Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Irriterande reperationstid

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-06 12:21

Jag lämnade in min powerbook 1.25 för snart en månad sedan. Något som sades först ta max två veckor. Jag blir tokig. Att man köper en powerbook för nästan 30.000 och sedan får dessa fel strax tre månader efter köpet är helt sjukt:

Hårddisken låter extremt mycket, tjuter nästan. Framför allt när den jobbar som mest.

Skärmen vid nedfällning låter plast mot metall, samma symtom som min förra iBook. Smäller till stegvis.

Hårddisken verkar inte gå i sina 5400 varv som beställningen löd.

Skärmen har redan efter max 3 månader fått 6 intilliggande döda pixlar, otroligt störande vid mitt arbete.

Skärmen har tre vitare piggmentfläckar, vita som stör bilden extremt mkt då jag arbetar med tryck och dy.

Fläkten går i stort sett ständigt på, kan sitta i safari och titta runt på siter och fläkten sätter igång.

Batteritiden är inte alls vad ni angavigt och har sedan jag fått den aldrig hållit mer än max 1.5 timma arbetandes.

Man känner ganska kraftiga krypströmmar om någon annan vidrör ens hud när man sitter med händerna på plåten vid tangentbordet. Känns både med och utan nätadapter.

Nu har jag väntat i snart två veckor bara på delar till datorn och jag stör mig mer och mer på att inget händer.

Vad tycker ni? Är detta acceptabelt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-06 12:32

Tycker det låter skit! Att plast gnider mot metall kanske inte är hela världen, även om det är en irriterande detalj. Varför tror du inte det är en 5400rpm-disk?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-06 12:41

Earth: Känns billigt. Låter hemskt.

Känns betydligt mycket slöare än min polares exakt samma konfig .. dvs 15", 1.25 ghz och 1 gb internminne.