Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Neonode, var är du....

Tråden skapades och har fått 69 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har någon hört nåt. Börjar verka skumt...

  • Oregistrerad
  • 2003-08-14 14:43

Neonode. Garv garv. Host host.

Från Magnus Goertz

Men kan ni inte säga något om när N1 ska släppas?
- Nej.

Under sommaren?
- Vi har valt att inte kommunicera det.

Under det här året?
- Vi avslöjar ingen tidsplan.

Men den kommer?
- Absolut, annars skulle vi inte sitta här, säger Magnus Goertz.

Senast redigerat 2003-08-14 14:59
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-16 13:55

Jag såg att det var någon som sålde ett fungerande demo ex för 12000 spänn någonstans,, om det inte bara var en bluff.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-18 12:37

*tick tack tick tack*
Klockan tickar.
Snart kan de sälja den direkt till Telemuseum istället för till kunder...

Dom som gjorde Neonode kanske är dotterbolag till XTrem Mac?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Dom som gjorde Neonode kanske är dotterbolag till XTrem Mac?

Knappast.
Neonodes telefon existerar ju faktiskt eftersom mobil.se m.fl testat demo-ex av den (varför skulle de ljuga?), men förmodligen har Neonode stora problem med att få ner tillverkningskostnaden, gissar jag.

Jag var sarkastisk då jag menade det där...

Men det var inte för så länge sen en snubbe från Neonode sa att anledningen till varför det blivit en sån försening var för att olika bolag, bland annat Ericsson, medvetet strulat till för deras leverantörer för att försöka försena mobilen.

Det där med att bolag försöker sabotera för konkurrenter är inget nytt. Se bara på MS.

Bara ni låter bli Nokias modell 5100 är jag nöjd.:D

Låt bli Nokias nyckelpiga 3200 också så är jag extremt nöjd.:D

Senast redigerat 2003-09-14 09:54

En och en halv sida i tidningen Mobil! Du lyckades verkligen få in en rejäl insändare, det måste jag säga. Inte för jag håller med i sak, men ändå. Redan en tredjedel in i texten tyckte jag att jag kände igen argumenteringen så jag letade reda på signaturen och visst var det en viss Matts Lindmark som skrivit den...

Va!? Publicerades den!?

De tyckte ju att den var för lång!?

Måste kolla omedelbart!

Nu när Nokia börjat med nyckelpigor (3200) vet jag inte riktigt vad jag ska säga.

Neonoden har ju finess och elegans. Ska alternativ till N1an utnämnas gäller det verkligen att dessa alternativa telefoner har motsvarande funktionalitet och minneskapacitet. Tyvärr har inte Nokia det, åtminstone inte idag.

Det närmaste man kommer ifråga om funktionalitet och kapacitet är Sony Ericsson P800 och nya P900. På MS-sidan är det väl QTeks telefoner, Orange SPV, Eten P610 och liknande modeller som ligger närmast.

Jag kommer helt klart att skaffa en Neonode N1 när den väl släpps. Det är mycket kraft i litet format.:)

Såg att Neonode AB var eftersökta av Kronofogden. Lista i dagens DN.

Bli´re nån telefon, eller?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-11 16:47
Ursprungligen av David Molarin:

Såg att Neonode AB var eftersökta av Kronofogden. Lista i dagens DN.

Bli´re nån telefon, eller?

IDG har det som en nyhet idag IDG.se

Jag tror att vi kan se oss i stjärnorna efter någon Neonode. De kommer nog aldrig att bli klara med luren inom en nära framtid. Om de mot all förmodan lyckas lär den inte vara speciellt revolutionerande idag. Hade den släppts för något år sedan skulle det ha varit en imponerande manick.

Jag tror Neonode är död. Den för gammal.

Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Jag tror Neonode är död. Den för gammal.

Detta kom upp på neonodes hemsida för nån vecka sen :

Så.... än så länge lever "myten" iallafall..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-11 11:52

Ser nog väldigt mörkt ut för neonode,,, iof tog det SE ett år att få fram Z1010,, men neonode,,, är det tre år sen dom sa att telefonen kommer ut inom någon månad..

  • Oregistrerad
  • 2004-06-11 12:10

Jo.. jag hade våta drömmar om den, när den ny o cool. skulle den komma ut nu så är den juhe klar för andrahandssorteringen..

  • Oregistrerad
  • 2004-06-11 13:24

Borde inte N1 vara tekniskt ålderdomlig (skärm, upplösning,minne mm) med tanke på att den presenterades för snart 2,5 år sedan. Tänk er att T68 an kom nu skulle du köpa den då ?

