Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Battlefield 1942 i juni

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hejsan Maclovers!

Vill bara berätta att Aspyr nu har satt releasedatumet för Battlefield 1942 till juni 2004, snart här med andra ord! Så, vässa era burkar, glidvalla era möss och stanna gärna till hos oss på BFC.se som är en fansite, helt utan vinstintresse, dedikerad till Battlefieldserien. Känner någon sig lockad så söker vi alltid efter hugade skribenter och gärna någon som kan täcka upp "mackandet" då.

Väl mött hoppas jag och tveka nu inte att inta er rättmätiga plats i Battlefield-Sverige!

Hälsningar, Hammer 2.0

P.S. Ni ska nog inte vara så ledsna för att inte BF:Vietnam har konverterats (ännu), det verkar lite buggigt för närvarande, rapporterar en del vietnameser. D.S.

P.P.S. Vill ni så skapar vi givetvis ett eget BF-forum för er Mackers också. D.D.S.

BFC.se = Botkyrka Företagare Centrum

Jag låter spelgänget avgöra om den här typen av inlägg (som endast skapas för att marknadsföra en annan tjänst och flytta trafik bort ifrån 99mac) ska få vara kvar eller inte.

Ursprungligen av Björnström:

Jag låter spelgänget avgöra om den här typen av inlägg (som endast skapas för att marknadsföra en annan tjänst och flytta trafik bort ifrån 99mac) ska få vara kvar eller inte.

Nope, så var det inte alls menat. Vi har bevakat konverteringen ända sen den tillkännagavs och communityt är väl medvetet om att ni kommer.
Kanske lät lite hurtfriskt och med tanke på att det var min första post på detta forum är det inte att undra på att du drog en sådan slutsats.
Posten avsåg bara att informera, det var inget raggningsförsök för att konkurrera, "få trafik" eller sno besökare. Jag, liksom alla andra på bfcentral.se gör detta av intresse, på fritiden, utan någon som helst ersättning.

Ursprungligen av Björnström:

BFC.se = Botkyrka Företagare Centrum

lol!

Bara för att undertsryka att jag menar vad jag skrev:

BFCentral har ingenting att erbjuda som inte 99mac har.

...förutom massa nyheter och 50.000+ poster om just Battlefield.

Haha, du är bra och diskret iallafall

Det är klart att det finns enormt många BF-sajter, inte bara er utan en mängd ännu bättre och större sajter med egna spelservrar med mera.

Den stora frågan är ju om folk här på 99mac föredrar att spela (läs: döda ) mot andra 99mac:are.

Ja för 17, inte sitter jag och läser BFCentral hela dagarna, det är blandingen som förnöjer.
Hursomhelst, huvudsaken är att ni kommer igång, lirar, gillar spelet och deltar i det allmänna tjôtet :).

Många fina moddar till BF under utveckling också, t ex Desert Combat, Galactic Conquest, Forgotten Hope och inte minst den svenska SilentHeroes, där Sverige invaderar Norge (äntligen!!).

ClanBase och Up-North har de största stegarna och seriespelen, vore kul med ett mac-lag där någonstans när ni fått upp ångan. Vi ses och jag hoppas det blir en riktigt fin portning från Aspyr, som har sagt att det är deras hittills största projekt.

Jag jobbar för att fixa en egen spelserver så att vi kan träna upp oss innan vi spöar er

Bring it on!

Faktum är att gamla BF är klart bättre än BF Vietnam!

Ursprungligen av Hammer 2.0:

Hejsan Maclovers!

Vill bara berätta att Aspyr nu har satt releasedatumet för Battlefield 1942 till juni 2004, snart här med andra ord! Så, vässa era burkar, glidvalla era möss och stanna gärna till hos oss på BFC.se som är en fansite, helt utan vinstintresse, dedikerad till Battlefieldserien. Känner någon sig lockad så söker vi alltid efter hugade skribenter och gärna någon som kan täcka upp "mackandet" då.

Väl mött hoppas jag och tveka nu inte att inta er rättmätiga plats i Battlefield-Sverige!

Hälsningar, Hammer 2.0

P.S. Ni ska nog inte vara så ledsna för att inte BF:Vietnam har konverterats (ännu), det verkar lite buggigt för närvarande, rapporterar en del vietnameser. D.S.

P.P.S. Vill ni så skapar vi givetvis ett eget BF-forum för er Mackers också. D.D.S.

Klart man hänger på. Tack för inbjudan!
Ingen fara Martin, kommer ändå inte lämna 99 mac!

Ska bara skaffa en G5:a så man kan lira Battlefield med fullt drag!
Det verkar bl en av dom som (förhoppningsvis) kommer i sommar.

Hur är det med moddar till Macversionen??

Vad jag har förstått det så jobbar aspyr starkt på att moddarna ska funka även med macversionen! Åtmindstonde dom populäraste moddarna, såsom Desert Combat..

Bara Silentheroes funkar så är jag nöjd...

