är i behov av ny extern skärm sedan jag börjat lära mig InDesign. Det är väldigt svårt på iBookens 1024x768.

Så, bästa TFT-skärmen för 4-5000?

Kristofer

För de pengarna hade jag nog tittat på en Eizo L550 eller HP L1702.

L550

HP L1702

Vet att vi har sålt högvis av HPn på jobbet, men personligen hade jag nog valt Eizon.

/JD

Hej!
Tack för tipsen!
Eizon såg ju riktigt trevlig ut. Ska läsa lite om den!

/K

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-09 10:57

Du vet väl att iBooken bara kan spegla skärmen? Du kommer alltså bara att få 1024x768 även om du kopplar in en större skärm.

Ursprungligen av Rajje:

Du vet väl att iBooken bara kan spegla skärmen? Du kommer alltså bara att få 1024x768 även om du kopplar in en större skärm.

Om man inte kört hacket ja
Tack för att du påpekade det ändå.

/K

Ohops.. denna diskutionen kanske skulle legat i köpråd. Moderatorerna får flytta den om de anser det vara rätt.

/K

Ett plus för Eizo är att du har 5 års garanti, vet inte vad HP ger...

Ursprungligen av Benjamin:

Ett plus för Eizo är att du har 5 års garanti, vet inte vad HP ger...

3 år utbyte på plats.

/JD

Efter galet letande och läsande står valet för mig mellan Eizo L550 (tidigare nämnt här), och Samsung Syncmaster 173T. Båda är 17" och har DVI. På pappret är Eizon bättre eftersom svarstiden är är 16 ms mot Samsungens 25. Stor fördel! 25 ms kommer att lämna endel eftersläp i spel. Någon som har egna erfarnheter? Är det irriterande?

Eizon har däremot bara fått halvtaskiga resensioner med skumma störningar på skärmen som inte går bort och liknande medans Samsungen bara fått topprecensioner av väldigt många sidor och tidningar. Samsungen har en massa små smidiga finesser medans Eizon har småfel. Lutar faktiskt åt Samsung ändå, men jag skall skall inte köpa än på någon månad så det kan ändras..

Något proffs som vill kommentera..?

Ursprungligen av Kristofer G:

För mig föll valet på Eizon till slut. Får rapportera hur den är när jag fått den

fint, väntar med spänning

Ursprungligen av x:et:

Proffs vet jag inte men jag sitter med en 4 år gammal Eizo L365 som har 25ms i uppdatering och där är det ingen som helst eftersläpning vare sig i spel eller filmer...Den har fungerat unten mankemang under alla år dock var den i dyraste laget då jag köpte den 7293:- inkl moms... :rolleyes:

låter bra (till fördel för samsungen som bara hade 25). litar nog på recensionerna och köper en syncmaster 173T, om inte Kristofer G skulle lyckas övertyga mig om något annat när han fått sin skärm

För mig föll valet på Eizon till slut. Får rapportera hur den är när jag fått den

/K

Är inget proffs, men är otroligt nöjd med min 173T. Spelar dock inte speciellt mycket.
De få gånger jag testat att spela (CoD-demot t.ex.) så märker inte jag av några speciella
eftersläpningar.

// Danne

25ms på min 19" hansol LCD.......ingen "ghosting" is spill eller video. Les alltid test av en skjerm og se aldrig på spesifikasjoner fra leverandør. Flere 12 og 16ms skjermer har mye "ghosting" mens flere 25ms ikke har det.

Grymt. Tack för hjälpen

Fick Eizo-skärmen nu! Kan bara säga att den lungt uppfyller mina krav. Jag ser inga som helst störningar eller liknande som man läst om. Är helnöjd. I och för sig vet jag inte om Samsungskärmen ändå är bättre, men att Eizon har DVI gör den till ett bättre val för mig.

/K

Nu ställer du till problem för mig. Börjar bli osäker igen. Till fördel för Samsungen (som också har DVI) är bra recensioner och till fördel för Eizon är 16ms.

Om jag någonsin bestämmer mig så skall jag posta och berätta om det här iaf..

Det som fick mig att välja Samsung, förutom bra recensioner, var att den
har både DVI och VGA som gör att jag kan switcha över till en andra dator
via en knapp på skärmen. Mycket bra funktion för mig.

Ni som har SyncMaster 173T, vart ifrån köpte ni era? Jag har långt gånga planer på att köpa två nya monitorer. Men ett krav är att de naturligtvis är felfria (inga döda pixlar etc). Beställde ni era ifrån nätet eller köpte ni i butik? Det är svårt att kontrollera kvalitén på skärmarna över nätet liksom.

Jag bor i närheten av Göteborg, och vad jag kan se på nätet (pricerunner etc) så verkar ingen lokal butik ha inne 173T för leverans. Några tips på lokala butiker som har två SyncMasters inne?

1
Bevaka tråden