Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

knäpp i högtalarna

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-06-16 22:19

min pb12 knäpper i högtalarna även fast jag har stängt av ljudet. Oftast knäpper det till när ichat ska låta - alltså vid t.ex. nytt meddelande o.s.v. Tycker det känns väldigt amatörmässigt. Någon som har liknande problem?

Min högra högtalare på min iBook skramlar och har sig. Blir mycket för servicekillarna på Kullander & Kullander att ta hand om när jag kommer in med datorn för att få den lagad.

Snacka om måndagsex...

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-06-20 15:59
Ursprungligen av pijon:

min pb12 knäpper i högtalarna även fast jag har stängt av ljudet. Oftast knäpper det till när ichat ska låta - alltså vid t.ex. nytt meddelande o.s.v. Tycker det känns väldigt amatörmässigt. Någon som har liknande problem?

Känner igen det där. Använder inte ichat men jag har märkt att det knäpper när det kommer e-post eller när jag sparar dokument. Visst är det knäppt men det är inget jag stör mig på.

  • Medlem
  • 2004-06-20 18:11
Ursprungligen av pijon:

Någon som har liknande problem?

Jodå. Min 12" harklar sig ibland även om ljudet är avstängt. Min gissning är att maskinen först väcker de avstängda/strömsparande ljudkretsarna när den ska spela ett ljud, och sedan kollar vad volymen är ställd på. Alltså får vi det här knäppandet då kretsen vaknar, men inget ljud.

/s-o

1
Bevaka tråden