Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Isilence???

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det verkligen så här tyst på ryktessidan nu när det är en dryg vecka kvar.

Har Apple täppt till alla hål i o med 60gb ipod hårddiskarna...

Ja det är faktiskt lite skumt.

Nja, det har ju ryktats friskt om nya skärmar. Vi kanske inte ska förvänta oss mer än nya skärmar och en förhandsvisning av Tiger.

/M

känns tunt...nya skärmar och preview av Tiger :rolleyes:

nä - iMac G5...en het kandidat...1.4 Ghz G5? nya pod's - fast kanske fel forum...

Jag tror mer på nya mjukvara än hårdvara.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-22 15:04

jeg tror på OSX Tiger, New displays, 60 gb iPod(ikke fargeskjerm, fordi det tror jeg vil hindre salget av ipod mini eller?)

Jeg tror iMac får opptil G4 1.5, ingen G5.

  • Medlem
  • 2004-06-22 16:05

det är ju förjävligt!!!!! Apple fyller 20 År....grymmt besviken med bara nya skärmar, nån form av jubileumsmodell ska vi ha .!.

Ursprungligen av Dasse:

det är ju förjävligt!!!!! Apple fyller 20 År....grymmt besviken med bara nya skärmar, nån form av jubileumsmodell ska vi ha .!.

Fast Apple är väl närmare 30 vid det här laget. det är Macintosh som fyller 20.

  • Medlem
  • 2004-06-22 16:26
Ursprungligen av Errol Garner:

Fast Apple är väl närmare 30 vid det här laget. det är Macintosh som fyller 20.

jajustja jag tänkte inte på det....annars hade ju inte TAM funnits....

Jag tror inte på nya skärmar, i sådana fall så finns det en anledning varför de inte släpptes samtidigt med PowerMacarna, (t.ex. att de är väldigt lika nya iMacarna).
Dock tror jag ju inte på nya iMacar, så den teorin faller ju där. heh

Nä som jag skrev ovan, så räknar jag med att det mesta kommer att handla om Mac OS X 10.4, samt en massa nya program/versioner av program, osv.

Ursprungligen av Chaosstar:

Jag tror inte på nya skärmar, i sådana fall så finns det en anledning varför de inte släpptes samtidigt med PowerMacarna, (t.ex. att de är väldigt lika nya iMacarna).
Dock tror jag ju inte på nya iMacar, så den teorin faller ju där. heh

Kanske man ska börja tro på nya iMacar ändå.
(och i sånna fall nya skärmar också... :rolleyes: )

Signs point to major overhaul of the Apple iMac

iPod med inbyggt trådlöst nätverk. Säljs i kampanj med AirPort Express.

Då kan jag nog inte motstå längre (jag är faktiskt utan iPod än så länge)

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2004-06-22 19:45

Yyeeeiihaaa!

Ursprungligen av Johan Arvidsson:

iPod med inbyggt trådlöst nätverk. Säljs i kampanj med AirPort Express.

Då kan jag nog inte motstå längre (jag är faktiskt utan iPod än så länge)

Ryktet med Hitatchis 60Gb-disk tyder väl på en ny iPod.
Airport Express tyder på mer trådlöst.
Gillar idén med Airport i Poden eller dockan.
Då köper jag också!!

MiniPod uppgraderad?

Annars är väl nya skärmar troligt och uppdaterad mjukvara.

Jag tror att det gäller ny iMac G4 eller G5 men tror på G4 som uppdaterad till 1.5Ghz G4, samma som i Powerbooken!
Nya skärmar och ny iPod 60 GB, men tror att större delen kommer att handla om Os X Tiger och eventuellt massa uppdateringar till all möjliga program. Eventuellt en massa tjafs om iTunes musik Store Europa m.m.

Hur är det med minnet?? Apple har ju mer eller mindre själva sagt att iMac G5 dröjer:

Citat:

"I think it's important to realize that the technical challenges are not trivial putting that G5 in a PowerBook or anything else and not to expect a G5 anytime soon in a PowerBook -- certainly not before the end of the year." Han fortsätter att bertta om iMac G5:

"It's the same story -- the challenges are obvious when you look at the G5 and the size of the heatsinks and the enclosure; that would be a heck of a challenge as well."

http://99mac.se/forum/showthread.php?t=46104

Nu vet jag att de mest konspiratoriska, ordvridande, övertolkande människorna kommer svara att detta är bara något de säger för att "luras" eller att de mycket väl kan visa upp en modell som kommer börja levereras i höst/vinter.

