Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fem lakan för en iBook G3/700?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-06-29 13:25

Jag slutar min nuvarande anställning i sommar och får därmed inte fortsätta att hyra Hem-PC genom min arbetsgivare och har därmed blivit erbjuden att köpa loss min två år gamla IBook för 5000:-. I priset ingår även en gammal skrivare och en scanner från Epson. Jag tycker inte att det är värt priset.

En två år gammal iBook med trött G3:a på 700 MHz som snart behöver nytt batteri och dessutom kanske kan ha vissa skärmproblem. Den svartnar emellanåt då jag justerar skärmen och jag tror att det kanske kan vara kontakterna i gångjärnen som glappar. Det skulle ju kunna vara logikkortet och därmed en garantireparation, men jag tvivlar på det eftersom det bara strular då jag justerar skärmpositionen.

Tänker jag rätt? Är det ett bra pris? Eller ska jag köpa nytt istället? Problemet är att en ny dator lär vara lågprioriterat i den övriga familjen vilket gör att jag kanske får vänta till nästa år med en ny maskin. Jag gillar verkligen min iBook och skulle egentligen vilja behålla den, men det är oklokt va?

Bra pris om den hade varit felfri. Men med skärmfelet som du beskriver ska man nog passa sig. Har för mig att det är snordyrt att laga glappande skärmkontakter, eftersom hela skärmen måste bytas ut. Köp nytt istället.

/M

  • Medlem
  • 2004-06-29 13:52
Ursprungligen av Martin Belak:

Bra pris om den hade varit felfri. Men med skärmfelet som du beskriver ska man nog passa sig. Har för mig att det är snordyrt att laga glappande skärmkontakter, eftersom hela skärmen måste bytas ut. Köp nytt istället.

/M

Ja, det är det jag också har för mig...

Jag har förresten redan reparerat logikkortet, men det var förra året innan Apple gick ut med sin garanti. Osäkert därför om lagningen blev till det bättre eller om de bara satte in ett nytt likadant kort som var behäftat med samma fel som det gamla. Men det spelar kanske mindre roll eftersom garantin väl gäller ändå.

1
Bevaka tråden