Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strömadapter i England?!?!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska plugga i Brighton i höst och ska ta med mig min iBook dit... Behöver jag köpa ny strömadapter?

Något annat man bör tänka på?
--
Daniel

  • Oregistrerad
  • 2004-06-21 20:24

stoppa in en sax i hålet och var beredd på att böja lite på stiften, så funkar det nog.
annars räcker det nog med att byta själva kontakten.

Köp en reseadapter på Clas Ohlsson (t.ex.). Det är aldrig fel. Var i Dublin nyligen och eladaptern passade bara i husets kök där kontakten var riktigt sliten. Lite jobbigt att ha iBooken på en kökshylla.... :rolleyes:

Reseadapter med 5 olika kontakter. Täcker de flesta behov. Passar i England, Afrika, Australien, Hong-Kong, Indien, Amerika, Nya Zeeland m.m. Mycket smart konstruktion som gör den ofarlig och lättanvänd. 250V/16A.

Ojordad 99 :-

Jordad 179 :-

Ska man ha jordad eller ojordad adapter?

Betydligt billigare än apples kit som kostar 500:-...

Tack för tipset Svante S

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-24 22:09

Kan man inte bara använda en vanlig sladd som passar i ibookadaptern? Borde väl vara lätt att få tag i på plats?

Kan man köpa en jordad skulle jag nog göra det ändå. Men den hjälper ju bara om du använder den jordade sladden till adaptern.

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-06-25 11:24

Kontakterna som är 3 polig, dvs den understa är jord. denna är också barnspärr för de översta 2 strömförande.
En penna, tops, etc i understa och spärren öppnas upp och det är bara att köra in adapterkontakten som vanligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-25 11:45

Tänk på att britterna ofta har säkringarna i själva stickkontakten istället för i ett proppskåp. Billigaste sortens reseadptrar är därför inte att rekommendera.

1
Bevaka tråden