Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Överblivna" (orphanaged) CSS stilar. Hur kan man hitta dom?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-06-27 22:02

När man gjort en sajt brukar det alltid bli en massa CSS-stilar över. Jag vet att TopStyle (för PC) kollar att alla stilar verkligen används. Finns det nåt liknande för oss på Mac, eller måste man jobba manuellt?

Kanske inte världens bäst råd.. Men Golive CS inbyggda excellenta CSS editor gör det. Antar att Dreamweaver gör det likaså.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-07-06 16:35
Ursprungligen av Christopher Anderton:

Kanske inte världens bäst råd.. Men Golive CS inbyggda excellenta CSS editor gör det. Antar att Dreamweaver gör det likaså.

Nä, Dreamweaver saknar detta, och GoLive tänker jag inte skaffa (i varje fall inte av ett sånt här simpelt skäl). Jag kör Dreamweaver och använder dess utmärkta Find-function och får väl fortsätta med det även om de är lite omständligt.

Tack för tips ialla fall!
Danne

  • Oregistrerad
  • 2004-07-11 21:46

Skulle du inte kunna ta terminalen och köra grep efter alla css filnamn i alla html filer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-12 18:23

Låter svårt... CSS behöver ju inte bara användas genom att man skriver typ

.class1 { font-weight: bold;}

och lite senare i html-koden

<div class="class1">hejhopp</div>

utan kan lika gärna skrivas som typ

div div div { font-weight: bold; }

vilket skulle innebära att en div, inuti en div som ligger inuti en annan div, kommer att tillämpas regeln utan att den anger något klassnamn etc.

Är också intresserad av om det finns något shysst sätt att kontrollera (utan dreamweaver och golive)

1
Bevaka tråden