Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3G "plus" Nokia 6600

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag undrar om jag kan ha mitt 3G kort i Nokias 6600??

tacksam för svar!

3G simkort? I så fall ja, det går bra.

/Stefan

ok tack!

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-07-03 22:39

Beror väl lite på? De flesta telefoner jag testat operatörens 3s SIM kort har det inte funkat i kolla på http://maccis.com/3

Har du någon annan operatörs SIM kort ex Telias så bör det inte vara några problem.

De nya 3 korten ska väl inte fungera med någon 2G telefon alls? De är väl låsta till 3's egna telefoner. För vårt nya 3 kort går inte att använda i Sony Ericsson T68i.

/Stefan

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-07-05 22:31
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

De nya 3 korten ska väl inte fungera med någon 2G telefon alls? De är väl låsta till 3's egna telefoner. För vårt nya 3 kort går inte att använda i Sony Ericsson T68i.

/Stefan

The mileage may vary Mitt 3kort funakde i en T68i med R8a mjukvaran men som sagt det skiljer rätt mkt praxis är att det INTE funka men de funkar tydligen på de flesta nokia lurar om man trycker en siffra direkt när den bootat upp innan "uppdaterar SIM kort" dyker upp man kan således inte använda knapplås osv

Varför man vill använda en 2G lur med sitt SIM kort jadu kanske för att 3G lurarna är ruskigt klumpiga och än så länge inte har så bra batteritider, jag kör 2G och 3G paralellt just nu.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-04 08:48

Varför vill man använda ett 3G simkort i en 2G telefon, e väl frågan jag ställer mig..

Man kanske ska resa
a) där det inte finns 3G-täckning och en 3G-telefon således inte tillför något och
b) och vill ha en anständig batteritid

Bara en gissning från min sida.

1
Bevaka tråden