Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacGamers temat..

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har satt på MacGamers temat på forumet och jag tycker det blivit en riktig lyftning, nästan lite G5 känsla..

Dock så fungerar inte vissa bilder såsom "Skriv ett nytt inlägg"

Hoppas det fixar sig.. tycker oxå att MacGamers var ett fel namn

Mvh

Martin

ssssshhhh!

Det är ett separat projekt som egentligen inte ska vara valbart men nu är det så. Jag är inte ens inblandad i det utan det är MacGamers gänget som jobbar - du får veta mer senare.

Ursprungligen av Björnström:

Det är ett separat projekt som egentligen inte ska vara valbart men nu är det så. Jag är inte ens inblandad i det utan det är MacGamers gänget som jobbar - du får veta mer senare.

Ooops!

Kul att du gillar det! Har suttit och petat med det ett tag nu, men det är fortfarande en bit kvar innan allt är klart. Ändringarna sker live så om du kör det kan du få en del konstiga resultat pga av tester och, erhm... misstag :rolleyes:

Som sagt, anledningen till att det heter MacGamers är att skinnet är till för ett pågående projekt med samma namn. Stay tuned

Ursprungligen av Christofer:

Kul att du gillar det! Har suttit och petat med det ett tag nu, men det är fortfarande en bit kvar innan allt är klart. Ändringarna sker live så om du kör det kan du få en del konstiga resultat pga av tester och, erhm... misstag :rolleyes:

Som sagt, anledningen till att det heter MacGamers är att skinnet är till för ett pågående projekt med samma namn. Stay tuned

Okej tack för svaren..
Visste inte projektet var hämligt och det var ren slump att jag hittade temat , då jag loggade in på nytt så kom bruna fula färgen upp, å bytte då , såg att det fanns nåt nytt å provade det, helt klart en förbättring

Jag tycker det känns fräscht, bakgrunden påminner om hålen i en G5:a och allt annat med.. ja kanske förutom lime färgen men den får man ta , det piffar upp lite..

Ber om hemskt mycket om ursäkt ifall jag kläckte ägget innan det var dags..

Mvh

Martin

Ursprungligen av djsomeone:

Ber om hemskt mycket om ursäkt ifall jag kläckte ägget innan det var dags..

Ingen skada skedd. Även fast projektet inte är offentligt ännu så är det ingen hemlighet.

Ang hålen så är de än så länge bara ett test (felperforerade är de också )... får se vad det blir av. Bli inte förvånad om det snart är något annat i bakgrunden.

Ursprungligen av Christofer:

Ingen skada skedd. Även fast projektet inte är offentligt ännu så är det ingen hemlighet.

Ang hålen så är de än så länge bara ett test (felperforerade är de också )... får se vad det blir av. Bli inte förvånad om det snart är något annat i bakgrunden.

Hm okej?
Vad kan det bli för bakgrund då? , Kanske den vanliga Mac OS X bakgrunden hehe?

Mvh

Martin

När du såg den första gången så var bakgrunden troligtvis randig. Hålen (som snarare ser ut som prickar) kom först under eftermiddagen i dag. Skulle tro att ränderna kommer tillbaka... men inget är säkert.

Visst låter planen glasklar?

Ursprungligen av Christofer:

När du såg den första gången så var bakgrunden troligtvis randig. Hålen (som snarare ser ut som prickar) kom först under eftermiddagen i dag. Skulle tro att ränderna kommer tillbaka... men inget är säkert.

Visst låter planen glasklar?

Nej nu har jag det!
Vi ska ha TIGER päls bakgrund!
Hör idig ifall du vill ha lite äkta tiger päls bakgrund

Mvh

Martin

Man vet ju inte om det passar förrän man testat, så har du något tigermaterial (som inte är rättighetsskyddat) så gör vi en testrunda

Kanon. Jag måste säga att detta tema passar mig perfekt. Vågar man hoppas på att vi får behålla det som val?

För min del går det alldeles utmärkt. Vi får väl se vad som händer framöver med besluten

Jag mottar gärna förslag på förbättringar, men lovar inget. Anledningen till det är att nästan alla de förslag jag fått har spretat åt alla möjliga håll. Troligtvis kommer jag nu till större delen köra på med vad jag själv tycker är bäst och efter det göra justeringar om jag får höra samma förändringsförslag av flera personer (eller om jag själv nappar på dem).

I det stora hela så är det nu åt det håll jag vill ha det, men det finns fortfarande lite brutna bildlänkar här och var samt vissa justeringar kvar att fixa (bara jag hittar inställningarna i den gigantiska inställningspanelen).

Det ser ut som att MacGamers-projektet dröjer, så jag har lagt tillbaka bitar i skinnet som jag tidigare plockade bort. Det ska nu vara funktionsmässigt i likhet med de två standardskin som finns. Logon är nu också en 99mac-logo. I övrigt så ser nu också citatrutorna ut som i de övriga skinnen.

Kommentarer? All typ av konstruktiv kritik välkomnas.

Kan tillägga att färgerna inte verkar bli helt rätt på bärbara datorer. Den återkommande grön-gula färgen blir snarare svagt gul.

Vad hände med temat ikväll?
Tagits bort? jag tyckte det var mkt skönare färger än 99mac/grey...

*saknar det*

Mvh

Martin

Vill också ha tillbaka det. Jag vet att ni jobbar på nya grejer, men ändå. Är det ett misstag, eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-22 09:10

Jag saknar macgamerstemat!

Jag är helt ointresserad av spel, men det temat var i mitt tycke det som var klart behagligast mot ögonen. 99macgrey är för ljust (gör nästan ont i ögonen), och originaltemat är, eh, i brunaste laget.

Macgamerstemat var behagligt mot ögonen och dessutom med jobbvänliga (dvs neutrala) färger.

Vi jobbar på nya teman - lansering av v5 sker 2004-10-04 enligt planeringen.

MacGamers-temat finns kvar på MacGamers.se och vi kommer inspireras av Christofers arbete eftersom ni verkar gilla det så mycket. Däremot blir det snett med en MacGamers-logo som ersättare för 99mac.

Vill tillägga (återigen) - den som är intresserad av att påverka v5 och är duktig på exempelvis design är välkommen att gå med i vårt utvecklareteam.

(inställningar -> användargrupper -> utvecklare. Ansökan kräver motivation etc)

1
Bevaka tråden