Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funderar på en extern maxtor...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej'

Är det någon som har några erfarenheter av denna externa hårddisk?
http://www.dustin.se/default.asp?ORIGIN=shopping/ProductDetail.asp?PID=5010055845
MAXTOR 250GB ONETOUCH EXTERN USB2/FW

--
Daniel

Jag har haft ett par LaCie D2 med Maxtor Hårddiskar, bådadessa har pajat. Dessutom har två av hårddiskarna i vår server (också Maxtor) pajat. Två av hårddiskarna pajade redan efter ett par månader (med nån veckas mellanrum) den tredje ca en månad efter att garantin gått ut. Den fjärde höll i två år iaf.
Vi har Seagate och WD som har gått i fem år 24/7 utan några som helst problem.

Jag är alltså själv skeptisk till Maxtor, men det finns säkert de som är jättenöjda också. Men jag skulle aldrig satsa på Maxtor.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-06-21 23:15

Jag tog hem en Maxtor Onetouch till en kund som verkligen tjatade, efter en vecka gav den upp och skickades på service.

Maxtor kan bara göra SCSI hårddiskar som håller.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-22 08:57

jag är en av dem som är nöjd med Maxtor...
Har sådan du är sugen på, har funkat klockrent sedan i januari...(februari?)

  • Oregistrerad
  • 2004-06-22 09:22

Jag har 300gb-varianten. Inga problem alls. Kanske man skulle vilja kunna ställa in hur lysdioden ska hålla på, och hur mycket. That's it.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-22 11:12

Jag har en sån. Tyvärr säckade den ihop totalt en gång så jag fick en ny på garantin, den nya har fungerat fint än så länge, men jag har inte använt den överdrivet mycket.

Det blev en MAXTOR 250GB ONETOUCH EXTERN USB2/FW till slut. Hitills är jag nöjd

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-06 23:27

Själv köpte jag en LaCie d2 Extreme med en FW 400- och två FW 800-portar. Är helnöjd, och dessutom var den billig. I denna d2 Extreme sitter det en Western Digital Caviar WD1200BB som känns snabbare än den Seagate Barracuda 7200.7 jag hade tidigare. Hårddisken har ett underbart mekaniskt klickljud när man avmonterar den.

Vill bara varna folk att denna externa disk låter en hel del och blir otroligt varm efter att den har varit på någon timme. (går knappt att hålla handen på den...)

Pratar om maxtor onetouch 250GB - jag anser att den bara är till för att göra korta backuper och ingenting man använder för jämnan...

Köp då istället en Samsung 3,5 disk (tystaste på marknaden) och en firewirelåda

1
Bevaka tråden