Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Mac lagom till 80-årsdagen

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-07-01 22:10

Vilket sammanträffande. Vi hyrde en gång på sjuttiotalet Karl Birnbaums hus i Spånga. Vi var ett gäng på fem studenter och Karl Birnbaum med familj var i Österike för att bygga upp det utrikespolitiska institutet där. Jag minns honom som en mycket sympatisk man.

Blir iBook 14" en gubbdator nu?

Jag har precis hjälpt två bekannta att köpa bärbar, och det blev en likadan. De är dock bara runt 50, men ser ändå för dåligt för att en 12":are ska fungera. Jag måste visa dem denna artikel så att de inser hur gamla de börjar bli....

Go Karl!

  • Oregistrerad
  • 2004-07-01 23:46

Karl är ingen gubbe. Gubbe är man när man säger "detta är min sista dator". Oavsett om man är 16 eller 36 eller 79 eller mer. Karl hänger med i utvecklingen. Gör man det kan man aldrig föräras elaka epitet och förgubbas. Karl är mer modern än de flesta 16-åringar. De kör ju trötta PCs...

Ursprungligen av PF:

Karl är mer modern än de flesta 16-åringar. De kör ju trötta PCs...

Skönt att höra att man inte hör till majoriteten

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-07-02 18:07
Ursprungligen av PF:

Karl är ingen gubbe. Gubbe är man när man säger "detta är min sista dator". Oavsett om man är 16 eller 36 eller 79 eller mer. Karl hänger med i utvecklingen. Gör man det kan man aldrig föräras elaka epitet och förgubbas. Karl är mer modern än de flesta 16-åringar. De kör ju trötta PCs...

Never was a truer word spoken!

  • Oregistrerad
  • 2004-07-02 15:58

Vad med iChat eller vidoechat med barn och barnbarn.

Ursprungligen av Martin Belak:

Av Kenneth Pilo

Karl blir också nyfiken på 99mac när jag berättar om vår webbplats och hur det fungerar här. Han tecknar ned webbadressen. Så bli inte förvånad om du kommer att finna honom här, tillgodogörande sig av den kunskapsbas som finns samlad.

-Jo, jag surfar något mer än förut. Förr var det bara e-post som gällde avrundar Karl med glimten i ögat. Fast sina barn och barnbarn ringer han helst.

Hejsan.
Den som skrivitr den ursprungluga artikeln (inlägget ) om Karl anser jag förpliltogad att instruera honom om de möhlighete han nu fått via ichat och möjligheten till videochat. Om famlijen är mac-människor är det ju trevligare än mail. Och om vännerna ute i världen har Mac och de så alla skaffar sig en iSight kan de håll fast dagluga konferanser specielr då den nya iChar kommer.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-07-04 15:09

Jag menar att val av dator, som oftast inte är ett aktivt val, inte har något med intellektet att göra. Folk som använder pc är inte sämre än mac-användare...

Jag tror att den attityden bara skrämmer bort potentiella switchers.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2004-07-04 15:45
Ursprungligen av tobot:

Jag menar att val av dator, som oftast inte är ett aktivt val, inte har något med intellektet att göra. Folk som använder pc är inte sämre än mac-användare...

Jag tror att den attityden bara skrämmer bort potentiella switchers.

Bah! Du lär se samma sorts mentalitet som du går in på forum för BMW, Nintendo, Fotboll eller ABBA. "Min pappa är bättre än din pappa"... Så är det, så förblir det. Blir man avskräckt pga detta, har man förmodligen inget äkta intresse ändå.

-- Patrik

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-07-04 16:02
Ursprungligen av Poopster:

Bah! Du lär se samma sorts mentalitet som du går in på forum för BMW, Nintendo, Fotboll eller ABBA. "Min pappa är bättre än din pappa"... Så är det, så förblir det. Blir man avskräckt pga detta, har man förmodligen inget äkta intresse ändå.

-- Patrik

Öh, dom flesta har datorer som verktyg. Jag själv valde mac för att jag trivdes bättre att jobba på den. Inte för att jag skulle känna mig intellektuell. Tror knappast att sådan elitistisk attityd är positiv. Jag gillar den inte.

Det är ju rätt tragiskt om man ska behöva ha ett specialintresse för att använda mac.

lite OT nu hehe

Ursprungligen av tobot:

lite OT nu hehe

Japp, tillbaka till fokus på Karl och hans Mac

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2004-07-04 16:12
Ursprungligen av tobot:

Öh, dom flesta har datorer som verktyg. Jag själv valde mac för att jag trivdes bättre att jobba på den. Inte för att jag skulle känna mig intellektuell. Tror knappast att sådan elitistisk attityd är positiv. Jag gillar den inte.

Det är ju rätt tragiskt om man ska behöva ha ett specialintresse för att använda mac.

lite OT nu hehe

VM i missuppfattning... Men ok. Grattis till Karl iaf.

-- Patrik

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-07-04 16:33
Ursprungligen av Poopster:

VM i missuppfattning... Men ok. Grattis till Karl iaf.

-- Patrik

Ja, stackars dig.

Grattis Karl!

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2004-07-04 20:42
Ursprungligen av tobot:

Ja, stackars dig.

:rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2004-07-06 12:56

Tycker om denna mening:

"Mitt barnbarns far tog sig tid att följa med"

För enkelt att skriva "min son"?

- - - - - - - -

Ändrat:

Skrev innan hjärnan var inkopplad!

Nästan som en gåta! *L*

Fått förklarat av Kenneth Pilo

"Det var inte hans son utan hans dotters man helt enkelt."

Så går det när man leker Messerschmitt, eller vad det heter!

Sorry!

Senast redigerat 2004-07-06 13:24
Ursprungligen av Ola Hansen:

För enkelt att skriva "min son"?

Ja, eller svärson.

Fast nuförtiden finns det ju alla möjliga familjekonstellationer. Jag säger då det, det var bättre förr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-07 10:16

Underbart!

Jag ogillar åldersfixeringen starkt, och inte bara för att jag själv inte är 20 längre. Min mormor är 93 och fulltändigt kristallklar i huvudet fortfarande. Hon har massor att ge. Och nästan ett århundrade av livserfarenhet.

Så grattis till Karl! iBook är en mycket vettig dator.

Bevaka tråden