Japp SH är en höjdare, genomtänkt, innovativ och kvalitet rakt igenom.
Ärligt talat skulle jag bli förvånad om inte moddar fungerade fullt ut, särskilt med tanke på att BF och expansionen The Road to Rome i allt väsentligt är just moddar till Refractor2-motorn. Skulle det INTE funka så lovar jag att högljutt stämma in i er gnällkör!

För den som vill ta en kik på släppta/största/aktiva moddarna för BF: modlista.

Citat:

Aspyr Media Inc. on Friday announced that its Mac conversion of Battlefield 1942 Deluxe Edition has gone Gold Master. It will begin shipping on June 28 and is expected to hit store shelves on July 2.

Källa: planetbattlefield

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-06-20 00:16

Vad är det som är "Deluxe" med den här versionen av BF1942?

SilentHeroes verkar ju riktigt bra. Väldigt snyggt!

Deluxe innehåller även expansionspaketet The Road to Rome. Info finns på Aspyrs minisajt.

men de finns väl 1-2 expansioner till? dom kommer inte att konverteras? och sen har vi ju den trevliga modden Desert Combat? kommer den konverteras också?

Ursprungligen av bobbanbobbelito:

men de finns väl 1-2 expansioner till? dom kommer inte att konverteras? och sen har vi ju den trevliga modden Desert Combat? kommer den konverteras också?

Tanken är enligt aspyr att få största delen av tredjeparts moddarna att funka så bra så möjligt, så någon direkt kovertering av dom är det inte tal om (dom ska inte behöva det dvs)..

  • Medlem
  • 2004-07-05 00:54
Citat:

Ursprungligen skriven av bobbanbobbelito
men de finns väl 1-2 expansioner till? dom kommer inte att konverteras? och sen har vi ju den trevliga modden Desert Combat? kommer den konverteras också?

Dice har släppt två stycken expansioner, Road to Rome som ingår i DeLuxe paketet och Secret weapons of WWII som va rätt kasst...

Citat:

Ursprungligen skriven av johan dansk
Tanken är enligt aspyr att få största delen av tredjeparts moddarna att funka så bra så möjligt, så någon direkt kovertering av dom är det inte tal om (dom ska inte behöva det dvs)..

Problemet med modd "migreringen" är väl att moddarna (iallfall de bra) ligger förpackade i installtionsfiler, alltså .exe... så även om Aspyr fixar sin bit så måste ju moddgrupperna ändå engagera sig i en viss konvertering... så sätt igång å maila till dom!

Några moddar att spana in:
Desert Combat
Forgotten hope
Silent heroes

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2004-07-05 02:04

Kan man Battlefielda med en G4 dubbel-867MHz:are tro...?

Jag har bara 256 RAM också...

Ursprungligen av Nocky:

Problemet med modd "migreringen" är väl att moddarna (iallfall de bra) ligger förpackade i installtionsfiler, alltså .exe... så även om Aspyr fixar sin bit så måste ju moddgrupperna ändå engagera sig i en viss konvertering...

Hejsan, jag igen..

Jag har de flesta moddar och kan enkelt packa ihop dem åt er om ni bara kan hitta någon som kan hosta filerna (SH ~350 MB, DC ~600 MB, GC ~500MB, FH ~1.2 GB(!))

.rar, skulle det gå bra?

Ursprungligen av Hammer 2.0:

Hejsan, jag igen..

Jag har de flesta moddar och kan enkelt packa ihop dem åt er om ni bara kan hitta någon som kan hosta filerna (SH ~350 MB, DC ~600 MB, GC ~500MB, FH ~1.2 GB(!))

.rar, skulle det gå bra?

sjysst grabben!

jag har dock för mig jag läste någonstans at aspyr satsade på något sätt att antingen få modskaperna, eller om det var dom själva, att paketera dom fint för osx. Eller om de helt enkelt nämnde att det nog fanns någon/några helhjärtade själar i mac världen som ville fixa det..

Hursomhelst, moddar ska vi ha!

jepp ok, själv tycker jag faktiskt bra om .rar-filer, det genererar inget "skräp" i registret, startmenyn mm.

well, det är en smal sak för mig att lägga upp ett "testexemplar" av moddarna i .rar-form på min ftp för den som vill prova kompabiliteten, skicka ett PM för login.

SH och DC ligger packade och redo, monstermodden FH får nog ha natten på sig

Ursprungligen av Hammer 2.0:

jepp ok, själv tycker jag faktiskt bra om .rar-filer, det genererar inget "skräp" i registret, startmenyn mm.

Du kör helt enkelt på fel platform!

Citat:

well, det är en smal sak för mig att lägga upp ett "testexemplar" av moddarna i .rar-form på min ftp för den som vill prova kompabiliteten, skicka ett PM för login.

SH och DC ligger packade och redo, monstermodden FH får nog ha natten på sig

trevligt, jag föreslår vi ordnar upp oss om ingen annnan kommer på att någon har gjort det redan någonstans...

yep.. jag packar på sålänge

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-07-14 10:26

Jag testar gärna Silent Heroes.

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-09-06 10:23

Silent Heroes funkar fint även på Mac kan jag nu konstatera.

Bevaka tråden