Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Newskonto på usenet.se?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-06-23 21:02

Är det någon här som har ett newskonto hos usenet.se och vill rekommendera dem/varna för dem? Eller kanske någon kan rekommendera en annan bra newsleverantör?

/s-o

  • Oregistrerad
  • 2004-06-23 21:05

Söker oxå en bra…
Gillade deja-news men sen kom jä*la google och la ner det

[Fast det funkar fortfarande att posta med deja-kontot, men mailen inte så man slipper spam:en :-D]

kunde inte komma åt usenet.se för tillfället, så jag vet inte riktigt vad du söker? enn nmtp (mntp?) server att ladda/skicka inlägg emot? eller någonting webbaserad?

jag tittade runt i Google Labs tidigare idag, och det verkar som att Google Groups2 ska stödja att man direkt kan interagerar mot diverse newsgroups: http://groups-beta.google.com/

  • Medlem
  • 2004-06-23 22:51
Ursprungligen av johan dansk:

kunde inte komma åt usenet.se för tillfället, så jag vet inte riktigt vad du söker? enn nmtp (mntp?) server att ladda/skicka inlägg emot? eller någonting webbaserad?

Det jag söker är en nntp-server som låter mig komma åt diverse upphovsrättsvidriga grupper (alt.binaries.e-book, alt.binaries.sounds.mp3.jazz osv) utan någon hemladdningsquota.
Just nu har jag ett konto hos ultrafeed, men där saknas det allt som oftast någon del av det som postas.
Usenet.se verkar vettiga om man ska döma efter vad de själva säger på sin hemsida, men det kan ju vara trevligt att höra om eventuella användare håller med dem.

Webbaserad news blir oftast lite fyrkantigt så det försöker jag undvika. Google gör ett bra jobb för att arkivera diskussionerna på usenet och göra dem sökbara, men även där ligger man alltid lite efter.

/s-o

  • Oregistrerad
  • 2004-06-24 08:43

Kollat nåt på Unison från Panic? http://panic.com/unison/

Verkar både vara en stabil usenetläsare och en bra nntp-tjänst.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-06-24 09:23

Om nån är intresserad av en nntp-server som INTE tillåter binära filer (dvs. inget barnporr och annan skit), så finns det ett universitet i Berlin som har GRATIS service, och som jag använt några år:
http://news.individual.net/

  • Oregistrerad
  • 2004-06-24 10:17
Ursprungligen av Danne V:

Om nån är intresserad av en nntp-server som INTE tillåter binära filer (dvs. inget barnporr och annan skit), så finns det ett universitet i Berlin som har GRATIS service, och som jag använt några år:
http://news.individual.net/

Underbart!

Har länge letat efter en sån tjänst för att kunna läsa ett par sci.*-grupper utan googles webinterface. Tack!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-06-24 12:43
Ursprungligen av Kim Ahlström:

Underbart!

Har länge letat efter en sån tjänst för att kunna läsa ett par sci.*-grupper utan googles webinterface. Tack!

Kul att du gillade det.
"Nackdelen" med dom är att dom är seriösa och behandlar varje ansökan manuellt. Därför kan det ta tid, ibland ett par veckor, innan man får kontot.
Dessutom kräver dom ett fungerande e-postkonto. Detta ska du också ha som avsändare när du satt upp news-kontot, annars blir du blockerad.
Tyvärr kommer detta konto att förr eller senare bli bombarderat med spam. Så man får ordna ett hotmail-konto som BARA är avsett för individual.net.
Men jag tycker att allt detta strul är värt att slippa se en massa äckliga nntp-servers.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-24 13:46

Bara att vänta således

Hade rätt bra nntp-servrar från Tele2 när jag surfade med modem. Men sen jag bytte till Bostream försvann den möjligheten eftersom Tele2:s servrar bara går att komma åt från deras nät.

Tycker det är slött av Bostream (vet inte hur det är med andra bredbandsleverantörer) att inte ha nntp-servrar.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-06-24 14:37
Ursprungligen av Kim Ahlström:

Tycker det är slött av Bostream (vet inte hur det är med andra bredbandsleverantörer) att inte ha nntp-servrar.

Jo.
Off-topic:
BoNet förvandlades från ett ganska sympatiskt företag till ett arrogant "blås-kunden-på-så-mycket-som-möjligt-företag" i samband med att köptes upp av folk i England och bytte namn till Bostream.
Bl.a. försvann dygnet-runt-support och man tvingades att börja betala tre månader i förväg, vare sig man ville eller inte: Trots att man ingått ett avtal om betalning månadsvis så ändrade dom villkoren på ett fullkomligt lagvidrigt sätt. Men ingen orkade bråka...
Men så länge det kostar för mycket att byta elevarntör, så sitter man där....

1
Bevaka tråden