Ursprungligen av Rickard A:

Hur är det med minnet?? Apple har ju mer eller mindre själva sagt att iMac G5 dröjer:

http://99mac.se/forum/showthread.php?t=46104

Nu vet jag att de mest konspiratoriska, ordvridande, övertolkande människorna kommer svara att detta är bara något de säger för att "luras" eller att de mycket väl kan visa upp en modell som kommer börja levereras i höst/vinter.

Fast frågan är väl om man ska ta uttalanden från Apples chef för Powermac-divisionen som gospel när det gäller iMac och Powerbooks.

Ursprungligen av Errol Garner:

Fast frågan är väl om man ska ta uttalanden från Apples chef för Powermac-divisionen som gospel när det gäller iMac och Powerbooks.

Där kom första. Det sägs ju att hoppet är det sista som lämnar människan.....

Ursprungligen av Rickard A:

Där kom första. Det sägs ju att hoppet är det sista som lämnar människan.....

Det sägs väl också att pessimister aldrig blir besvikna , och sällan upprymda.

Mitt i prick!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-23 22:17

Apple är ju bäst i datorvärlden på innovationer!

Skulle vara kul om de kom med någon ny produkt som ingen väntat sig, inte enbart småuppdateringar. Några förslag?

Ny iPod med bara större hårddisk är kanske inte så trolig på WWDC. WWDC är till för utvecklare. En iPod med större hårddisk betyder inget nytt för utvecklare. Intressant för utvecklare är helt ny hårdvara, som en ny iMac och nya tillbehör som Airport Express och liknande. Apropos det så skulle en ny iMac innebära en ny design och det snackas om löstagbar skärm osv...

Givetvis är nya lösningar i Tiger väldigt intressant för utvecklare. Nytt sätt att hantera metadata i filsystemet kanske. Smarta mappar i Findern precis som smarta playlists i iTunes. Öppna Software Update för tredjepartsmjukvaruleverantörer. Möjlighet att ta med sig homedirectory på extern hårddisk/USB minne och nyttja den på valfri Mac (om admin tillåter sånt)?

Jag har hört ett rykte som säger att man i asien håller på och bygger en iBook som skall levereras till Partille å det snaraste...

  • Oregistrerad
  • 2004-06-24 13:49
Ursprungligen av Pelleman:

Jag har hört ett rykte som säger att man i asien håller på och bygger en iBook som skall levereras till Partille å det snaraste...

Åh, hoppas den kommer hem till mig då

/J, också i Partille

  • Medlem
  • 2004-06-24 16:10

Hoppas på Office-ersättare

Efter att ha provkört brontopaketet Office 2004 så längtar åtminstone jag efter kompanjonerna till Keynote -ordbehandling och kalkyl på samma självklara sätt som Keynote. Låt oss hålla en tumme för ett moderniserat Apple Works som på allvar kan konkurrera med Office.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2004-06-24 10:33
Ursprungligen av Force9:

WWDC är till för utvecklare... Intressant för utvecklare är helt ny hårdvara, som en ny iMac och nya tillbehör som Airport Express och liknande.

Så sant, så sant.

Jag släpar in min ständiga våta dröm om en digitalsuperbox. En Eye-TV-dräpare!!
Apple sätter sitt utropstecken efter ordet digitalhubb!

Nåja, softvara är väl det vi kan vänta oss antar jag. Mer av .mac kanske?

Apple har varit väldigt tight verkar det som. Förra året satt vi ju alla här och bet bort våra naglar vid den här tiden nu efter alla hundratals rykten som spreds.

Lite synd tycker jag då det är mycket roligare med massa rykten

Jag har en massa idéer om vad som kan tänkas komma men jag antar att ingen vill höra dessa....

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2004-06-24 19:28
Ursprungligen av draags:

Jag har en massa idéer om vad som kan tänkas komma men jag antar att ingen vill höra dessa....

....?

1
Bevaka tråden