Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa (billig) laserskrivare för ett litet nätverk med mac/pc..

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-05 20:37

Hej..

Jag har tänkt skaffa mig en billig laserskrivare. Just nu verkar HP Laserjet 1010 mest prisvärd, men hur fungerar den med macen, någon som vet?

Jag har 1 ibook G4 och 2st stationära PCs just nu, och jag har tänkt koppla in skrivaren i en SMC bredbandsrouter/basstation med USBport (typ som Apples basstation men kostar hälften...) (SMC2804WBRP-G heter modellen, smidigt modellnamn..)

kommer detta fungera smärtfritt, eller finns det några problem....???

Tack på förhand

//Tomas

  • Oregistrerad
  • 2004-07-05 20:46

Kolla så det finns driver till den skrivaren hos Apple eller HP för OSX (eller ev. GIMP-print).

Är inte hundra på just 1010… Kolla lite på Made4Mac

Ursprungligen av trissen:

Hej..

Jag har tänkt skaffa mig en billig laserskrivare. Just nu verkar HP Laserjet 1010 mest prisvärd, men hur fungerar den med macen, någon som vet?

Jag har en 1010 (som jag dock bara har haft i några veckor och inte skrivit ut speciellt många sidor med), den fungerar utmärkt och drivrutiner till OS X följer med på installations-CDn. Jäkligt liten och smidig är den oxå. En laserskrivare som är stor som en hederlig StyleWriter II. (OK, den är lite djupare, annars stämmer det faktiskt.)

Jag har den bara kopplad till en mac med USB-sladd, så jag kan inte svara på om nätverksinkopplandet skulle kunna ställa till med problem.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-05 23:25

All heder till HP som har gjort en drivrutin till en "Windows-only" GDI-skrivare. Detta var omöjligt under OS 9-tiden. All heder till Apple som har tryckt in CUPS, Ghostscript och Gimp-Print i OSX.
Annars är HP1300n en perfekt nätverksskrivare. Köp inte Brother vad du än gör. Krånglar otroligt mycket med sin hemmasknickrade Postscript-klon BR-Script.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-21 16:11

Brother HL-2030 med Mac?

Ursprungligen av Schuckert:

Köp inte Brother vad du än gör. Krånglar otroligt mycket med sin hemmasknickrade Postscript-klon BR-Script.

Gäller det även deras nya skrivare? Brother HL-2030 (kostar endast ca 1300 kr) sägs ha Mac-kompabilitet:

http://www.brother.se/products/welcome.cfm?type=details&prod_art=HL2030

"Kompatibel med Windows® och Mac™
Drivrutiner GDI för Windows®95/98/Me/NT®4.0/Windows 2000/XP. Brothers laserdrivrutiner för Mac™OS X 10.2.4 eller senare. GDI drivrutiner för Linux. "

Någon som provat denna?

Ursprungligen av goranlin:

Gäller det även deras nya skrivare? Brother HL-2030 (kostar endast ca 1300 kr) sägs ha Mac-kompabilitet:

http://www.brother.se/products/welcome.cfm?type=details&prod_art=HL2030

"Kompatibel med Windows® och Mac™
Drivrutiner GDI för Windows®95/98/Me/NT®4.0/Windows 2000/XP. Brothers laserdrivrutiner för Mac™OS X 10.2.4 eller senare. GDI drivrutiner för Linux. "

Någon som provat denna?

Det svaret hittar du nog på Macworlds forum http://forum.macworld.se/index.php?act=ST&f=26&t=15044&hl=skrivare&

/Stefan

1
Bevaka tråden