Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värmeproblem MDD dual Ghz. Vad skall man göra?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har problem med min dual ghz MDD macca.

Kraffset blir 80 grader varmt o går ned i sleep mode.

Vad skall man göra?
Några ideer?

Har 4 diskar. Är det problemet?

sjukt varm!

Det låter som om det kan vara problemet.
Du skulle kunna testa med en PCI fläkt(Billig och enkel lösning)
Vad har du för MDD??

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-28 16:38

Jag bytte alla (utom nätaggets) fläktar i min Quicksilver, det var löjligt enkelt. Vet inte hur det ser ut i MDD men skulle tro att det är ganska lätt där med. Orginal fläktarna är av usel kvalitet! Till o med tysta papst fläktar blåser bra mycket mer.

En jätte billig och snabb lösning kan annars vara att ta bord pci-lukorna, kan hjälpa. Passa dig för dam bara.

Pci-fläkt funkar nog också bra.

Har du en värmekälla i närheten? För så varmt blir det oftast bara vid element eller extremt varma lokaler. Kolla så det inte är damm i inblås och utblås med.

Kolla så att alla fläktarna fungerar, någon fläkt kan ha hälsat hem.

Har du kollat att CPUkylflänsarna inte fått sig en kyss? En CPU utvecklar mer värme per kvadratcentimeter än ett strykjärn så minsta svaghet i överföringen från CPU till lkylfläns är illa.

En PCI fläkt för en hundring ger ett attans utblås om det är varmt inne i hela chassiet

  • Oregistrerad
  • 2004-06-01 17:49
Ursprungligen av shompa:

Har 4 diskar. Är det problemet?

Knappast då jag har 4 diskar (alla 7200 varvare) i min dual 1,25 (FW800).
Har bytt till Veraxfläktar och fick då en temphöjning på 2-3 grader, har nu mellan 60-61 vid rumstemperatur 20-22 grader.

Kör också Verax. Min verax är iallafall inte tyst. Det låter fördjävligt.. o värmeproblem.. Måste kolla detdär med att propparna och kylflänsen är oki.

1
Bevaka tråden