Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tiscali Basic 8MBit

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Såg på Tiscalis hemsida att dom håller på att snabba upp 0,5 MBit till 8 MBit.
Tydligen är det på gång här i karlstad inom kort.
Är det nån som har fått sitt Tiscali ADSL upphottat till 8 MBit som kan berätta hur det verkar.
Jag kan knappt vänta.....

Mats B

Jag har nyss fått mitt Tiscali Basic inkopplat. Enligt deras tabeller så ska min ort (Strängnäs) vara klar för 8Mbit sedan länge. När jag nu fick det inkopplat fick jag bara 0,5 som jag hade tidigare med Telia. Jag ringde supporten och frågade om jag inte får snabbare än så. Jag fick då svaret att -Du bor nog för långt bort och vi lovar UPP till 8Mbit, minst 0,5.

Jaha, tänkte jag det var ju trist. Jag hade fått uppfattningen att jag borde få en liten speedboost. När jag nu lite senare gick in på Tiscali.se och knappade in mitt nummer fick jag annan info. Då stod det att just min station var uppgraderad, så jag ringde igen till supporten.

Denna gång fick jag prata med en kille som var enormt mycket bättre. Han kollade upp vilket nätverk jag låg på och gick iväg för att kolla min station lite närmare. Nu fick jag veta att den var INTE uppgraderad pga förseningar och att jag har minst 5Mbit att vänta så fort det blir klart. Han kunde också tala om att jag bor 2200m från min station, något som Telia inte lyckats ta reda på åt mig tidigare.

Så nu sitter jag bara och väntar på snabbare lina. Annars är jag nöjd med Tiscali, jag för bättre service än med Telia, sparar pengar samt att jag kan använda PPPoE istället för Telias underliga webb-login.

Ursprungligen av x:et:

Det är verkligen något extra, det är billigare än Telias motsvarande 379:-/mån vs 449:- men då ingår bara 10Gb tankar du ner mera så kostar det 1 öre/Mb...Extra!

Jo, den tjänsten är värdelös. Men vi pratar ju Tiscali Basic 8 MBit. Fast månadspris - 298:-.

Alltså om stationen man är kopplad till klarar 8Mbit så är det avståndet till bostaden som begränsar hastigheten. Det borde ju betyda att om du kan få 8Mbit med Telia så ska man väl kunna få det med andra leverantörer också eller...?

Tiscali säljer ju Basic som ett vanligt 0,5-abonnemang men bjussar på mer fart om möjligheten finns. Telia tar 375kr för 0,5. Varje gång jag ringt till Telias support så är det minst 30 st i kö före mig och allt knappande på telefonen innan man hamnar i kö gör mig galen, eftersom man ändå måste berätta allt för personen man kommer fram till.

När jag ringde Tiscali support svarade de direkt och jag behövde inte säga eller knappa in ett dugg, de visste vem jag var. Det enda jag är lite sur på är att de två personer jag pratat med hade så olika grad av hjälpsamhet, men så är det nog på fler ställen.

1
Bevaka tråden