Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WarCraft 3, allmän diskussion

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tycker att vi samlar alla våra inlägg rörande [99]-klanerna i olika trådar och håller dom klistrade(?) I denna tråd kan vi snacka om allt som har me [99].wc3 och warcraft 3 att göra...

Byter härmed ämne på denna tråd, som från början var tänkt för klansnack, till att bli en allmän diskussion om Warcraft 3. Klandiskussioner hänvisas framöver till denna tråd.

Christofer, MacGamers.se

Senast redigerat 2004-08-11 00:59

Mitt förslag på hur WarCraft 3 klanen ska se ut är att vi alla ska spela The Frozen Throne och när vi har 10 spelare så samlas vi en kväll för att bli offentligtgjorda på battle.net

Jag är med.
Så klart.

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-06-24 17:57

inga newbies som jag då lr?

alla får vara med

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-06-26 15:55

hehe va bra

Jag är väl också rätt grön, men är gärna med!

  • Oregistrerad
  • 2004-06-26 20:57

En till gröngöling som vill vara med

  • Medlem
  • 2004-06-26 23:36

Jag är en orc, jag vill va med

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-26 23:57

tror jag ska köpa tft så jag får vara med också

utmärkt! nu börjar vi närma oss 10 spelare!

Skulle gärna vara med! Nu när min gamla starcraft klan is no more .

Klart man hoppar på

Ahhh hur många är vi nu då?
Ska vi inte ta en match ikväll? Bara för att testa våra kunskaper?
kom igen nu!

Jag hoppar in runt kl 18.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-01 14:43

Jag har börjat komma igång med Orcs nu också

Fast jag har fortfarande inge frozen throne :/

Köp TFT! Orcs blir både bättre och roligare att köra med.
Orcs är en av de svårare raserna att köra. De är långsamma att bygga men ack så kraftiga de är när de väl är klara.

99mac heter kanalen. [99] Ratnose är jag.
Jag går dit nu.

99_Ratnose heter jag... sedan nollställningen av stegen har jag bara förlorat alla matcher.
Va fan.

Vad fasen har de gjort med 1.16 uppdateraren.... jag har vunnit en match av 12 sedan dess. Arggghhh!
Är det bara jag som skriver här?

dom har förstört undead för mej iaf... inga mer destroyers

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-07 21:22

Mattias... jag har vunnit 1 förlorat 2... vänta med att spela på b.net i någon vecka så de där grymma lirarna kommer upp sig i lvl så du slipper möta dem...

heh jo jag har misstänkt att det är så. För vissa jag mött är helt mosterbra.
Spelade mot en kille som var Orc, sättet han rörde sig på under striderna imponerade stort kan jag säga.
Snabb var han på att bygga också... jag tycker inte att jag är så himla långsam men när vi möttes första ggn jag också orc så hade han 3 mer grunts än mig... och en hjälte som var en lvl högre än min. Du kan gissa hur det slutade...

Mattias, sparade du replayen? spara ALLTID den när du förlorar.. det är enda sättet man kan lära sig.. studera sig själv. Vad man gör för fel/vad man gör bra. Vad gör motståndaren som är bra/dåligt osv... sen skadar de aldrig att kolla på proffsen heller... ladda ner lite replays från www.replayers.com sök på 4K.Grubby, troligtvis den bästa Orc spelaren på denna planet... Human spelare kan söka på SK.HeMaN eller SK.Survivor Undead kan spana in SK.MaD]Q[FroG eller Sweet[SAINT] Night Elf spelare som är bra är: ShowTime[Werra] bl.a.

Tack! Nu har replayers error i uppkopplingen mot mysql men det lär väl fixa sig.