/erik

Deras senaste pressrelease är från 2003-05... lol

Tro det eller ej - Neonodes mobil är här

  • Oregistrerad
  • 2004-06-24 15:13
Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Och det verkar gå att ringa med den - but that is about it...

De får mjukvaruuppgradera den först. Tydligen har de inte riktigt ordning på mjukvaran i den så då säkerhetsblockerar de funktionerna. Java tycker jag inte är så nödvändigt i en telefon som kör andra operativsystem. Att den inte har MMS och sådant direkt, utan kräver uppgradering, är ju lite svagt.

Å andra sidan tillverkar ju ett annat företag telefoner som inte klarar MMS. En del av dem har inte ens WAP.;)

Alltså, kommer den bli mycket billigare pga teknologierna som dom bygger den med är två år gamla eller kommer den vara uppgraderad från vad dom visade upp för två år sedan?

De har helt enkelt släppt en "N1-01" med strypt funktionalitet p.g.a att de tydligen inte bedömer mjukvaran som redo. Sedan kommer en "N1-02" med uppgraderad mjukvara med aktiverade funktioner. Naturligtvis kan "N1-01" uppgraderas.

Även om företaget går i KK?

Är det nån som säkert vet att skräpet börjat levereras? Läser man intervjun på Mobil.se blir man ju inte mycket klokare:

Citat:

När skickade ni de första enheterna?

-Jag går inte in på exakt när de har gått iväg.

När kommer de första kunderna att få sina enheter?

-Inom tio dagar från det att de har beställt.

När Mobil på nytt ställer frågan om det verkligen har skickats iväg några enheter svarar han.

-Jag vet inte om de har gått iväg.

Hur i helvete kan man vara marknadschef och inte känna till en såna saker? Efter att ha väntat i två är på en färdig produkt borde man ju kunna svara på frågan om några gått iväg.

Tills jag själv sett en med egna ögon kommer jag inte tro den existerar på riktigt.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2004-06-24 21:52

Neonode har fått mycket skit sista året, inte helt oförtjänt kanske...men på något sätt vore det ändå kul om Neonode lyckas och kan bli framgångsrika. Det vore trots allt kul om en liten svensk uppstickare kan etablera sig bland dom stora drakarna.

Fast det är bara synd att telefonen kör Windows(kan väl iofs förklara varför det tar flera år att få ut telefonen på marknaden... ), hade varit bättre med någon linuxdialekt eller symbian.

Jaha, hur har det gått egentligen? Det går inte att hitta nånstans på internet att nån verkligen mottagit en telefon eller ens att nån fått ett mail att de ska få den levererad. Med 20000 som förbokat borde ju NÅN fått ett mail och med tanke på hypen runt N1 borde ju de som fått mail velat berätta det. Men jag lyckas inte hitta nånstans om att något verkligen hänt.

Antingen är Neonodes strategi med konstiga flummiga korkade uttalanden medveten för att hela tiden få uppmärksamhet eller så är de bara dumma i huvet. Hittills har de ju inte lyckats visa på nåt konkret alls. Intervjun i mobil kändes mer som en gratisreklam och det verkade inte som skribenten själv knappat och användt den. Det verkar heller inte som sett att det går att ringa på den. Eller ens att menyerna funkar. Ja ingen verkar sett nåt alls. Jag menar, finns en lur borde ju nån utanför företaget nån gång klämt på den eller ringt på den.

Om den nu kommer utan mms, wap, gprs, e-post, ir-mjukvara, html-läsare till att börja med är den ju rena skämtet. Firman kan ju kursa när som helst och då står man där med en telefon som kan lika mycket som min Siemens kunde 96 typ (ringa och sms) men i 2000-tals design och en fet prislapp.

Och hur kan man säga att man börjat leverera telefonen men inte kunna svara på frågan när det skedde eller ens att en telefon levererats. Nåt fel är det på folket hos Neonode. Jag skulle då aldrig nånsin lägga ut på pengar på att köpa nåt från de där nissarna.

Ingen som hört eller sett nått?

Neonode känns ju mer och mer som rena skämtet.

Trots din kraftiga sågning av Neonode verkar du väldigt angelägen om att veta om de finns eller ej....

Neonode är helt enkelt en parentes i svensk IT-press....

Ursprungligen av Jonas Mellander:

Trots din kraftiga sågning av Neonode verkar du väldigt angelägen om att veta om de finns eller ej....

Stämmer bra det. Jag tror alla vill veta om detta får ett slut nån gång. De har ju själva sagt att de första enheterna levererats men INGENSTANS på internet går det att finna nån som fått sin. Och det känns som om nån verkligen fått sin borde den velat berätta det.

Bevaka tråden