Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur pass bärbar är en pb17"?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-06-23 09:39

Har funderingar på att köpa en Pb 17" 1,33Ghz av en kompis. Har för närvarande en pb 12" 867 som jag trivs mkt bra med. Hur är det att ha en pb17"på resan? Är den klumpig? eller är den smidig? tung?

Har du läst testlabbet för att få deras "första intryck"?

http://99mac.se/forum/showthread.php?t=23425

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-23 10:14

Jag har en pb 17 och den är fantastisk. otroligt smidig för att vara så pass stor. 3.1 kg känns litegrann om jag dessutom har mycket kringutrustning med mig. Det är bara att slå till!

Den är betydligt mer mobil än vad man kan föreställa sig. Däremot ÄR den stor och den känns för klumpig att använda under t.ex. en kortare flygtur. Eftersom den är så stor känns det att man ska sitta med datorn en längre tid för att det ska vara värt att packa upp den. Med en tolvtummare känns det mer naturligt att bara dra fram datorn för att snabbt kolla upp något.

Största anledningen till att skaffa en 17-tummare är om man har nytta av att sitta länge med datorn. Skärmen är verkligen underbar. Datorn ersätter helt och hållet en stationär dator. Perfekt om man behöver sitta länge på olika platser och ständigt vill ha med sig samma information, t.ex. hemma och på jobbet.

Ciryon

PowerBook 17" är fantastiskt smidig, för att vara en 17":are..
Sitter man på kontoret för det mesta och på resa emellanåt, är PB 17" ett alternativ att fundera på. Om du reser större delen av tiden blir man till slut irriterad av att det är tungt att "släpa på". Vill man ha med sig något tillbehör så krävs dessutom en rejäl väska som också brukar väga en del.

Jag har själv använt både 12", 15" och 17" i olika omgångar och personligen kommit fram till att 15" är den bästa kompromissen för min egen del.

/Mats

  • Oregistrerad
  • 2004-06-23 11:15

Den är mycket bärbar. Gör en sökning så hittar du massa diskussioner på ämnet

1
Bevaka tråden