Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

K700 och iSync? När?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-16 17:27

Enligt Apples hemsida (http://www.apple.com/isync/devices.html) så är Sony Ericssons nya mobil K700 ännu inte kompatibel med iSync. Någon som vet ifall en uppdatering är på gång inom kort från Apple? Jag har dock lyckats föra över mina kontakter från adressboken men vill givetvis göra mer. Någon som har samma mobil eller bara vet lite mer..?

  • Oregistrerad
  • 2004-06-16 19:41
Ursprungligen av carbon:

Enligt Apples hemsida (http://www.apple.com/isync/devices.html) så är Sony Ericssons nya mobil K700 ännu inte kompatibel med iSync. Någon som vet ifall en uppdatering är på gång inom kort från Apple? Jag har dock lyckats föra över mina kontakter från adressboken men vill givetvis göra mer. Någon som har samma mobil eller bara vet lite mer..?

Jag tror inte att sidan är uppdaterad helt enkelt. iSync fungerar ju redan bättre med K700 än många andra på deras lista. Jag lyckas med samma saker som med min gamla t68i med K700an, dvs adresser och kalender.

Ett av argumenten till att jag skaffade K700 var att den har adresser (alltså gatuadresser) i adressboken. Men de verkar inte synca med iSync och Apples Adressbook. Någon som har erfarenhet av det?

D.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-16 22:35

Ok, bra. Så du har K700 synligt med iSync? Den hittade mobilen när du valde "Lägg till enhet"?

Ursprungligen av dennisb:

Ett av argumenten till att jag skaffade K700 var att den har adresser (alltså gatuadresser) i adressboken. Men de verkar inte synca med iSync och Apples Adressbook. Någon som har erfarenhet av det?

D.

Fasiken också, jag tänkte också lösa gatuadressproblemet genom att köpa mig en K/S700! Hoppas att det bara är en bugg och att de planerar att stödja den synkningen...

Så jäkla märkligt att bostadsadresser inte finns med i t68 eller åtminstone i t610. Jag kan inte se någon annan förklaring till det än att de vill hålla en viss diskrepans mellan dem och "handdatormobiler". Kasst är det iaf.

Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Fasiken också, jag tänkte också lösa gatuadressproblemet genom att köpa mig en K/S700! Hoppas att det bara är en bugg och att de planerar att stödja den synkningen...

Det är ingen bugg eftersom officiellt stöd för K700 ej finns än. Så fort det kommer lär du garanterat kunna synka adresser. Precis som för dig var det en av orsakerna till att jag köpte K700. Och ett argument till att handdatorer är överflödiga! Nu får jag med mig ALLT jag behöver på semestern. Finns inget argument att inte skicka vykort längre...

  • Oregistrerad
  • 2004-06-16 22:56

Yepp. Först fick jag problem när jag "pairade" dom från Macen men efter att ha gjort om de från telefonen så dök den upp direkt när jag scannade efter nya enheter i iSync. Står där som K700i också så det är lugnt. Tyvärr så har jag inte fått ordning på gatuadresser och Adressbook ännu. Vill ha!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-17 00:26
Ursprungligen av dennisb:

Yepp. Först fick jag problem när jag "pairade" dom från Macen men efter att ha gjort om de från telefonen så dök den upp direkt när jag scannade efter nya enheter i iSync. Står där som K700i också så det är lugnt. Tyvärr så har jag inte fått ordning på gatuadresser och Adressbook ännu. Vill ha!

Hur gjorde du om det från telefonen? Jag får inte upp den synligt i iSync när jag väljer "lägg till enhet"...

  • Oregistrerad
  • 2004-06-17 09:41

Heldagshändelser

En sak som stör mig med min nuvarande telefon (SE T68i) är att den inte kan visa heldagshändelser i kalendern, så saker som är inlagda som heldagshändelser i iCal syns inte på telefonen. Vad jag har förstått så funkar inte det i T610 el T630 heller. Har SonyEricsson lyckats med att införa heldagshändelser i kalendern på K700?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-17 14:12

Följde intruktionerna. Fungerar ändå inte....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-18 02:16

Funkar nu. Fick även starta om datorn, sen kom den upp.

  • Medlem
  • 2004-06-27 23:14

för har det inte fungerat alls trotts att jag följt instruktionerna till punkt o prickar.
men nu när jag skulle göra ett försökt till så fungerade det helt plötsligt, utan omstart och allt..

det funkar fotfarande inte för mig
konstigt för att jag får kontakt med blåtand file exchange
kan det va Dlink DBT-120 som spökar??

  • Oregistrerad
  • 2004-06-28 14:34

För mig funkade det med DBT-120 och 10.2.8 på min pismo - på en Dual G4 10.3.4 så gick den att lägga till, men den dyker inte upp i iSync...

Annars en trevlig lur!

Ursprungligen av peppepop:

För mig funkade det med DBT-120 och 10.2.8 på min pismo - på en Dual G4 10.3.4 så gick den att lägga till, men den dyker inte upp i iSync...

Annars en trevlig lur!

Sitter med min pismo 10.3.4 och det funkar ej!!!

Inte för att göra nån besviken men det finns inget RIKTIGT iSync-stöd för K700i. Att få den att funka hjälpligt är inte samma sak som officiellt stöd. T ex synkas inte adresser över till adressboken via iSync. Sen är den bild som dyker upp inte K700i. Den heter "unknown.tiff" och man får upp samma om man lyckas ansluta en annan telefon utan riktig stöd.

Så visst går det att få iSync att hitta telefonen men det funkar enbart hjälpligt. Riktigt stöd lär dock inte vara långt bort. (Hoppas jag)

  • Oregistrerad
  • 2004-07-05 17:54

Här är en fin instruktion med bilder för alla som kan läsa engelska.
http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=61888

Jag köpte en K700 idag - den är på grundladdning just nu. Blir intressant - jag har kört Sonys gamla Z5 tills idag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-07-15 22:06

Bra köp!

Jag bar också hem en K700i idag. Var sugen på T630 tidigare och provade den, men när det s.a.s blev så att jag kom till skott skaffade jag K700an. Har använt min T39m fram tills idag, den har faktiskt varit svårslagen i funktionerna faktiskt, det är därför jag velat med en ersättare (även om den kommer att finnas kvar i drift med ett kort i). Min Motorola A920 är bra, men inte direkt en "vardagstelefon" tack vare formatet.

Får skaffa BT-adapter till Macen också, blir intressant att testa iSync.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-07-19 18:23

Blir nog till att ta sig till mobilbutik och köpa en K700 imorgon.

Apple- se för i h-e till at få ut iSync med stöd för K700i nu!!! Ni måste ju ändå uppdatera för att ge stöd för iPog 4g!!!

K700i fryser!

När jag stoppar in gsm kompis kortet från comviq så fryser hela systemen på mobilen!!!
Ska lämna in den imon...
fan fan fan

Idag, då kommer ny iSync-version. Det har jag bestämt mig för.

1
Bevaka tråden