Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac har 7000 medlemmar - snart på OS X

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dag 1158: Vi antecknar i loggboken att vi når 7000 medlemmar på 99mac.

Vi noterar samtidigt att vi fortsätter öka i ungefär samma takt - medlem nummer 6000 registrerade sig för 110 dagar sedan - vilket borde innebära att strax under 10.000 medlemmar vid nästa MacWorld Expo San Francisco i Januari 2005.

Om alla kort faller på plats kommer vi flytta 99mac ifrån våra gamla servrar till vår nya Power Macintosh G5 2x2GHz som äntligen är färdigkonfigurerad och redo att ta över ansvaret. Mer om detta imorgon.

Läs mer om 99mac:s historia här

Kul!
Vem blev den 7000 medlemmen?

/K

Aha, är det så enkelt att leta upp ett medlemsnummer

Grattis cjmalm!

/K

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-07-06 15:51

Gött mos.

Men jag såg att ni kör Apache 2.0.48. Version 2.0.50 kom förra veckan och täpper bl.a. till två säkerhetshål. (versionshistorik)

Gör om, gör rätt.

Ursprungligen av hugin:

Gött mos.

Men jag såg att ni kör Apache 2.0.48. Version 2.0.50 kom förra veckan och täpper bl.a. till två säkerhetshål. (versionshistorik)

Gör om, gör rätt.

Äh det är bara Windows Servrar som blir hackade eller kraschar - det vet väl alla?

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-07-06 17:33

Kul!
när jag vart medlem på 99mac så hadde jag aldrig ägt en mac och aldrig använt OS X.
Den enda mac jag provat var en iMac på jobbet med OS 8.6.
Men det ändrades iom att jag hittade 99mac, det var här som jag vart övertygad att byta platform.
Jag hadde äntligen hittat hem!

Tack 99mac, jag har aldrig varit så nöjd med ett dator val!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-06 21:13
Ursprungligen av Ovsing:

Kul!
när jag vart medlem på 99mac så hadde jag aldrig ägt en mac och aldrig använt OS X.
Den enda mac jag provat var en iMac på jobbet med OS 8.6.
Men det ändrades iom att jag hittade 99mac, det var här som jag vart övertygad att byta platform.
Jag hadde äntligen hittat hem!

Tack 99mac, jag har aldrig varit så nöjd med ett dator val!!

Precis samma historia för mig!

Tack för att 99mac finns!

  • Oregistrerad
  • 2004-07-06 20:50

Jag trodde ni hade köpt en Xserve. Kom den aldrig fram eller hade ni inte råd?

Ursprungligen av Doktor G:

Jag trodde ni hade köpt en Xserve. Kom den aldrig fram eller hade ni inte råd?

Det är en lång historia som vi kommer ta upp lite senare. I korthet: Xserve går inte att köpa med RAID-5 och då föll hela anledningen till att köpa just en Xserve.

Lösningen blev 2st 2x2GHz Power Macintosh G5 och extern FW800 RAID-5 ifrån Speedmania. Priset blev ungefär detsamma...

1
Bevaka tråden