Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första bilderna ifrån WWDC

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Imorgon öppnar WWDC - Apples årliga utvecklarekonferens - dörrarna på amerikanska västkusten. Till skillnad ifrån tidigare år förväntas rejäla lanseringar eftersom man inte deltar på MacWorld Expo som flyttats till Boston.

Dom första bilderna ifrån resenärer som landat i San Francisco finns nu uppe på webben - titta närmare på staden och exempelvis den stora AppleStore som nyligen hade premiär.

http://homepage.mac.com/martiny/WWDC04/PhotoAlbum12.html

När håller Mannen sitt keynote?

19.00 svensk tid.

Imorgon kl 19 svensk tid. Det blir ingen live-sändning över nätet. Han väntas prata om OS X 10.4 rätt mycket och kanske lansera nya bildskärmar. Det var en liten WWDC-summering.

  • Medlem
  • 2004-06-27 20:57

Ingen livesändning? Lansera bildskärmar och prata om 10.4... låter ju riktigt livat. Stackars de som betalat massa pengar för att åka dit

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-27 22:13
Ursprungligen av odin:

Ingen livesändning? Lansera bildskärmar och prata om 10.4... låter ju riktigt livat. Stackars de som betalat massa pengar för att åka dit

För utvecklarna som är där så kommer det att bli riktigt kul! vad sägs om en spelsession med Glenda Adams från Aspyr, där man pratar och demonsterar coola effekter med OpenGL. Eller sessionerna om nya API:er i Cocoa. m.fl. För att inte glömma "Stump the Experts" samt "Plug n' unplug feast" på Apples Campus, med Öl, Grillat och Rock n' Roll!

Så WWDC är riktigt kul och SF är en mycket trevlig stad!

  • Medlem
  • 2004-06-27 23:58
Ursprungligen av Cypher:

För utvecklarna som är där så kommer det att bli riktigt kul! vad sägs om en spelsession med Glenda Adams från Aspyr, där man pratar och demonsterar coola effekter med OpenGL. Eller sessionerna om nya API:er i Cocoa. m.fl. För att inte glömma "Stump the Experts" samt "Plug n' unplug feast" på Apples Campus, med Öl, Grillat och Rock n' Roll!

Så WWDC är riktigt kul och SF är en mycket trevlig stad!

Jodå, det lär vara en trevlig upplevelse som slår det mesta. Skojade mest angående inlägget om ny bildskärmar och demo av 10,4. Det lät så "lite" i kontrast till vad som kommer hända där.

Men jag är tveksam till om spel-delen kommer imponera när man sett vad Unrel3-motorn kan åstakomma

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-27 22:03

Svenska utvecklings- och utbildningsföretaget Oops AB är också på plats i SF och har också en del bilder.

http://oops.se/~johan/WWDC/2004/index.html

Enligt Macminute blir det ingen live QT stream ifrån keynoten, så man får hålla sig uppdaterad genom den där bloggen de brukar ha varje år. Lite synd..

Tycker föresten också att det känns som om detta kommer att bli en ganska så ointressant keynote (i förhållande till förra årets..), Tiger och nya bildskärmar i all ära, men jag vill gärna se något mer. De kunde ha sparat AirPort Express och G5-uppdateringen tills idag? Men Jobs vill väl stå på scen och säga "we have over 100 000 pre-orders of the new PowerMac G5!!"

Ursprungligen av Sundevall:

Tycker föresten också att det känns som om detta kommer att bli en ganska så ointressant keynote (i förhållande till förra årets..), Tiger och nya bildskärmar i all ära, men jag vill gärna se något mer. De kunde ha sparat AirPort Express och G5-uppdateringen tills idag? Men Jobs vill väl stå på scen och säga "we have over 100 000 pre-orders of the new PowerMac G5!!"

Tidigare var ju inte WWDC något tillfälle för produktlanseringar, utan bara ren focus på programvara. Men förra årets presentantion av G5 (som måste sägas var en riktigt stor och viktigt machändelse) har väl skruvat upp förväntningarna mer än de borde vara. Kanske är det just därför som Apple släppte G5-uppdateringen tidigare (den var ju ingen jordskredsuppdatering direkt - hade dom sparat den till WWDC hade folk blivit än mer besvikna).

  • Medlem
  • 2004-06-28 10:37

Jag har en känsla av att om det händer något på hårdvarusidan så är det på den bärbara sidan.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-28 11:27

Tråkigt att det inte blir någon stream, man får väl titta på det dagen efter. Jobs brukar ju ändå mest säga "...it's amazing. Really amazing..." mellan varje mening.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 13:26

Oj vad vi väntar på något gott, och väntar länge...
Såg en lite charmig sak på en av oops' bilder från San Fransisco: Apple stores skyltfönster har en dock längst ner!

Kolla på inzoomningen av bilden nedan:

Får mig att tänka på Apples gamla symbolträdgård

Ursprungligen av MP:

Jag har en känsla av att om det händer något på hårdvarusidan så är det på den bärbara sidan.

Så du tror inte på nya skärmar?

Ursprungligen av xerent:

Tråkigt att det inte blir någon stream, man får väl titta på det dagen efter. Jobs brukar ju ändå mest säga "...it's amazing. Really amazing..." mellan varje mening.

"This is really cool..." "...we are proud to announce..." "...some great stuff coming..."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 13:49

Redmond, we have a problem

Lite småkul reklam för tigern..MacRumors

''såg just att jag inte var först med detta!!""

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-06-28 19:00

Rapportering från WWDC?

Är det någon som åtminstone textmässigt i realtid kommer att rapportera vad som händer på scenen i San Franskridsko? En Viktor Glemme ska tydligen var på plats; kommer han att göra detta? Förra året hade amerikanska Mac Worlds hemsida kontinuerlig rapportering från scenen. Sundevall nämner att Macminute åtminstone förra året hade en blog som rapporterade från WWDC. Kommer de att ha det även i år. Jag kunde inte hitta något på deras hemsida som skvallrade om det. Hur nå denna eventuella blog? Frågor, frågor, frågor!

Det undrar jag också.. är inte ens säker på att det var Macminute förra året, ärligt talat. Detta året har jag inte hört att någon sida ska göra det.

http://www.macrumors.com/events/wwdc2004.html

Glemme finns på plats men har nog inte möjlighet att nå 99mac gissar jag. Han var på ICQ för en stund sedan.

Tackar!

  • Oregistrerad
  • 2004-06-28 19:26

nya bildskärmar och amn kan följa via IRC på macrumors

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-06-28 19:28

Topp!

  • Medlem
  • 2004-06-29 05:42

Nu finns strömen från WWDC04 uppe!!

http://stream.apple.akadns.net/

1
Bevaka tråden