Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

aktiva små högtalare till nya airport express?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ngn som kan tipsa om var man kan köpa aktiva småhögtalare som skulle kunna funka ihop med t ex airport express för utplacering i div. rum i huset.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-19 19:17
Ursprungligen av Thomas Rynell:

Ngn som kan tipsa om var man kan köpa aktiva småhögtalare som skulle kunna funka ihop med t ex airport express för utplacering i div. rum i huset.

Se t.e.x. Dustin.se eller musikborsen.se
Yamahas små aktiva låter väldigt bra Annars finns det ju Genelec Roland Sony B&O i lite högre prisklasser. Snart kommer det nog dessutom aktiva högtalare med inbyggt airportkort.

Tack för tipsen

Ahhh fasen det har jag inte tänkt på innan!
Självklart, Airport Express i den del av huset där stereon inte finns. Men vänta... är i AE beroende av en förstärkare eftersom den bara har en kontakt... rätta mig snälla om jag har fel.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-20 12:25

Beror ju på om högtalarna är aktiva el. inte...

Ja nog fattar jag att det måste vara aktiva högtalare... min fråga var lite dumt ställd men frågan om antalet kontaktmöjligheter kvarstår.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-20 12:58
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Ja nog fattar jag att det måste vara aktiva högtalare... min fråga var lite dumt ställd men frågan om antalet kontaktmöjligheter kvarstår.

Kan inte en sådan här lösa dina "problem"?

  • Oregistrerad
  • 2004-06-20 12:39

Sorry Mattias, men då förstår/förstod jag fortfarande inte din fråga.

Får väcka liv i denna diskussion igen.
Jag missade att den fortsatte.

Jag undrar om ett par aktiva högtalare kommer gå att koppla direkt till APE?
Högtalare har oftasat två skilda kontakter och det finns bara en på APE. Alltså måste det till något som kan ta emot höftalarsladdarna och skicka de vidare till APEn.
Gärna med volymkontroll. Vet inte vad det är Ola ska visa... hoppas han ser detta och färskar upp bilden.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-04 16:56
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Får väcka liv i denna diskussion igen.
Jag missade att den fortsatte.

Jag undrar om ett par aktiva högtalare kommer gå att koppla direkt till APE?
Högtalare har oftasat två skilda kontakter och det finns bara en på APE. Alltså måste det till något som kan ta emot höftalarsladdarna och skicka de vidare till APEn.
Gärna med volymkontroll. Vet inte vad det är Ola ska visa... hoppas han ser detta och färskar upp bilden.

Många aktiva högtalare är "kopplade till varandra", dvs en högtalare är kopplad till den andra & från "den andra" går bara en sladd att koppla till stereo m.m.

1
Bevaka tråden