Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport - vad ska jag köpa?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har sökt utan att finna svaret på mitt angenäma dilemma. Jag skall köpa airport men vet inte vilken modell jag skall välja. Kanske ni kan ge mig en fingervisning.

Min utrustning:

iMac G4 700 + eventuellt airport-kort 11 mbps

iBook G3 500 + airport-kort 11 mbps

Brother HL-1440 laserskrivare USB

Bredband BBB 10Mbit

Har kollat lite på begagnade airports från den första generationen även om jag har förstått att extreme-varianten är bakåtkompatibel och kanske en bättre investering för framtiden.

Funderar på att ha iMacen "fast" installerad och köra iBooken trådlöst. Kan jag dela min skrivare med en Airport generation 1? Har denna modell USB-port eller endast ethernet?

Fungerar en airport (gen. 1) till detta ändamål? Hur kopplar jag detta smidigast?

*totalt nollställd på sånt här*

Tack på förhand

/ Joel

Om du vill ha med printerserver är ju vanliga Apple Airport lysande, men annars kan du ju välja valfri härifrån: http://www.dustin.se/shopping/ProductGroupList.asp?GID1=18&GID2=201&GID3=693&BG=GROUP&SORT=GROUP_NAME_1%2CGROUP_NAME_2%2C+GROUP_NAME_3%2C+PRODUCT_NAME&IMAGE2.x=17&IMAGE2.y=13

/K

Vill nog ha en apple-produkt. Det verkar nog krångligt som det är detta

Har första genarationens Airport både LAN och WAN? Måste jag ha båda dessa kontakter för att kunna koppla iMacen direkt till airporten samt BBB från vägguttaget?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-01 15:02

Om du ska ha iMacen precis vid bredbandsuttaget så kan du använda den som "basstation" (förutsättningsvis att den då har ett AirPort kort i sig) mot din iBook. Sedan kan du ju skaffa AirPort Express till din skrivare.

Du behöver ingen basstation. Två Airport-kort räcker. Du ställer in internetdelning och USB-skrivardelning på iMacen. Sen kan du köra trådlöst från iBooken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-01 19:06

Kan en AirPort basstation dela ut skrivare till en PC?
Frugan sitter fast i PC träsket och vi skulle vilja kunna dela skrivare på ett smidigt sätt...

AirPort Express ska kunna dela skrivare med XP hojjar, men jag skulle vilja ha ett vanligt LAN oxå...

1
Bevaka tråden