Jag sitter precis och förbereder mig inför kvällens nattspel. Börjar med WCIII om en stund och spelar till ja vi stupar.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-16 21:26

lirar ni wc3 eller frozen throne?

båda två går alldeles utmärkt i nuläget. Titta in i kanalen 99mac på bnet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-17 11:32

MySQL-errors här också, vill ju se ShowTime[Werra].. men jag hatar replays i war3 ... går ju aldrig att se dem ändå, måste ju vara exakt rätt version av wc3.. och ny version av wc3 släpps ju titt som tätt... blää

Jag spelar alltid TFT, så om jag säger WCIII så är det detta jag menar. Ledsen för det.
Har så svårt för första Region of chaos, känner mig så begränsad...
Nåja det gick så där igår. Jag och min polare spelade Arranged Team, vann cirka 40% av matcherna.
Hittade två fuskare...

Försöker lära mig Undead, vilket gjorde att vi förlorade, jag är inte så bra på dem ännu. De matcher vi vann gick jag tillbaka till Orc...

Någon som har schemat för hur Undead ska bygga i början?
Såg en riktigt snygg grej igår, hur man dödar den andres hjälte på 2 sek.
Du är Undead, utveckla Death Knight med lvl 3 Death Coil och Lich med lvl 2 Frost Nova.
Pang säger det bara för den andra hjälten då...

Undead ghoul rush exempel: direkt när matchen börjar bygger du en acolyte. 2 Acolytes på guld, ghoul på trä, sista acolyten summonar crypt och ziggurat sätt han sen på guld. När 1a acon kommer ut sätter du den på guld och bygger en till och sätter spawn där du vill ha altaret och bygger ett altare, sätt tillbaka acon på guld. såfort du får 130 guld så bygger du Tomb of Relics. Välj Deathknight (förutom i UD mirror, då Lich är bättre (smaksak)) med Death Coil. såfort crypt kommer upp bygger du två ghouls och sätter vid trä och såfort du får ut heron köper du Rod of Necromancy och tar dina ghouls som hugger trä med dej (du ska ha 2-3 st ghouls som hugger träd fler behövs inte) och sen tajjmar du in så att du såfort du får 180 trä även har 325 guld och går upp till tier2. OBS! du har inte många ghouls vid det här laget så nu är det micro som gäller!

Sen såfort du nått tier2 ska du ha tillräckligt mycket resurser för att direkt gå upp till tier3 + ha råd med en lich/deathknight (vad nu du inte valde i tier1)

Nyckeln till att vinna med undead är att techa snabbt, till skillnad från t.ex. Night Elf som kan stanna längre i Tier1.

nu har du med dina ungefär 8 ghouls grundstommen i din arme och kan nu gå vidare till vad du vill...

Mot Night Elf: Du MÅSTE ha 3 hjältar (t.ex. DK/LICH/Crypt Lord) kör me ghouls och massproducera gargoyles som hjälper dom.

Mot human: Mot human funkar de me gargoyles också men akta dej för riflemen då dom är LIVSFARLIGA. troligtvis kommer han köra Dragonhawk Rider om du får övertaget, men de e bara bra

Mot Orc: ghouls funkar inte så bra mot orc då grunts är väldigt mycket starkare, men crypt fiends funkar prima (annan build order, inte den som jag skrev i början)

Mot UD: Gör ALLT som motståndaren gör... UD mirror match är nog det svåraste att spela och mycket hänger på "ghoul-kriget" i början. Om han väljer annan hero än DK, uttnyttja det. T.ex. om han kör crypt lord kör du med tomb of healing osv...

Undeads "Nuke" som det kallas är nog bland det farligaste som undead har, däremot så blev det nerfat i 1.15 men de håller fortfarande. att "njuuuka" innebär att man gör mycket skada på en gång med heroes magier. T.ex. att markera sin DK,Lich,Crypt Lord och sen avända Death Coil, sen tabba till lich och köra Frost Nova och sen tabba till Crypt Lord och köra empail (eller vad den nu heter) samtidigt på t.ex. en motståndar hero på låg level.

skriver mer sen, måste dra

Ahhhh följde dina råd!
Två matcher med undead, två vunna. Match två var jag bäst på alla saker. WICKED!
Death Knight är ju riktigt elak... DC 3 mumma.
Bästa kommentaren en hjälte har i hela TFT är just, Wicked!
Jag skrattade gott när jag hörde det.
Nej tillbaka nu så jag kanske kan få stryk en gång också.

Bevaka tråden