Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bostream utan telefonledning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har lyckats med det omöjliga - vi har inget telefonabbonemang kvar hemma pga flytt och jag kan ändå surfa via Bostream ADSL xStream 2.5Mbit. Borde inte den lägga av när telefonerna gör det?

  • Medlem
  • 2004-06-30 07:31

Telefonlinjerna blir inte urkopplade bara för att det inte finns något telefon abonnemang. Det är alltså inga problem att använda DSL tjänster även om det inte finns något telefonabonnemang.

Det kan dock uppkomma ett problem. När du har telefonabonnemang så betalar du även för drift och underhåll av telefonledningarna. Om du får problem med ledningarna utan att ha något abonnemang så finns det ingen som avhjälper fel på ledningar eller kopplingar som går fram till den fastighet som du bor i.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-30 08:17

Om jag förstått det hela så kommer man ev. framåt hösten/vintern kunna hyra förenklade abonnemang av "telia". Man behöver inte teckna telefonabonemang utan det skall komma att gå att teckna bara kopparledningen - perfa om vill ha adsl (el.dyl.) men dretter totalt i vanlig telefon...

(Dock hört på omvägar på fältet, så hur korrekt det är vet jag inte )

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-06-30 08:29

Som dom säger ovan är det ju precis som du ska, bara föra att du stängt av själva telefonabonemanget så har du inte stängt av ledningarna, där dls tjänsten ligger kvar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-30 08:32

När jag kollade om man kunde ha ADSL utan telefon abbonemang så fick jag svaret:
Ja, det funkar... Men när de (Telia / Skanova) behöver din koppling till någon annan kund så kopplar de ur dig..

Så din ADSL anslutning kan dö när som helst (eller funka hur länge som helst) beroende på när någon kund behöver din gamla anslutning...

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-06-30 23:16

Det finns även en viss risk att Telia kontaktar Bostream, som i sin tur kontaktar dig och ber dig att antingen skaffa ett teleabb eller säga upp ditt bredband.

1
Bevaka tråden