Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera intern Bluetooth i nya G5 själv?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-06-23 16:57

Hej!

Jag beställde en G5a idag. Såvida man inte beställer från AppleStore kan man inte få den med intern Bluetooth (?). Kan man köpa till en Bluetooth modul och installera den internt själv eller måste man stoppa den i en USB port på utsidan?

Tack
Joakim

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-23 17:02

Vad jag vet blir det att handla en USB blåtandspryl....
Går tydligen inte att eftermontera.... Eller så var det bara politik när jag frågade AppleStore

Det går att ordna inbyggt bluetooth i efterhand - jag hörde med inWarehouse när jag beställde därifrån. Dock är det frågan om det är värt det... 1500 spänn går det lös på, mot 500 spänn för extern adapter. Tyckte själv inte att det var värt pengarna att bygga in.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-23 17:17

Tack för svaren!

Kan man installera det själv eller är ska man låta en återförsäljare fixa det?

Tack
Joakim

  • Oregistrerad
  • 2004-06-23 19:28
Ursprungligen av Bombia:

Tack för svaren!

Kan man installera det själv eller är ska man låta en återförsäljare fixa det?

Tack
Joakim

Om du vill vara 100% säker på att garantin skall gälla låter du ÅF göra det. Anledning till detta är:
- Bluetooth-modulen är inte en "Customer Installable Part", typ minnen, hårddisk, PCI-kort.
- Beställning av Bluetoothmodul sker efter seriennummer på din maskin
- Monteringen av Bluetoothadaptern loggas i Apples servicesystem GSX.
Skulle din maskin behöva skickas till utomlandsservice och man finner en BT-adapter som inte borde finnas där, är risken att en grinig tekniker på Apple anser att den har orsakat felet, eftersom han ser att den inte har monterats av behörig tekniker hos ÅF (loggen)

Men som sagt; du klarar av det själv rent praktiskt

  • Oregistrerad
  • 2004-06-23 21:27

Tjo!

Tack för information! Hur får man tag på en Bluetooth modul som kan monteras internt?

  • Oregistrerad
  • 2004-06-23 21:33
Ursprungligen av Bombia:

Tjo!

Tack för information! Hur får man tag på en Bluetooth modul som kan monteras internt?

Man frågar servicepartners som oss. Fråga snällt

  • Oregistrerad
  • 2004-06-23 21:54

Jag vill ha en Bluetooth modul som kan monteras internt. Hur mycket kostar den?

1
Bevaka tråden