Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

feedback på ny film-sajt?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är med och sponsrar denna sajt, som lades ut igår:

www.weirdscience.se

Kommer eventuellt även att ta aktiv del i produktionen av den framöver.
Vore kul med lite feedback härifrån!

Snyggt!
Men ni verkar inte har någon databas eller CMS bakom. Blir det inte lite väl jobbigt att uppdatera?

/M

Databas kommer!

Konstruktivt. Jag läste artikeln om Lost in Translation och jag tycker det var mycket bra upplagt och skrivet. Illustrationerna är suveräna. Möjligen fläckas mitt omdöme av att filmen är en av mina absoluta favoriter.

Personligen skulle jag vilja se ett större utnyttjande av CSS för formatering av innehållet. HTML för informationen-- CSS för formen. Det är det koncept som professionella webbutvecklare säger kommer leda webben i rätt riktning, och något jag tror på.

Den vita outlinen på logotypen är inte harmonisk och underminerar formerna i den. Jag skulle rekommendera ett litet annorlunda upplägg på den som bättre utnyttjar formerna hos typsnittet.

Ursprungligen av Stinky:

Jag är med och sponsrar denna sajt, som lades ut igår:

www.weirdscience.se

Kommer eventuellt även att ta aktiv del i produktionen av den framöver.
Vore kul med lite feedback härifrån!

Rätt bra form förutom expressenrubrikerna synd på innehållet bara . Fast K. Häglund har ju iofs alltid dragit åt prettohållet.

Siskel & Ebert my ...

"Expressen-rubrikerna" är en formlek apropå klassiska, snurrande "stoppa-pressarna-löpsedlar" i gamla screwball-komedier.
Loggan är en liknande parafras på klassisk Hollywood-typografi (fast titeln anspelar på en John Hughes-film), och de små illustrationerna är inspirerade av The New Yorkers sätt att lägga in illisar i löpande text.

Intressant om "oharmonisk" outline på loggan, ska vidarebefordra till formgivaren!

Ursprungligen av Stinky:

"Expressen-rubrikerna" är en formlek apropå klassiska, snurrande "stoppa-pressarna-löpsedlar" i gamla screwball-komedier.
Loggan är en liknande parafras på klassisk Hollywood-typografi (fast titeln anspelar på en John Hughes-film), och de små illustrationerna är inspirerade av The New Yorkers sätt att lägga in illisar i löpande text.

Fast rubrikerna ser mer ut som just expressens löpsedlar än "klassiska snurrande stoppa pressarna löpsedlar"

De flesta filmfans associerar nog namnet med http://www.somethingweird.com/frameindex.htm

Vilka finansierar siten , är det främst Boxman ?

Fin sajt. Gillar formen - tänker på Chris Ware.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-22 22:52

Trevligt!

Btw: Weird Science är en bra film också: http://www.imdb.com/title/tt0090305/ . En gammal tonårsklassiker!

Finansieringen av uppstarten har varit ett virrvarr – diskuteras inte här!

Formgivaren hälsar att logotypfärgerna är noggrant övervägda och att en sådan mix html/CSS är exakt vad han jobbat med, men att han väldigt gärna tar emot mer specifika synpunkter.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-23 08:16

Finns i mina bokmärken.

Jag får en känsla av serie samtidigt som jag saknar bild (kanske skulle vara filmsnutt). Å andra sidan är det min högst personliga reaktion.

bhagert:
Det finns planer på att addera både film- och ljudfiler, men sparsamheten med bilder är medveten. En dummyversion hade betydligt mer bilder, inte minst på startsidan, men saknade då slutversionens grafiska homogenitet. Det är dock inte idealiskt med så få bilder, där håller jag med dig.

1
Bevaka tråden