Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken välja som musikdator(PB/iBook)?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjao!

Skall innhandla en bärbar musikdator. Jag kommer att köra Reason och Logic express men undrar följande.
Är det värt de extra slantarna för en 1,33 PB eller räcker en 1 Ghz IBook bra?

Nu har jag en dual 867:a PowerMac G4, som jag tycker funkar bra. Är en 1 Ghz iBook lika snabb som min nuvarande stationära?

MVH /Simon

Ursprungligen av zimme_l:

Tjao!

Skall innhandla en bärbar musikdator. Jag kommer att köra Reason och Logic express men undrar följande.
Är det värt de extra slantarna för en 1,33 PB eller räcker en 1 Ghz IBook bra?

Nu har jag en dual 867:a PowerMac G4, som jag tycker funkar bra. Är en 1 Ghz iBook lika snabb som min nuvarande stationära?

MVH /Simon

En iBook 1 Ghz är tyvärr inte lika snabb som din stationära speciellt inte vad gäller hårddiskprestanda.

Ska du köpa bärbart välj PBn helst med 5400 varvs (eller 7200) hårddisk.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-19 22:00

lite hand i hand med denna tråd:

http://99mac.se/forum/showthread.php?t=46529

Vill du ha den bärbara som primär musikdator, välj powerbook av senaste revision.
Vill du ha den bärbara som komplement, välj iBook.
Det är trots allt en hel del som skiljer maskinerna åt under huven, bland annat hastighet på gäller minnen och systembuss. Men det gäller bara 1.33 GHz, så en begagnad 1 GHz eller 867 MHz är i princip jämförbar med iBook (vill bara påpeka det, utifall du skulle få nys om något begagnat som verkar lockande).

1
Bevaka tråden