Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

T630+ blåtand + gprs =skit

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skule vilja kunna koppla upp mig med T630 mot min PB 10.3.3 ..

Det fungerar utmärkt med min gamla T39.
( T39 script + *99# telefonnummer )

Så fort jag försöker med T630 ( samma Tele2 SIM kort ) så får jag "

"kunde inte öppna kommunikationsenheten "
dialog .

Har provat med alla möjliga konstiga script , hämtade på obskyra kinesiska sajter

Hittar dock ingen script som har T630 i sitt namn ...
Har ringt Ericsson som hånskrattar åt Macen ( vi har ingen support på Macintosh )

Har provat *99# och *99***1# ( har MMS under CID 1 - och det går att wappa med telefonen .... )

Det bör väl funka att överföra data med detta ?

Kan någon smart människa peka på en korrekt modem script ( jag har provat Generic GPRS CID1 , och några Ericsson HSCSD skriper )

Tack på förhand ...

Jag misstänker inställningar i telefonen , trots att jag har gått genom dessa med Tele2 supporten ...
Under uppkoplingen får jag upp meddelande på telefonen
"inget stöd för GPRS parametrar " .
mysko ....

Hämta hem script här: http://www.taniwha.org.uk/

Jag kör Ericsson T39 28.8 V110-scriptet utan problem tillsammans med en PowerBook, 10.3.3 och en T630. Visserligen med Telia. Ta hjälp av Bluetooth Inställningsassistent och ange *99# så borde det funka - förutsatt att allt stämmer i din telefon. Återkom gärna om jag kan hjälpa dig.

Jag har laddat ner och provat scripten Thomas skriver om ,

Misstänker mer och mer att någon inställning i Tele2 rekommendationer för GPRS ( och det de SMSar till en )
är fel , eftersom det funkar bra med min gamla telefon och den där
" inget stöd för GPRS parametrar " dyker upp i telefonen " ,
Inga problem med Blåtand för övrigt .

  • Medlem
  • 2004-06-30 16:08

Kör med T630 med Mac OS X och använder då Ericsson Infrared,
kör med Vodafone utan problem
samt hjälpt kunder med liknade (dock Vodafone).

Ursprungligen av Jann Lipka:

Jag skule vilja kunna koppla upp mig med T630 mot min PB 10.3.3 ..

Det fungerar utmärkt med min gamla T39.
( T39 script + *99# telefonnummer )

Så fort jag försöker med T630 ( samma Tele2 SIM kort ) så får jag "

"kunde inte öppna kommunikationsenheten "
dialog .

Har provat med alla möjliga konstiga script , hämtade på obskyra kinesiska sajter

Hittar dock ingen script som har T630 i sitt namn ...
Har ringt Ericsson som hånskrattar åt Macen ( vi har ingen support på Macintosh )

Har provat *99# och *99***1# ( har MMS under CID 1 - och det går att wappa med telefonen .... )

Det bör väl funka att överföra data med detta ?

Kan någon smart människa peka på en korrekt modem script ( jag har provat Generic GPRS CID1 , och några Ericsson HSCSD skriper )

Tack på förhand ...

Hej,

Har du ett GPRS konto också? Det går inte att använda MMS kontot för att koppla upp din dator.(På T39 har man ofta bara ett konto, därför fungerar *99# bra, men har man flera så måste man säga åt datorn vilket konton man ska använda) T.ex. *99***kontonummer#, om Tele2/Comviq GPRS har CID2 så blir det *99***2#. Som modem använder du Ericsson Infrared. Då bör det fungera, gör det inte det så skicka ett meddelande till mig så kan jag kolla om det är något annat.

Lycka till.

/Stefan

Till slut har jag fåt detta att funka , av någon konstig anledning hoppade APN inställningen ur
i telefonen ( det skulle vara isplnk1.swip.net ) ,
Har strulat med detta i många timmar , det enda modem scriptet som funkar är T39 28.8 .
( Jag räknar inte med någon våldsam fart i alla fall så det är OK )

Jann;
Skulle du kunna tänka dig att kort sammanfatta dina inställningar som du lyckades med?

Det här gäller för Telia: Installera Telia Go. Kolla i din telefon under kommunikation, Data kommunikation,
TeliaGo, där hittar du vilket CID no. som du har.
Telefon nummer som ska ringas upp: *99***(CID no)#
APN (Access Point Name): online.telia.se
Modem scripts hämtas hem ifrån: http://www.taniwha.org.uk/
Välj det modemscript som har det CID no som du har i telefonen.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-02 00:01

Jag körde min T610 med R530 scriptet för 28k hastighet.. enda som funkade... jag har för övrigt Vodafone som leverantör..

JAg har fått råd att hämta modemscript på

http://www.taniwha.org.uk/

säkert 10 gånger ,
P
roblemet är att vad man än hämtar där så är det minst 10 olika script med mystiska benämningar i varje mapp .
Det skulle vara bättre om man fick höra någon säga :
tex" Jag kör script HSCSD V.110 43,2k " med tele2 abbonemang ...

Själv har jag till slut tagit bort helt både MMS ( CID 1 ) och GPRS ( CID 2) datakonton .
fått de på nytt sända som SMS fr Ericsson support ( jag accepterade bara )

Jag misstänker strulet berodde på mitt irrande med MMS inställningar för ett par veckor sedan.

Man blir varm i kroppen avv alla dessa wap , gprs , email , MMS inställningar .
Jag är helt övertygad om att de flesta har inte en chans att ställa in rubbet rätt .
I datorn körde jag T39 28.8 script ocjh '99'''2# ( för GPRS ens CID2)

pust .

Ursprungligen av Jann Lipka:

JAg har fått råd att hämta modemscript på

http://www.taniwha.org.uk/

säkert 10 gånger ,
P
roblemet är att vad man än hämtar där så är det minst 10 olika script med mystiska benämningar i varje mapp .
Det skulle vara bättre om man fick höra någon säga :
tex" Jag kör script HSCSD V.110 43,2k " med tele2 abbonemang ...

.

Hej!
Vill bara nämna att inte alla script vill ha *99#, utan APN-inställningarna istället! Sedan tar själva scriptet hand om uppringningen. Se denna diskussion.

http://99mac.se/forum/showthread.php?t=46867

1
Bevaka tråden