Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Turck MM Cache & Complete PHP

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som kör Complete PHP som inkluderar Turck MM Cache förkompilerat. Den kräver tydligen deras egen Complete Apache 2.0 dessutom. Vågar man testa? Problem?

http://www.serverlogistics.com/php4.php

Jag vill gärna köra Turck MM Cache eftersom den ger nästan 50% bättre prestanda för vBulletin enligt mina källor. Vi har ju gott om RAM dessutom så saker bör flyga fram.

99mac är uppe på G5/OSX sedan ett dygn tillbaka (dock i gammal version):
http://x.99mac.se/forum/

Jag räknar med att vara uppe inom kort i full produktion förutsatt att dom sista frågetecknen är uträtade.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-07-04 10:25

Kör Complete Apache,Mysql och PHP.
Mycket bra och stabilt. Har inte stött på några problem än.
Har dock inte provat Turck...

Diggar att de gjorde små prefpanes för att starta upp och stänga av t.ex mysql o apache.

mvh
b0bben

Verkar inte vara många som testat dom här grejerna.

Jag installerar Complete PHP med Apache 2 ikväll, uppdaterar my.cnf med lite nya siffror jag har hittat. Sen är det dags för premiär tror jag!

ingen vidare produktions erfarenhet av server logistics' paket, förutom en lokal apache2 för utvecklings syfte..

Jag vet ett par som har talat bra om TurckMM, dock till priset av minne, eller om det var cpu kommer inte ihåg.. meeeen, båda har du ju gott om har jag hört..

Nu har dom uppdaterat till Complete PHP 4.3.9 men ännu inte 4.3.10 (som alla vill att man ska uppdatera till pga säkerhetsskäl).

Tyvärr är det en gammal version av Turck MMcache som används så man får inte så bra prestanda som jag skulle vilja (Windowsversionen jag har heter 2.4.7-CVS och den som vi kör på OS X burken heter 2.4.6 och verkar inte utnyttja hela RAM-cachen fullt ut).

Kan även rapportera att vår G5 verkligen gillar att bli ombootad ganska ofta, helst var 2-4 vecka för att bibehålla höga prestanda. Efter två månader märks en rejäl prestandaskillnad efter omboot.

1
Bevaka tråden