Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3s Kampanj...

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-06-11 13:31

...hahaha, fick mig ett gott skratt åt 3s "nya" kampanj med prisjämförelser.

http://www.tre.se/templates/Page.aspx?id=1576

Snacka om att jämföra äpplen med päron: LG U8110 "på Ericsson-plattform" hahaha. Tyckte bara att kampanjen är lite kul. Hoppas kunden tänker: Duh! va billit ju! 13000:- billigare än Telia ("ringer mycket")!. Jag slår till! Hahaha...

Vad menas egentligen med "på Ericsson plattform" ?

Men annars stämmer det juh, Telia är rejält mycket dyrare än 3. Bara Tele2 som kommer i närheten nu. För övrigt gillade jag inte alls Z1010 när jag klämde på den, NEC e616 känns mycket trevligare, men kanske inte lika Mac-kompatibel.

Ciryon

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-11 17:28
Ursprungligen av Ciryon:

Vad menas egentligen med "på Ericsson plattform" ?

Men annars stämmer det juh, Telia är rejält mycket dyrare än 3. Bara Tele2 som kommer i närheten nu. För övrigt gillade jag inte alls Z1010 när jag klämde på den, NEC e616 känns mycket trevligare, men kanske inte lika Mac-kompatibel.

Ciryon

Jag har för mig att LGn är baserad på samma tekniska plattform som z1010. SE säljer tekniken till andra tillverkare på ungefär samma sätt som många bilar bara skiljer sig till karossen.

Det hade varit roligare om de gjort jämförelsen med en z1010. Hos tre kostar en z1010 3395:- med 12 månaders abonnemang och 150 kr i förhöjd månadsavgift. Det blir en extra kostnad på 5195:-.

I deras jämförelse "ringer lite" blir totalkostnaden 8879:- istället för 3684:-. Det blir 2924 kr dyrare än Comviq i samma jämförelse. När det gäller "ringer medel" blir tre ca 2000 kr dyrare än Comviq.

Det är lite lustigt med tanke på att de driver med Comviq för att vara vilseledande.....

  • Oregistrerad
  • 2004-06-19 09:05
Ursprungligen av Ciryon:

För övrigt gillade jag inte alls Z1010 när jag klämde på den, NEC e616 känns mycket trevligare, men kanske inte lika Mac-kompatibel.

Ciryon

Tyvärr är den grymt "omacig" jämfört med 1010an

  • Oregistrerad
  • 2004-06-11 17:33

Det komiska är ju att 3 säljer z1010an själva. Värför jämför man inte med den!? Dom själva tar 3995:- för den + 150:-/12mån. Nä istället jämför man med en lur med "Ericsson-plattform", vad nu det betyder? Med deras egna priser blir det ju kollossalt mycket dyrare än Comviq. Det luktar desperation... Kanske bara e jag som tyckte det var töntigt & kul som den geek man är...

(Timing Anton )

  • Oregistrerad
  • 2004-06-11 17:49

Räknar man som 3 kan man ju räkna hur f-n som helst.

Ponera att jag surfar & laddar ned data 500MB i månaden fram till 31/12; Comviq: 0:-, 3: 63000:-

3 är alltså 63000:- dyrare, det blir många z1010or

  • Oregistrerad
  • 2004-06-19 00:30
Ursprungligen av DaPhox:

Räknar man som 3 kan man ju räkna hur f-n som helst.

Ponera att jag surfar & laddar ned data 500MB i månaden fram till 31/12; Comviq: 0:-, 3: 63000:-

3 är alltså 63000:- dyrare, det blir många z1010or

haha, klockrent!!

Just att man surfar gratis med Comviq fram till 31/12 är stålande.

Det innebär väl att jag kan koppla min PowerBook (via BlueTooth) och toksurfa, ladda filer och annat till... 0:-. "Skippa-ADSL-resten-av-året"-varning om det verkligen är på detta sätt!

Nå´n som vedt med säkerhet?

  • Oregistrerad
  • 2004-06-19 09:02
Ursprungligen av iJohannes:

Det innebär väl att jag kan koppla min PowerBook (via BlueTooth) och toksurfa, ladda filer och annat till... 0:-. "Skippa-ADSL-resten-av-året"-varning om det verkligen är på detta sätt!

Nå´n som vedt med säkerhet?

Japp. Trådlöst är gott.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-06-21 10:56
Ursprungligen av iJohannes:

Just att man surfar gratis med Comviq fram till 31/12 är stålande.

Det innebär väl att jag kan koppla min PowerBook (via BlueTooth) och toksurfa, ladda filer och annat till... 0:-. "Skippa-ADSL-resten-av-året"-varning om det verkligen är på detta sätt!

Nå´n som vedt med säkerhet?

Det är gratis tills den 31/12 dock är det en limit på 1000MB per månad.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-22 10:08
Ursprungligen av maccis:

Det är gratis tills den 31/12 dock är det en limit på 1000MB per månad.

Maccis, var finns den infon? Hur fungerar det?, stängs abbet av efter det eller...?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-06-22 10:24
Ursprungligen av DaPhox:

Maccis, var finns den infon? Hur fungerar det?, stängs abbet av efter det eller...?

Gissningsvis så blir du debiterad för den mängden data som överstiger 1000MB jag vill minnas att det stod på Comviqs hemsida för ett tag sen. Snabbkollade nyss själv men hittade inget varför jag "vet" är för att jag kollade upp det åt en kund som undrade så ring din kundtjänst och få det verifierat.

Stämmer det inte längre att det är 1000MB som är gränsen per månad så meddela gärna här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-19 09:33

Det är väl bara Z1010 som snällt synkar sig med Andressboken i OSX?
Annars känns LGn mycket trevligare än både Nec 616 och Z1010..

Ursprungligen av swede:

Det är väl bara Z1010 som snällt synkar sig med Andressboken i OSX?
Annars känns LGn mycket trevligare än både Nec 616 och Z1010..

Motorola A835 synkar med iSync också.

Ciryon

Ursprungligen av Ciryon:

Motorola A835 synkar med iSync också.

Ciryon

Hur är det med SMS:ande (via datorn), surfande, salling clicker etc.?

Ursprungligen av iJohannes:

Hur är det med SMS:ande (via datorn), surfande, salling clicker etc.?

* Surfa fungerar bra. Får fina hastigheter.

* SMS från datorn fungerar inte för tillfället.

* Salling Clicker fungerar endast med Sony Ericsson och Symbian-telefoner.

* Med programmet BluePhoneMenu kan man styra telefonen från menyraden, t.ex. se vem som ringer, logga samtal m.m. Det kommer förmodligen förr eller senare gå att skicka SMS med A835'an där också (programmet har stöd för det med andra telefoner)

* Det fungerar väldigt bra att via Bluetooth komma åt telefonen och skicka bilder, ringsignaler m.m. Samma sak att skicka från telefonen till datorn.

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2004-06-22 10:28

Det står att Z1010 ska fungera med iPhoto. Hur får man det att fungera, någon som vet?

1
Bevaka tråden