Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC - live 'n direct

Tråden skapades och har fått 392 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Sitter på GPRS i Moscone Center och väntar på Steve. Glemme och P-M sitter bredvid mig. Jag har hämtat ut väskan, inget speciellt i den, bara program och t-shirt. Förra året fick vi ett schysst anteckningsblock, den är saknad. Vi väntar med spänning på både Steve men även eventuella presenten. Airport Express anyone?

Cool. Rapportera åt oss

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-06-28 18:49

Whoho. Starta en irc-kanal där bara du kan skriva (så att du slipper onödig trafik om du betalar själv).

Dedikerad irc-server finns här: irc.mjao.net

joina #wwdc04

Steve är på scen.

3500 utvecklare, 17% fler än förra året, från 44 länder.

3 år sedan första butiken kom. Idag finns det 80 stycken. 20 miljoner kunder besöker butikerna per år. $250 miljoner tredjeparts produkter säljs genom butikerna.

Musik:

ITunes Music Store 70 % av legal download market. Störst i Europa redan. 62 % av världsmarknaden täckt.

iPod och iPod Mini 50 % av market share by units. (Är själv en stolt ägare av en rosa iPod mini sen i förrgår)

Airport Express... bla bla bla.

iPod i BMWs bilar. Snygg lösning med kabel i handskfacket och knappar på ratten. Det står en BMW och en Mini Cooper ute i konferenslokalen. Lyssna på musik i bilen, datorn, vardagsrummet och överallt med iPoden.

Video som handlar om Apples musiksatsning. Inget nytt än så länge.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-28 19:13

norsk apple store nede iallefall.. ikke akkuratt uventet.

O där gick Apple Store ner. (/store alltså)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 19:15

Försöker kolla på MacRumors IRC-kanal men det är så JÄVLA mycket folk där att allt man ser är en lång lista av "xx joined the server"-meddelanden!

tipset är o ta bort "show users join" el dyl.

men force9 har ju bättre uppdatering än vad dom kastar ut på IRC iaf så

MacRumors liveuppdaterar också: http://www.macrumors.com/events/wwdc2004.html

(Men de är ju förstås roligt att vi har vår egen direktlänk!)

Jag flyttar tråden till nyhetsforumet så att alla hittar denna tråd!

Ny 23"!!!

Fram med kameran..

Powermacar:

2.5 GHZ, två processorer i alla Powermacs. 1.25 GHZ front side bus. 0.8 GHZ hos konkurrenterna. Steve förklarar varför vi inte har 3.0 GHZ idag som han lovade för ett år sedan. Flytten från 130 till 90 nm har varit svårare än förväntat. Hastighetsökningen har inte fortsatt i den takt vi är van vid.

2003: Intel 3.2 GHZ, IBM 2.0 GHZ
2004. Intel 3.6 GHZ, IBM 2.5 GhZ

IBM har ökat 25 % jämfört med 12.5 % för Intel. Med Apple får vi två processorer istället för en.

Displays:

Ny 23". Aluminium skal, mycket snygg. DVI, USB 2.0, Firewire, el. Goodbye ADC. Dubbla Firewire och USB 2.0 i skärmen. Funkar med powerbook utan adapter osv. 1920x1200 resolution på 23". 20" också.

30" High resolution display. 2560 * 1600, 4.1 million pixlar. 77 % större än 23".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 19:19

30!!!

30" !!!!!

30" ?

Finns det nåt intresse i att posta det MacRumors skriver här också? Jag kan ju klistra in det eftersom, men å andra sidan kan ju folk lika gärna gå till sidan direkt...

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2004-06-28 19:21

Nej, för tusan!! Posta inte, det blir för mycket.

Ok, vi skippar det.

Kul att ryktessajterna som vanligt har rätt.

30" kommer i augusti och kostar $3299. Nytt grafikkort speciellt för 30" skärmen. Geforce 6800 Ultra. Dual link. Två DVI länkar krävs för att driva en skärm. Kortet tillåter dual dual link, alltså två 30" skärmar bredvid varandra. Drygt 8 miljoner pixlar. Kortet kostar $599 och kommer också i Augusti.

20" har 1.7 pixlar.

Upp ur golvet kommer skämarna.

BTW. Steve nämnde att konkurrenterna använder lcd panelerna som Apple inte vill ha (Apple rejects).

Ursprungligen av Force9:

BTW. Steve nämnde att konkurrenterna använder lcd panelerna som Apple inte vill ha (Apple rejects).

Skönt och se att han skrävlar som vanligt. Det där tar då jag med fet nypa salt. Och det gäller då verkligen inte 12" PB. Där verkar förhållandet vara det omvända.

  • Medlem
  • 2004-06-28 22:46
Ursprungligen av Rickard A:

Skönt och se att han skrävlar som vanligt. Det där tar då jag med fet nypa salt. Och det gäller då verkligen inte 12" PB. Där verkar förhållandet vara det omvända.

Verkligen, skärmarna är ju rent ut sagt för jävliga. Därför jag alltid sitter vid PCn när jag har möjlighet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 19:23

Mac OS X...

Haha, dvs förhoppningsvis bättre men samtidigt dyrare kanske?

Ursprungligen av Jürgen B:

Haha, dvs förhoppningsvis bättre men samtidigt dyrare kanske?

Det är nog en bra sammanfattning, Apples Cinema HD har fått rätt bra kritik i icke-mac-tester har jag för mig. Men du glömde en sak: Snyggare

Det blir nog inte billigt med två 30"-skärmar.

Bevaka tråden