Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD-R mountas inte i PM Dual 867 MDD

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har bränt en DVD-R i en SuperDrive på jobbet. Skivan mountas fint i min jobbdator, som är en PowerMac G4 1,25 Ghz MDD (Mirror Drive Door). Hemma har jag en PowerMac G4 Dual 867 Mhz MDD. Skivan mountas INTE i den. CD, CD-R, CD-RW och vanliga DVD (typ den som Mac OS X 10.3 kommer på) funkar fint. Vad kan vara fel? Jag har identiska system (10.3.4) på maskinerna.

Tillägg:

I jobbdatorn sitter det en HL-DT-ST RW/DVD GCC-4480B och i hemmamaskinen en PHILIPS CDD5101.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-08 13:24

Det kan vara så att spelaren inte känner igen en viss typ eller ett visst märke, har också råkat ut för det. Har samma Philips men också en Pioneer 106 och ibland har jag varit tvungen att byta just av det skälet. Vet inte om man kommer förbi det på nåt sätt...? Är det film eller datafiler (tänkte kanske om andra spelare än Apples kan hitta skivan)?

Det är datafiler, brända på en SuperDrive (Pioneer 106D, rev. 1.05). Media är Fujifilm Up to 4x. Brände med Toast 6 och lät Toast bestämma hastighet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-08 14:17

Jag har aldrig testat Fujifilm, men tar du ett mera "välkänt märke" som Vebatim, Memorex, TDK etc skulle jag tro att du får ett annat resultat. Alternativt att du hittar en mjukvaruupdatering till Philipsen som gör den mottaglig för flera märken. Det har inte med Toast, Pioneer eller brännhastighet att göra, så mycket vågar jag säga.

Senast redigerat 2004-07-08 14:37
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-08 14:37

Jag har kollat runt lite efter en firmware men inte hittat nånting...

Samma här, verkar vara kört ... Får kanske slanta upp o köpa en Pioneer-brännare ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-08 15:23

För nu kan du ju bara byta media som Philips vill/kan läsa (lite billigare)...

1
Bevaka tråden