Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Engelskt tangentbord till PowerBook?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hey...

Jag har en PowerBook med svenskt 'lysande' tangentbord. Skulle vilja ha ett engelskt/amerikanskt... Någon som vet om det går att byta? Och var man får tag i dem? Och om det kostar en förmögenhet eller två...

Mvh

/Damon

  • Medlem
  • 2004-06-21 13:48

Hej!
har du till en 15" antar jag? Vi skulle isof ev kunna byta tangentbord, då jag ska till kanada och ska köpa min powerbook där, då får jag engelskt tangentbord, och då skulle vi ev kunna byta om det är fresht och så. Om det går dvs.

Ursprungligen av Toke:

Hej!
har du till en 15" antar jag? Vi skulle isof ev kunna byta tangentbord, då jag ska till kanada och ska köpa min powerbook där, då får jag engelskt tangentbord, och då skulle vi ev kunna byta om det är fresht och så. Om det går dvs.

Yup! 15"... Låter som ett klart intressant idé att byta om vi kommer på ett smidigt sätt att göra det på... Tycker själv att mitt är fräsht

Mvh

/Damon

  • Oregistrerad
  • 2004-06-21 22:08

Hej Damon,

Jag har ett enelskt "lysande" tangentbord som är oanvändt om du är intresserad.

Mvh

Niklas

Ursprungligen av hoffa:

Hej Damon,

Jag har ett enelskt "lysande" tangentbord som är oanvändt om du är intresserad.

Mvh

Niklas

Yup, är intreresserad... Har du bytt på din PowerBook en gång eller hur kommer det sig att du har ett? (nyfiken bara)

/Damon

  • Medlem
  • 2004-06-21 22:36

Om jag nu köper en så vore det väldigt lämpligt att byta tycker jag.

Ursprungligen av Toke:

Om jag nu köper en så vore det väldigt lämpligt att byta tycker jag.

Nackdelen är att tangentborden är tejpade, och tejpen tappar greppet ganska rejält efter att man har lossat dem en gång. Då finns det risk att det inte fäster ordentligt och man får en ganska "billig" känsla i tangenterna. Kan dock åtgärdas med lite mattejp vid behov, men jag har ingen aning om vad Apples servicetekniker i Holland anser om det, om man nu blir tvungen att skicka in maskinen någon gång.

Ursprungligen av ohennig:

Nackdelen är att tangentborden är tejpade, och tejpen tappar greppet ganska rejält efter att man har lossat dem en gång. Då finns det risk att det inte fäster ordentligt och man får en ganska "billig" känsla i tangenterna. Kan dock åtgärdas med lite mattejp vid behov, men jag har ingen aning om vad Apples servicetekniker i Holland anser om det, om man nu blir tvungen att skicka in maskinen någon gång.

Vafan! Det kan väl inte tejpa tangentbordet? Hur seriöst är det??
Jag är i Amsterdam just nu. Nån som vet vart Apple's servicetekniker håller till? Jag går dit o snackar med dem!

/Damon

  • Medlem
  • 2004-06-21 22:56

TÄnkte ändå byta det, hittade en försäljare i sthlm som kunde förut...kmr inte ihåg va han hette dock,

Det är tejp _och_ skruvar som håller fast tangentbordet. Tretton, närmare bestämt.

Ursprungligen av ohennig:

Det är tejp _och_ skruvar som håller fast tangentbordet. Tretton, närmare bestämt.

Jävlar. Det var lättare på de gamla TiBooksen

Ursprungligen av Quaalude:

Jävlar. Det var lättare på de gamla TiBooksen

Japp, men det går om man bara tar det lugnt och metodiskt.

Ursprungligen av ohennig:

Japp, men det går om man bara tar det lugnt och metodiskt.

Lugnt och metodiskt är för fegisar!

  • Oregistrerad
  • 2004-06-22 09:39

Hej igen Damon,

Jag behöver inget svenskt, så om du är intresserad kan du köpa det av mig för en billig penning.

//Niklas

Ursprungligen av hoffa:

Hej igen Damon,

Jag behöver inget svenskt, så om du är intresserad kan du köpa det av mig för en billig penning.

//Niklas

Ok! Låter interessant... Skriker till när jag kommer hem från Amsterdam om ca 3 veckor och ser om du har det kvar då!...

/Damon

  • Oregistrerad
  • 2004-06-22 16:29

Jag har kvar det!

Maila mig bara!

//Niklas

  • Medlem
  • 2004-06-22 19:47

jag är i sthlm runt den 14 juli är du där då?

Ursprungligen av Toke:

jag är i sthlm runt den 14 juli är du där då?

Yup! Kommer hem 8 juli, sen är jag där typ resten av livet! (fast skulle inte banga o flytta hit till Amsterdam

  • Medlem
  • 2004-06-23 14:21

Om jag får ditt telefon nr så kanske jag kan slå en pling till dig när jag kommer hem så kan vi göra ett ev byte... vore kanske bra med en guide om hur man gör hehe Mitt tangentbord kommer förmodligen aldrig vara använt innan bytet.

1
Bevaka tråden