Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Recension: Call of Duty

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Call of Duty är kanske den bästa porten till Mac som Aspyr har gjort än så länge. Vad gäller spelet som sådant så erbjuder det en hel del som skiljer sig från mängden (det vill säga Medal of Honor-serien) och känns aningen mer verklighetstroget än många andra 2:a världskrigbaserade spel. Singelspelkampanjen har sina riktigt ljusa stunder som man kommer ihåg, framförallt på den ryska sidan som man oftast inte får se mycket av i den här sortens spel. Dock kan singelspelet delen kännas lite för lätt, även på högsta svårighetsgraden, och i stort sett alla banorna är ganska skriptade vilket gör att spelvärdet sjunker något på den sidan. Men multiplayer-delen väger helt klart upp för det och det finns gott om både Mac- och PC-användare därute som kan agera måltavla!

Läs hela recensionen här

Kan bara hålla med. Jag är en sucker på 2a krigsspel. Beställer så snart det släpps... CoD gick för fort att ta sig igenom. Det ar trist för det är nog ett av de bättre jag har spelat. Nu väntar på på MOHAA: Breakthrough.

Jag väntar mest på CoD: United Offensive. Verkar bli grymt!

Edit: bra recension förresten Johan. och som sagt, fantastisk portning! Rullar på riktigt bra på min iMac 1GHz.

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-06-21 17:40

Det går tyvärr inte att spela spelet då dom påtvingar en 60 hertz!
Man får ont i ögonen o blir snurrig i huvet av så låga hertz antal på skärmen...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-21 17:53
Ursprungligen av Ricky:

Det går tyvärr inte att spela spelet då dom påtvingar en 60 hertz!
Man får ont i ögonen o blir snurrig i huvet av så låga hertz antal på skärmen...

Håll nere kringlan när du dubbel klickar på Call of Duty SP så kan du välja högre hertz.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2004-06-21 18:03
Ursprungligen av Ricky:

Det går tyvärr inte att spela spelet då dom påtvingar en 60 hertz!
Man får ont i ögonen o blir snurrig i huvet av så låga hertz antal på skärmen...

Dra ner consollen och knappra in "r_displayrefresh 100" så slipper du ont i ögonen

Jag måste säga att det flyter bättre på min Pb än det gjorde på in gamla pc laptop.
Mycket bra portning
Och en bra skriven recension!

Ricky: om du klickar bort "Sync every frame" (eller klickar "på" kommer inte ihåg just nu) i Options menyn så ska den gå efter skärmens hz. Tror jag iaf.

Leftrusle: Tack. Än så länge har inget sagts om en mac version av United Offensive tyvärr, men den är väl knappt släppt till pc än?

Mattias: Jag med! En MOHAA: Breakthrough recension är på gång fö.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-21 17:55

CoD är kanske den bästa av alla MoH baserade spel. Breakthrough tyckte jag inte alls om. Kändes lite kasst efter att ha börjat spela CoD. CoD är bara att rekommendera.

//Rob

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-06-21 18:04

Call of Duty är bra. Dock så var single player alldeles för lätt. Jag körde igenom det på svåraste, och körde bara fast 2-3 gånger i hela spelet. Det gick dessutom väldigt fort att spela igenom det.

Breakthrough verkar vara något svårare på svåraste nivån, men å andra sidan är det inte lika verklighetstroget med sina medpacks.

Medmindre jag har missuppfattat allt så ska Infinity Ward (dvs utvecklarna av CoD) bestå av ett gäng som tidigare jobbade med MoH spelen, men beslutade sig för att försöka göra någonting bättre/annat/nytt, därav att de känns ganska lika på många sätt..

Ursprungligen av johan dansk:

Medmindre jag har missuppfattat allt så ska Infinity Ward (dvs utvecklarna av CoD) bestå av ett gäng som tidigare jobbade med MoH spelen, men beslutade sig för att försöka göra någonting bättre/annat/nytt, därav att de känns ganska lika på många sätt..

det stämmer bra... nästan alla av dom "större killarna" som utvecklade MOHAA är de som nu äger infinity ward, tror dom var sura på utgivarnas krav och bestämmde sej för att starta eget...

Spelet är MKT bra, och portningen är inte heller så dum...

Bra recension! Kul att spelet rulla ok på en "minimikravsmaskin"

  • Medlem
  • Piteå
  • 2004-06-21 18:06

Nån som testat Revoltmodden till cod? Riktigt rolig faktiskt förutom ett par småbuggar och förlite kartor.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-06-21 18:20

Faaan... det är ju nästan så att jag ångrar att jag bestälde BF 1942, nu vill jag ju ha Call of duty i stället!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-06-21 20:44
Ursprungligen av Ovsing:

Faaan... det är ju nästan så att jag ångrar att jag bestälde BF 1942, nu vill jag ju ha Call of duty i stället!

Misströsta inte, BF är det bästa WWII online-spel jag kört - hur kul som helst - som single-player är det rätt trist dock, så är det CoD som gäller. (Gillar förvisso MOH fortfarande även om det känns gammalt.)

  • Medlem
  • 2004-06-21 21:08

Ett bra spel och kul att det kommer till Mac, men det är för enkelt och för linjärt tyvärr. Men ett par roliga timmar blir det i alla fall

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-22 01:52

CoD är ett grymt kul spel. Samt jag som filmälskare uppskattar referenserna till A Bridge Too Far (1977), Enemy at the Gates (2001), "Band of Brothers" (2001), m.fl. och kriget som sådant.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-06-22 11:34

Fasiken, jag tror att jag skall slösa lite mer pengar, måste ha CoD!
Får bli en fattig missommar

Stämmer, Jason Statham gör en röst.
http://www.imdb.com/title/tt0382590/

1
Bevaka tråden