Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xiii

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-24 15:52

Ett grymt roligt och innovativt spel! Fick mitt ex. idag och testat SP. Ska prova MP senare ikväll. InsideMacGames har en recension. Har också problem med lite hackande ljud, men inget som stör spelet i övrigt. Rullar annars på bra på min PB 15".

Spelet finns att köpa från Feral för € 50.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-25 10:16

XIII är extremt snyggt och har en riktigt bra story. Baserat på en belgisk serie, för övrigt.

AI:n är lite so-so, och på Xbox (som jag spelat det på) var kontrollen rätt dålig, men åtminstone det torde inte vara något problem på Mac. Multiplayern är dock inget att hänga i julgranen, allt från Q3A till UT 2004 är bättre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-25 14:16
Ursprungligen av Thomas Weigle:

XIII är extremt snyggt och har en riktigt bra story. Baserat på en belgisk serie, för övrigt.

Sant.

Ursprungligen av Thomas Weigle:

AI:n är lite so-so, och på Xbox (som jag spelat det på) var kontrollen rätt dålig, men åtminstone det torde inte vara något problem på Mac. Multiplayern är dock inget att hänga i julgranen, allt från Q3A till UT 2004 är bättre.

Kontrollen är lika bra på Macen som med alla andra spel. Spelmotorn är baserad på UT för övrigt. Samt Multiplayer var riktigt kul över LAN med polarna på jobbet.

1
Bevaka tråden